BibTex RIS Cite

AKSİYON FİLMLERİNDE İYİ VE KÖTÜNÜN TEMSİLİ: DIE HARD ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2011, Volume: 7 Issue: 1, 148 - 160, 19.11.2013

Abstract

Aksiyon filmleri Hollywood'da bir tür olarak her zaman önemli bir yere sahiptir. Egemen kurumların ve geleneksel değerlerin meşrulaştırılmasında ve ideoloji aşılanmasında ana karakterlerin tipik yapılandırılmasıyla iyi ve kötü karşıtlığının belirgin olarak sunulduğu bir türdür. Die Hard ve devam filmleri bu açıdan tür içinde çok önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle de çözümleme için uygun görülmüştür. Bu çalışma nitel bir durum çalışmasıdır. İyi ve kötü kavramlarının ideolojik ve kültürel bağlamda bu filmlerde nasıl sunulduğunun saptanması bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır.

References

  • Abhedananda S, Good and Evil, http://www.hinduism.co.za/goodand1.htm, 3 Ağustos 2006.
  • Abisel N (1995) Popüler Sinema ve Türler, Alan Yayıncılık, İstanbul.
  • Bar – Tal D (1997) Formation and Change of Ethnic and National Stereotypes in Integrative Model, International Journal of Intercultural Relations, 21 (4), 491-523.
  • Boggs C ve Pollard T (September, 2006) Hollywood and the Spectacle of Terrorism, New Political Science, 28 (3), http://electricprint. com/edu4/classes/readings/254readings/read12 _ terro_shortened.pdf, 7 Nisan 2011.
  • Brown J A (June 6, 1993) Bullets, Buddies, and Bad Guys: The Action Cop Genre, Journal of Popular Film and Television, 21, http://www.encyclodia.com/printable.aspx?id= 1G1: 14982795, 27 Eylül 2007.
  • Cevizci A (1999) Felsefe Sözlüğü, 3. Basım, Pradigma Yayınları, İstanbul.
  • Chandler D, Media Semiotics, Media Representation, http://www.aber.ac.uc/media/ Modules/MC0820/represent.html, 25 Temmuz 2005.
  • Dahl C (March 7, 2008) American Movies and Foreign Cultures, http://www.webster.edu/ medialiteracy/Term_paper_2%5815D.pdf, 15 Mayıs 2011.
  • Fromm E (1993) İnsanda Yıkıcılığın Kökenleri I, Şükrü Alpagut (çev), 2. Basım, Payel Yayınevi, İstanbul.
  • Gates P (2004) Cop Action Films, http:// www.crimeculture.com/contents/80sCopFilms. html, 27 Eylül 2007.
  • Gorham B W (1999) Stereotypes in the Media: So What?, The Howard Journal of Communication, 10 (4), 229-247.
  • Grange S, Understanding Villain Character in Movies, http://www.helium.com/tm/97162/ villainthe-character-everyone-loves, 9 Mayıs 2007.
  • Hançerlioğlu O (2000) Felsefe Sözlüğü, 12. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • İmançer D (2010) Medyayı Anlamak, De Ki Basım Yayım Ltd.Sti., Ankara.
  • Jandt F E (1998) Intercultural Communication: An Introduction, Sage Publications, Thousand Oak – California.
  • Kolker R (2009) Film Biçim Kültür, Fırat Ertınaz ve ark (çev), De Ki Basım Yayım Ltd. Şti, Ankara.
  • Lull J (2001) Medya İletişim Kültür, Nazife Güngör (çev), Vadi Yayınları, Ankara.
  • Media and Ideology (March 6, 2002) http://www.pineforce.com/upmdata/5329_crote au_chapter_5.pdf, 27 Eylül 2007.
  • Meeuf R (Winter, 2006) Colloteral Damage: Terrorism, Melodrama, and the Action Film on Eve of 9/11, jump Cut, 28, mhtml:file://E\ColloteralDamagtextversion. mht, 20 Nisan 2011.
  • Parshall P F (Winter 1991) Die Hard and the American Mythos, Journal of Popular Film and Television, 18 (4), http://web.ebscohost.com, 20 Eylül 2007.
  • Porter D (November 12, 2010) Movie Heroes and Villains Naturally Mirror Life’s Realities, http://suiteo1.com/content/movie-heroes-andvillains-naturally-mirror-lifes-realities-a307817 6 Mayıs 2011.
  • Russel J B (1999) Şeytan Antikiteden İlkel Hıristiyanlığa Kötülük, Nuri Plumer (çev), Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
  • Reid J (2007) Mythological Representation in Popular Culture Today, Communication, 33(2).
  • Ryan M ve Kellner D (1997) Politik Kamera, Elif Özsayar (çev), Ayrıntı, İstanbul.
  • Stilwell R J (November, 1997) I Just Put a Drone Under Him: A Collage and Subversion in the Score of Die Hard, Music & Letters, 78 (4), 551-580, http://www.jstor.org/stable/ 77639 , 6 Mayıs 2011.
  • Tasker Y (1996) Spectacular Bodies: Gender Genre and the Action Cinema, Routledge, London.
  • Timuçin A (2000) Felsefe Sözlüğü, Genişletilmiş 3. Basım, Bulut Yayınları, İstanbul.
  • Vanhala H (2011) Depiction of Terrorists in Blockbuster Hollywood Films, McFarland & Company Inc., NC, USA.
  • Walrath M, Fire Down Below: Action Films are Smolding from Clished Subgenres, http://www.b-independent.com/articles/the actionfilm.htm, 17 Nisan 2011.
  • Yaktıl Oğuz G (2010) Amerikada Öteki Olmak ya da Aliens in America, Can Bilgili ve Nesrin Tan Akbulut (ed), Kırılan Kalıplar 1: Kitle İletişimi ve Kültürel Dönüşüm, Beta, İstanbul.
Year 2011, Volume: 7 Issue: 1, 148 - 160, 19.11.2013

