Empati, kişilerarası ilişkilere etki eden çok önemli bir öğedir. Empatik beceriye sahip bireyler, çevresinde bulunan insanların duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlar ve paylaşırlar. Empatik beceri hem bireysel, hem de toplumsal düzeyde yaşamımızı olumlu olarak etkiler.
Çalışma, Ankara ilinde üç iletişim meslek lisesinde öğrenim gören öğrencilerin empatik iletişim beceri düzeylerinin sosyo-demografik değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Ankara il merkezinde bulunan üç iletişim meslek lisesinde öğrenim gören toplam 526 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, kişisel bilgi formu ve beşli likert tipi 45 sorudan oluşan İletişim Becerileri Envanteri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi, SPSS 11,5 programı kullanılarak yapılmıştır. Varsayımların testi, verilerin parametrik test varsayımlarını sağlaması nedeni ile iki grup karşılaştırmalarında bağımsız iki grup ortalama karşılaştırma t–testi, ikiden fazla grup ortalaması karşılaştırmalarında ise tek yönlü varyans analiz testi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin empatik iletişim becerileri, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterirken, babanın eğitim durumu, annenin eğitim durumu empatik iletişim beceri puanlarını anlamlı bir biçimde etkilememektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | November 19, 2013 |
Submission Date | December 4, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 4 |