Uzaktan eğitim sistemi, teknolojik gelişim ve değişimlerden en çok etkilenen alanların başında gelmektedir. Uzaktan eğitim televizyon program yapım ve sunum uygulamalarında öğrenci ile eğitici arasındaki iletişimin pasif olması en önemli sorunlardan birisidir. Öğrenen ve öğretici arasında bir etkileşim sağlanırsa ve diğer materyaller ya da sunum biçimleri birlikte uyum içerisinde birleştirilebilirse, uzaktan eğitim en az yüz yüze eğitim kadar ya da daha da etkili olabilir.
Sayısal televizyon program yapım ve yayın sürecine etkileşim boyutunu getirmiştir. Uzaktan eğitim sistemi de bu değişimden yararlanabilir; sınıf stüdyolar, sanal stüdyolar, metadata uygulamaları ve sayısal televizyonun getirdiği etkileşim vasıtasıyla uzaktan eğitimde yeni bir kapı açılabilir. Sayısal televizyon, e-öğrenme sisteminin yararlandığı internet uygulamalarıyla bütünleşerek, öğrencilere bütünleşik yeni bir platform sunabilir.
21. yüzyılda sayısal sistemlerin bütünleşmesi ve yakınsaması nedeniyle, onun içerisinde yer alan metadata anahtar bir rol oynar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | November 19, 2013 |
Submission Date | December 9, 2013 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 4 Issue: 4 |