Abstract

References

  • Abhedananda S, Good and Evil, http://www.hinduism.co.za/goodand1.htm, 3 Ağustos 2006.
  • Abisel N (1995) Popüler Sinema ve Türler, Alan Yayıncılık, İstanbul.
  • Bar – Tal D (1997) Formation and Change of Ethnic and National Stereotypes in Integrative Model, International Journal of Intercultural Relations, 21 (4), 491-523.
  • Boggs C ve Pollard T (September, 2006) Hollywood and the Spectacle of Terrorism, New Political Science, 28 (3), http://electricprint. com/edu4/classes/readings/254readings/read12 _ terro_shortened.pdf, 7 Nisan 2011.
  • Brown J A (June 6, 1993) Bullets, Buddies, and Bad Guys: The Action Cop Genre, Journal of Popular Film and Television, 21, http://www.encyclodia.com/printable.aspx?id= 1G1: 14982795, 27 Eylül 2007.
  • Cevizci A (1999) Felsefe Sözlüğü, 3. Basım, Pradigma Yayınları, İstanbul.
  • Chandler D, Media Semiotics, Media Representation, http://www.aber.ac.uc/media/ Modules/MC0820/represent.html, 25 Temmuz 2005.
  • Dahl C (March 7, 2008) American Movies and Foreign Cultures, http://www.webster.edu/ medialiteracy/Term_paper_2%5815D.pdf, 15 Mayıs 2011.
  • Fromm E (1993) İnsanda Yıkıcılığın Kökenleri I, Şükrü Alpagut (çev), 2. Basım, Payel Yayınevi, İstanbul.
  • Gates P (2004) Cop Action Films, http:// www.crimeculture.com/contents/80sCopFilms. html, 27 Eylül 2007.
  • Gorham B W (1999) Stereotypes in the Media: So What?, The Howard Journal of Communication, 10 (4), 229-247.
  • Grange S, Understanding Villain Character in Movies, http://www.helium.com/tm/97162/ villainthe-character-everyone-loves, 9 Mayıs 2007.
  • Hançerlioğlu O (2000) Felsefe Sözlüğü, 12. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • İmançer D (2010) Medyayı Anlamak, De Ki Basım Yayım Ltd.Sti., Ankara.
  • Jandt F E (1998) Intercultural Communication: An Introduction, Sage Publications, Thousand Oak – California.
  • Kolker R (2009) Film Biçim Kültür, Fırat Ertınaz ve ark (çev), De Ki Basım Yayım Ltd. Şti, Ankara.
  • Lull J (2001) Medya İletişim Kültür, Nazife Güngör (çev), Vadi Yayınları, Ankara.
  • Media and Ideology (March 6, 2002) http://www.pineforce.com/upmdata/5329_crote au_chapter_5.pdf, 27 Eylül 2007.
  • Meeuf R (Winter, 2006) Colloteral Damage: Terrorism, Melodrama, and the Action Film on Eve of 9/11, jump Cut, 28, mhtml:file://E\ColloteralDamagtextversion. mht, 20 Nisan 2011.
  • Parshall P F (Winter 1991) Die Hard and the American Mythos, Journal of Popular Film and Television, 18 (4), http://web.ebscohost.com, 20 Eylül 2007.
  • Porter D (November 12, 2010) Movie Heroes and Villains Naturally Mirror Life’s Realities, http://suiteo1.com/content/movie-heroes-andvillains-naturally-mirror-lifes-realities-a307817 6 Mayıs 2011.
  • Russel J B (1999) Şeytan Antikiteden İlkel Hıristiyanlığa Kötülük, Nuri Plumer (çev), Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
  • Reid J (2007) Mythological Representation in Popular Culture Today, Communication, 33(2).
  • Ryan M ve Kellner D (1997) Politik Kamera, Elif Özsayar (çev), Ayrıntı, İstanbul.
  • Stilwell R J (November, 1997) I Just Put a Drone Under Him: A Collage and Subversion in the Score of Die Hard, Music & Letters, 78 (4), 551-580, http://www.jstor.org/stable/ 77639 , 6 Mayıs 2011.
  • Tasker Y (1996) Spectacular Bodies: Gender Genre and the Action Cinema, Routledge, London.
  • Timuçin A (2000) Felsefe Sözlüğü, Genişletilmiş 3. Basım, Bulut Yayınları, İstanbul.
  • Vanhala H (2011) Depiction of Terrorists in Blockbuster Hollywood Films, McFarland & Company Inc., NC, USA.
  • Walrath M, Fire Down Below: Action Films are Smolding from Clished Subgenres, http://www.b-independent.com/articles/the actionfilm.htm, 17 Nisan 2011.
  • Yaktıl Oğuz G (2010) Amerikada Öteki Olmak ya da Aliens in America, Can Bilgili ve Nesrin Tan Akbulut (ed), Kırılan Kalıplar 1: Kitle İletişimi ve Kültürel Dönüşüm, Beta, İstanbul.
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Gürsel Oğuz This is me

Publication Date November 19, 2013
Submission Date December 4, 2013
Published in Issue Year 2011 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Oğuz, G. (2013). AKSİYON FİLMLERİNDE İYİ VE KÖTÜNÜN TEMSİLİ: DIE HARD ÜZERİNE BİR İNCELEME. Selçuk İletişim, 7(1), 148-160. https://doi.org/10.18094/si.51251