BibTex RIS Cite

TOPLUMSAL CİNSİYET VE SİNEMAYA YANSIMASI: YENİDEN ÇEKİMLER ARACILIĞIYLA JAPON VE AMERİKAN SİNEMALARINDA KADININ TEMSİLİNE BİR BAKIŞ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 3, 206 - 217, 19.11.2013

Abstract

Bu araştırmada son dönemde çekilen Japon korku filmleri ile bunların Hollywood tarafından
gerçekleştirilen yeniden çekimleri karşılaştırılarak, Doğu ve Batı kültürlerinde toplumsal cinsiyet
kavramı çerçevesinde kadına yaklaşımdaki benzerlikler ve farklılıklar incelenmektedir. Ele alınan
filmler 1998'de Hideo Nakata tarafından çekilen Halka (Ringu) ve 2003'te yine aynı yönetmenin
çektiği Karanlık Sular (Honogurai mizu no soko kara) filmleri ile söz konusu filmlerin sırasıyla
2001 ve 2005 yıllarında Gore Verbinsky ve Walter Salles tarafından yönetilmiş olan Hollywood
sinemasındaki yeniden çekimleridir (Ring ve Dark Water). Çalışmada korku filmleri üzerinden
kadının toplumsal hayatta değişen rolü ile ilgili muhafazakar çekincelerin ve küreselleşmenin ve modernleşmenin yaklaştırdığı değişik kültürlerde kadının özgürleşme sürecine farklı bakışların tartışılması amaçlanmıştır. Bunun için konu toplumsal cinsiyet bağlamında incelenerek filmlerdeki ana kadın karakterlerin temsil edilme biçimleri feminist bakış açısıyla karşılaştırılmıştır. Çalışmada incelenen filmler özel güçlere sahip kadının canavara dönüşmesi ve yalnız kadının çocuk yetiştirmekteki yetersizliği gibi muhafazakar temaları işlemektedir. Her iki filmde de, korku filmlerinde
sıklıkla gözlemlendiği üzere, güçlü ve geleneksel rol ve konumundan uzaklaşan kadınların olumsuz olaylarla özdeşleştirilmesi sözkonusudur. Bununla birlikte özellikle de kadının özgürleşmesi ve bunun sonucunda erkeğin oynadığı rol açısından iki film farklılaşır ve Japon çevrimi değişimde sorumluluğun bir kısmını erkeklerin kadınları geleneksel rollerde tutmaktaki yetersizliğine bağlar.

Year 2012, Volume: 7 Issue: 3, 206 - 217, 19.11.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Zeynep Erus This is me

Hasan Gürkan This is me

Publication Date November 19, 2013
Submission Date December 3, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Erus, Z., & Gürkan, H. (2013). TOPLUMSAL CİNSİYET VE SİNEMAYA YANSIMASI: YENİDEN ÇEKİMLER ARACILIĞIYLA JAPON VE AMERİKAN SİNEMALARINDA KADININ TEMSİLİNE BİR BAKIŞ. Selçuk İletişim, 7(3), 206-217. https://doi.org/10.18094/si.91413