BibTex RIS Cite

Küreselleşme Sürecinde Çok Uluslu Şirketler ve İnternetin Önemi

Year 2006, Volume: 4 Issue: 3, 166 - 175, 19.11.2013

Abstract

Küreselleşen dünyada coğrafik sınırların bir önemi kalmamıştır. Bunun en önemli sebebi ise kitle iletişim araçlarındaki hızlı gelişmedir. Fiber optik kablolar, internet, cep telefonları, uydu bağlantıları vb. gelişmeler coğrafik sınırların önemini ortadan kaldırmıştır. Bu sınırlar sadece ülkelerin sınırlarını belirlemekte, ancak iletişim araçlarına karşı bir varlık gösterememektedir. Çok uluslu şirketler dünyanın çeşitli ülkelerinde faaliyet gösterirken o ülkenin coğrafik sınırları içinde varlıklarını sürdürmektedirler. Ancak dünyanın diğer ucundaki genel merkezleriyle haberleşirken de günden güne gelişen kitle iletişim araçlarından faydalanmaktadırlar. Bu çalışmada ise kitle iletişim araçlarının küreselleşmedeki önemi ve çok uluslu şirketlerin bu iletişim araçlarından nasıl faydalandıklarıyla ilgili konulara değinilmeye çalışılmıştır.

 

References

  • Alfa Yazarlar Grubu (2000) Internet Kullanma Klavuzu, Alfa Basım Yayım Dağıtım, Ltd.Şti., İstanbul.
  • Altan M (2002) Ekonomik Yönüyle Küresel- leşme, Cemal Uşak (der), Küreselleşme, Ufuk Kitapevi, İstanbul.
  • Akın H B (2001)Yeni Ekonomi, Çizgi Kitape- vi, Konya.
  • Aydın M S (2002) Küreselleşmeye Genel Bir Bakış, Cemal Uşak (der), Küreselleşme, Ufuk Kitapevi, İstanbul.
  • Baldock R (2002) Büyük Şirketler Yok Oluyor, Berat Çelik (çev), Mediacat Kitapları, İstanbul. Bauman Z (1999) Sosyolojik Düşünmek, Ay- rıntı Yayınları, İstanbul.
  • Davutoğlu A (2002) Küresel Bunalım, Küre Yayınları, İstanbul.
  • Doğan M (1993) İletişim Dehşet Çağı, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Erdoğan M (2002) Siyaset Ve Hukuk Perspek- tifinden Küreselleşme, Cemal Uşak (der), Kü- reselleşme, Ufuk Kitapları, İstanbul.
  • Gates B (1999) Dijital Sinir Sistemiyle Düşün- ce Hızında Çalışmak, A. Cevat Akkoyunlu (çev), Doğan Kitapçılık A.Ş., İstanbul.
  • Gürcan H İ (1999) Sanal Gazetecilik, A.Ü.
Year 2006, Volume: 4 Issue: 3, 166 - 175, 19.11.2013

Abstract

References

  • Alfa Yazarlar Grubu (2000) Internet Kullanma Klavuzu, Alfa Basım Yayım Dağıtım, Ltd.Şti., İstanbul.
  • Altan M (2002) Ekonomik Yönüyle Küresel- leşme, Cemal Uşak (der), Küreselleşme, Ufuk Kitapevi, İstanbul.
  • Akın H B (2001)Yeni Ekonomi, Çizgi Kitape- vi, Konya.
  • Aydın M S (2002) Küreselleşmeye Genel Bir Bakış, Cemal Uşak (der), Küreselleşme, Ufuk Kitapevi, İstanbul.
  • Baldock R (2002) Büyük Şirketler Yok Oluyor, Berat Çelik (çev), Mediacat Kitapları, İstanbul. Bauman Z (1999) Sosyolojik Düşünmek, Ay- rıntı Yayınları, İstanbul.
  • Davutoğlu A (2002) Küresel Bunalım, Küre Yayınları, İstanbul.
  • Doğan M (1993) İletişim Dehşet Çağı, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Erdoğan M (2002) Siyaset Ve Hukuk Perspek- tifinden Küreselleşme, Cemal Uşak (der), Kü- reselleşme, Ufuk Kitapları, İstanbul.
  • Gates B (1999) Dijital Sinir Sistemiyle Düşün- ce Hızında Çalışmak, A. Cevat Akkoyunlu (çev), Doğan Kitapçılık A.Ş., İstanbul.
  • Gürcan H İ (1999) Sanal Gazetecilik, A.Ü.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Sedat Şimşek This is me

Publication Date November 19, 2013
Submission Date December 9, 2013
Published in Issue Year 2006 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Şimşek, S. (2013). Küreselleşme Sürecinde Çok Uluslu Şirketler ve İnternetin Önemi. Selçuk İletişim, 4(3), 166-175. https://doi.org/10.18094/si.26571