BibTex RIS Cite

E-Halkla İlişkiler ve Bakanlık Uygulamaları

Year 2010, Volume: 6 Issue: 2, 62 - 80, 19.11.2013

Abstract

Yeni bir iletişim aracı olan internet, örgüt ve kamuları arasındaki iletişimi ciddi şekilde etkilemiştir. E-halkla ilişkiler olarak adlandırılan bu uygulamalar, giderek artan bir biçimde halkla ilişkiler uygulamalarını yönlendirmiş ve etkilemiştir. Günümüz dünyasında, kendileriyle ilgili güçlü imaj oluşturmak isteyen bütün örgütler internetteki sanal dünya içinde yer alıp, halkla ilişkiler faaliyetlerini gerçekleştirmek zorundadırlar. Bu kamu örgütleri için de geçerlidir, mevcut durumda bütün bakanlıkların internet üzerinden halkla ilişkiler faaliyetleri yaptığı görülmektedir. Ancak bu faaliyetleri ne düzeyde yaptığı, halkla ilişkilerin hangi yöntem ve tekniklerini kullandığı farklılıklar gösteren bir durumdur. Makale öncelikle internetin iletişim araçları içindeki yerini ve bakanlık örnekleri üzerinden bu aracın ne şekilde kullanıldığını kamu yönetimi açısından ortaya koymayı hedeflemiştir.

References

  • Acar M (1994) Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Araştırması, DPT Yayınları, Ankara.
  • Arklan Ü (2009) Halkla İlişkiler ve Bilgi Edinme Hakkı, Literatürk Yayınları, İstanbul.
  • Berkowitz E N (2007) The Evolution of Public Relations and the Use of the Internet: The Implications for Health Care Organization, Health Marketing Quarterly, 24 (3/4), 117-130.
  • Bilgin K U (1994) Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Uygulamasına Örgütsel Bir Yaklaşım, AİD 27 (4), 43-62.
  • Canöz K (2008) Kamuda Halkla İlişkilerin Yeni Yüzü: Bilgi Edinme Yasası, Selçuk İletişim 5 (3), 141-152.
  • Cutlip S, Center A ve Broom G (2000) Effective Public Relations, Prentice Hall, New Jersey.
  • Erdoğan İ (2006) Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Erk Yayınları, Ankara.
  • Ertekin Y (1990) Halkla İlişkiler Hizmetinde Örgütlenme ve Personel Sorunları, AİD 23 (4), 35-54.
  • Esrock S L ve Leichty G B (2000) Organization of Corporate Web Pages: Publics and Functions, Public Relations Review, 26 (3), 327-344.
  • Grunig J (2005) Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayınları, İstanbul.
  • Grunig J ve Hunt T (1984) Managing Public Relations, Harcourt Brace Jovanovich College Publishers, Fort Worth.
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Ana_Sayfa
  • http://www.adalet.gov.tr/
  • http://www.basbakanlik.gov.tr/bimer/index.htm
  • http://www.calisma.gov.tr/
  • http://www.cevreorman.gov.tr/
  • http://www.kultur.gov.tr/
  • http://www.maliye.gov.tr/
  • http://www.meb.gov.tr/
  • http://www.mfa.gov.tr/
  • http://www.msb.gov.tr/
  • http://www.saglik.gov.tr/
