Bu çalışmada Barda, sinemasal anlatım özellikleri ve yapısı açısından incelenerek bu yapının 'şiddet', 'adalet', 'hukuk', 'öteki' kavramlarını anlamlandırmadaki etkisi tartışılmıştır. Film, zaman kullanımı, oyun kavramını hem içeriğe taşıması hem de oyunlu bir yapı oluşturması, dikiş (sutur) ile bu oyunlu yapıyı tamamlaması, seyircinin özdeşleşmesinin ötesine geçen ve duygudaşlıkta temellenen katılımını sağlaması, geleneksel anlatı içinde çağdaş anlatı özelliklerini taşıması gibi gerek içeriksel gerekse sinematografik kodlar üzerinden değerlendirilmeye çalışılmıştır. Filmin bu yapısal özellikleriyle seyirciyi, adalet ve hukuk kavramları karşısında ikilemde bırakarak tartıştırdığı öne sürülmüştür. Bu anlamda filmin seyirci açısından da şiddeti üretenlerle yakından bir rastlaşma/yüzleşme sağladığı düşüncesi üzerinde durulmuştur. Mekansal bağlamda şiddet, oyun-şiddet ikiliği, erkeklik kavramı bağlamında şiddet öğesinin ortaya çıkışı konuları incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | November 19, 2013 |
Submission Date | December 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 3 |