BibTex RIS Cite

Taşra, Gelenek ve Toplumsal Cinsiyet: Dar Alanda Kısa Paslaşmalar

Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 128 - 135, 19.11.2013

Abstract

Serdar Akar'ın ikinci filmi Dar Alanda Kısa Paslaşmalar 1980'li yılların başında sevimli ve gelişmeye açık bir Anadolu şehri olan Bursa'nın, geleneksel değerlerin hüküm sürdüğü/başat olduğu bir semtinde geçmektedir. Film yalnızca Amatör Kulüpler Lig'inde mücadele eden Esnafspor'un macerasını anlatmakla sınırlı kalmamaktadır. Aynı zamanda Türk toplumunun geleneksel kadın-erkek rolleri hakkında da pek çok ileti içermektedir.

Bu çalışmada, Türkiye'de 1990'lı yıllarda toplumsal sorunlara değinen, farklı teknik yöntemleri deneyen sinemacılarda oluşan Yeni Sinemacıların önemli filmlerinden biri olan ve başta 20. İstanbul Film Festivali'nde En İyi Türk Filmi olmak üzere Türkiye'de pek çok ödül alan, 2001 yılında Cannes Film Festivali'nde gösterilen ve yakın dönem Türk Sineması'nın özgün örneklerinden biri olan Dar Alanda Kısa Paslaşmalar filmi, Türkiye'deki geleneksel kadın-erkek rolleri, kadın-erkek arasındaki güç ve iktidar ilişkisi açısından çözümlenecektir.

 

References

  • Alarslan B (2004) Bir Kaynak Olarak Sinema,
  • D Bayraktar (ed.), Türk Film Araştırmalarında
  • Yeni Yönelimler–5, Bağlam Yayınları, İstan- bul, 71–110.
  • Bora T (1996) Taşralaşan ve Taşrasını Kaybe- den Türkiye, Birikim, Haziran-Temmuz, 86/87. Freud S (1992) Düşlerin Yorumu II, Emre Kapkın (çev), Payel Yayınları, İstanbul.
  • Gökçe O (2006) İçerik Analizi Kuramsal ve Pratik Bilgiler, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Gürbilek N (1995) Yer Değiştiren Gölge, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Naifeh S ve Smith G W (2000) Erkekler Neden Açılamaz?, Koray Durak (çev), Kuraldışı Yayınları, İstanbul.
  • Oktik N (2003) Köy Kasaba ve Kentte Kadın Olmak: Muğla Bölgesi’nde Kadının Değişen Konumu, A Yaraman (ed.), Kadın Yaşantıları, Baplam Yayınları, İstanbul.
  • Segal L (1992) Ağır Çekim-Değişen Erkeklik- ler Değişen Erkekler, Volkan Ersoy (çev), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Suner A (2006) Hayalet Ev-Yeni Türk Sinema- sında Aidiyet, Kimlik, Bellek, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Tanpınar A H (1989) Beş Şehir, MEB Yayın- ları, Ankara.
  • Tutal Küçük N (1994) İdeolojik Bir Örtü: Geleneksel ve Modern Kadın Kimliği, Birikim, Mart 59.
  • Ulusay N (2004) Günümüz Türk Sinemasında “Erkek Filmleri”nin Yükselişi ve Erkeklik Krizi, Toplum ve Bilim, Güz 101.
Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 128 - 135, 19.11.2013

Abstract

References

  • Alarslan B (2004) Bir Kaynak Olarak Sinema,
  • D Bayraktar (ed.), Türk Film Araştırmalarında
  • Yeni Yönelimler–5, Bağlam Yayınları, İstan- bul, 71–110.
  • Bora T (1996) Taşralaşan ve Taşrasını Kaybe- den Türkiye, Birikim, Haziran-Temmuz, 86/87. Freud S (1992) Düşlerin Yorumu II, Emre Kapkın (çev), Payel Yayınları, İstanbul.
  • Gökçe O (2006) İçerik Analizi Kuramsal ve Pratik Bilgiler, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Gürbilek N (1995) Yer Değiştiren Gölge, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Naifeh S ve Smith G W (2000) Erkekler Neden Açılamaz?, Koray Durak (çev), Kuraldışı Yayınları, İstanbul.
  • Oktik N (2003) Köy Kasaba ve Kentte Kadın Olmak: Muğla Bölgesi’nde Kadının Değişen Konumu, A Yaraman (ed.), Kadın Yaşantıları, Baplam Yayınları, İstanbul.
  • Segal L (1992) Ağır Çekim-Değişen Erkeklik- ler Değişen Erkekler, Volkan Ersoy (çev), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Suner A (2006) Hayalet Ev-Yeni Türk Sinema- sında Aidiyet, Kimlik, Bellek, Metis Yayınları, İstanbul.
  • Tanpınar A H (1989) Beş Şehir, MEB Yayın- ları, Ankara.
  • Tutal Küçük N (1994) İdeolojik Bir Örtü: Geleneksel ve Modern Kadın Kimliği, Birikim, Mart 59.
  • Ulusay N (2004) Günümüz Türk Sinemasında “Erkek Filmleri”nin Yükselişi ve Erkeklik Krizi, Toplum ve Bilim, Güz 101.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Aysun Yüksel This is me

Publication Date November 19, 2013
Submission Date December 6, 2013
Published in Issue Year 2008 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Yüksel, A. (2013). Taşra, Gelenek ve Toplumsal Cinsiyet: Dar Alanda Kısa Paslaşmalar. Selçuk İletişim, 5(2), 128-135. https://doi.org/10.18094/si.74801