  • http://www.sanayi.gov.tr/
  • http://www.tarim.gov.tr/
  • http://www.tuik.gov.tr/
  • http://www.ubak.gov.tr/
  • https://www.bayindirlik.gov.tr/
  • Jefkins F (1994) Public Relations Techniques, Butterworth Leinmemann, Oxford.
  • Kaya-Bensghir T (2000a) Halkla İlişkilerde Etkileşimli İletişim: Web (www) AİD 33 (1), 111-131.
  • Kaya-Bensghir T (2000b) Devlet-Vatandaş İletişiminde E-Posta, AİD 33 (4), 49-61.
  • Kazancı M (2004) Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Lesly P (1998) Lesly’s Handbook of Public Relations and Communication, NTC Business Books, Illinois.
  • Okay A ve Okay A (2007) Halkla İlişkiler ve Medya, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Öztürk M C ve Ayman M (2007) Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı, Selçuk İletişim 4 (4), 57-66.
  • Peltekoğlu F (1998) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Pira A ve Baytekin P (2007) Halkla İlişkiler; Neyi, Nasıl Yapmalı, Dönence Yayınları, İstanbul.
  • Pira A, Demirtaş E, Geçici F ve Kaya H (2005) Halkla İlişkilerin Evrimi, Yeni Düşünceler 1 (1), 19-30.
  • Saran M (2005) İnternet ve Halkla İlişkiler, Yeni Düşünceler 1 (1), 61-75. Sayımer İ (2008) Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Seitel F (1998) The Practice of Public Relations, Prentice Hall, New Jersey.
  • Tarhan A (2007) Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz, Selçuk İletişim 4 (4), 75-95.
  • Theaker A (2006) Halkla İlişkiler El Kitabı, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Timisi N (2003) Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Dost Kitabevi, Ankara.
  • Tortop N (2006) Halkla İlişkilere Giriş, Yargı Yayınevi, Ankara.
  • Uysal B (1998) Siyaset, Yönetim, Halkla İlişkiler, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Wilcox D, Ault P ve Agee W K (1998) Public Relations: Strategies and Tactics, Longman, NY.
  • White C ve Raman N (1999) The World Wide Web as a Public Relations Medium: The Use of Research, Planning, and Evaluation in Web Site Development, Public Relations Review, 25 (4), 405-419.
  • Yağmurlu A (2007) Bilgi Edinme Kanunu ve Halkla İlişkiler, AİD, 40 (4), 63-80.
  • Yeygel S (2005) Şirketlerin Kurum Kimliklerini Yansıtan Bir Ortam Olarak Web Siteleri, Yeni Düşünceler, 1 (1), 77-91.
  • Zappala J M ve Carden A R (2004) Public Relations Worktext, Lawrence Erlbaum, New Jersey.
  • Zerfass A, Moreno A, Tench R, Verčič D, ve Verhoeven P (2009) European Communication Monitor 2009. Trends in Communication Management and Public Relations – Results of a Survey in 34 Countries. Brussels, EACD, Euprera. (www.communicationmonitor.eu)
Year 2010, Volume: 6 Issue: 2, 62 - 80, 19.11.2013

