Türkiye’de kadına yönelik şiddet en temel sorunlardan biridir. Bu sorunlar, medyadan STK’lara kadar geniş bir yelpaze içinde ele alınmakta ve tartışılmaktadır. Bu kadar temel bir sorun sık sık filmlere de konu olmaktadır. İşte, senaryosunu Barış Pirhasan’ın yazdığı, Yusuf Pirhasan’ın yönettiği, 2012 yılında gösterime giren Kurtuluş Son Durak filmi kadın sorunlarının ama özellikle kadına yönelik şiddetin farklı biçimlerinin farklı karakterler yoluyla temsil edildiği bir filmdir. Filmde söz konusu sorunlar kadar, sembolik bir anlatım aracı olan ve aynı zamanda filmin içinde bir karakter gibi varlığını sürdüren ev önemli bir işleve sahiptir. Buradan hareketle, Kurtuluş Son Durak filmi feminist bakış açısıyla, betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 26, 2017 |
Submission Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 4 |