Abstract

References

  • Acar M (1994) Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Araştırması, DPT Yayınları, Ankara.
  • Arklan Ü (2009) Halkla İlişkiler ve Bilgi Edinme Hakkı, Literatürk Yayınları, İstanbul.
  • Berkowitz E N (2007) The Evolution of Public Relations and the Use of the Internet: The Implications for Health Care Organization, Health Marketing Quarterly, 24 (3/4), 117-130.
  • Bilgin K U (1994) Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Uygulamasına Örgütsel Bir Yaklaşım, AİD 27 (4), 43-62.
  • Canöz K (2008) Kamuda Halkla İlişkilerin Yeni Yüzü: Bilgi Edinme Yasası, Selçuk İletişim 5 (3), 141-152.
  • Cutlip S, Center A ve Broom G (2000) Effective Public Relations, Prentice Hall, New Jersey.
  • Erdoğan İ (2006) Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Erk Yayınları, Ankara.
  • Ertekin Y (1990) Halkla İlişkiler Hizmetinde Örgütlenme ve Personel Sorunları, AİD 23 (4), 35-54.
  • Esrock S L ve Leichty G B (2000) Organization of Corporate Web Pages: Publics and Functions, Public Relations Review, 26 (3), 327-344.
  • Grunig J (2005) Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayınları, İstanbul.
  • Grunig J ve Hunt T (1984) Managing Public Relations, Harcourt Brace Jovanovich College Publishers, Fort Worth.
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Ana_Sayfa
  • http://www.adalet.gov.tr/
  • http://www.basbakanlik.gov.tr/bimer/index.htm
  • http://www.calisma.gov.tr/
  • http://www.cevreorman.gov.tr/
  • http://www.kultur.gov.tr/
  • http://www.maliye.gov.tr/
  • http://www.meb.gov.tr/
  • http://www.mfa.gov.tr/
  • http://www.msb.gov.tr/
  • http://www.saglik.gov.tr/
  • http://www.sanayi.gov.tr/
  • http://www.tarim.gov.tr/
  • http://www.tuik.gov.tr/
  • http://www.ubak.gov.tr/
  • https://www.bayindirlik.gov.tr/
  • Jefkins F (1994) Public Relations Techniques, Butterworth Leinmemann, Oxford.
  • Kaya-Bensghir T (2000a) Halkla İlişkilerde Etkileşimli İletişim: Web (www) AİD 33 (1), 111-131.
  • Kaya-Bensghir T (2000b) Devlet-Vatandaş İletişiminde E-Posta, AİD 33 (4), 49-61.
  • Kazancı M (2004) Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Lesly P (1998) Lesly’s Handbook of Public Relations and Communication, NTC Business Books, Illinois.
  • Okay A ve Okay A (2007) Halkla İlişkiler ve Medya, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Öztürk M C ve Ayman M (2007) Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı, Selçuk İletişim 4 (4), 57-66.
  • Peltekoğlu F (1998) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Pira A ve Baytekin P (2007) Halkla İlişkiler; Neyi, Nasıl Yapmalı, Dönence Yayınları, İstanbul.
  • Pira A, Demirtaş E, Geçici F ve Kaya H (2005) Halkla İlişkilerin Evrimi, Yeni Düşünceler 1 (1), 19-30.
  • Saran M (2005) İnternet ve Halkla İlişkiler, Yeni Düşünceler 1 (1), 61-75. Sayımer İ (2008) Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Seitel F (1998) The Practice of Public Relations, Prentice Hall, New Jersey.
  • Tarhan A (2007) Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz, Selçuk İletişim 4 (4), 75-95.
  • Theaker A (2006) Halkla İlişkiler El Kitabı, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Timisi N (2003) Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Dost Kitabevi, Ankara.
  • Tortop N (2006) Halkla İlişkilere Giriş, Yargı Yayınevi, Ankara.
  • Uysal B (1998) Siyaset, Yönetim, Halkla İlişkiler, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Wilcox D, Ault P ve Agee W K (1998) Public Relations: Strategies and Tactics, Longman, NY.
  • White C ve Raman N (1999) The World Wide Web as a Public Relations Medium: The Use of Research, Planning, and Evaluation in Web Site Development, Public Relations Review, 25 (4), 405-419.
  • Yağmurlu A (2007) Bilgi Edinme Kanunu ve Halkla İlişkiler, AİD, 40 (4), 63-80.
  • Yeygel S (2005) Şirketlerin Kurum Kimliklerini Yansıtan Bir Ortam Olarak Web Siteleri, Yeni Düşünceler, 1 (1), 77-91.
  • Zappala J M ve Carden A R (2004) Public Relations Worktext, Lawrence Erlbaum, New Jersey.
  • Zerfass A, Moreno A, Tench R, Verčič D, ve Verhoeven P (2009) European Communication Monitor 2009. Trends in Communication Management and Public Relations – Results of a Survey in 34 Countries. Brussels, EACD, Euprera. (www.communicationmonitor.eu)
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Aslı Yağmurlu Dara

Publication Date November 19, 2013
Submission Date December 4, 2013
Published in Issue Year 2010 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Yağmurlu Dara, A. (2013). E-Halkla İlişkiler ve Bakanlık Uygulamaları. Selçuk İletişim, 6(2), 62-80. https://doi.org/10.18094/si.75576