Okullarda Türkçe öğretimi dört temel çerçevede yapılmaktadır. Temel dil becerileri diye ifade edilen dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerileri ana dil öğretiminde çok önemlidir. Dolayısıyla bu becerilerin geliştirilmesine yönelik çalışmaların hassasiyetle yürütülmesi gerekmektedir. Özelikle ilkokul yılları, öğrencilerin akademik olarak ana dil öğrenimine ilk başladıkları yıllar olması yönüyle, temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmaların en yoğun yapılması gereken dönemdir. Temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin tasarlanması ve derslerde uygulanmasının ilkokul yaş grubunda amaca ulaşmada işlevsel olacağı düşünülmektedir. Araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinde temel dil becerilerinin geliştirilmesi kapsamında çeşitli etkinlikler tasarlamak ve bu yönde bir farkındalık oluşturmaktır. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerine dair onar tane olmak üzere toplamda kırk etkinlik tasarlanmıştır. Etkinliklerden her biri ilgili olduğu becerinin geliştirilmesine katkı sunacak nitelikte tasarlanmıştır. Bu sayede amaca ulaşmada öğrencileri sürece daha fazla dâhil etmek ve eğlenirken aynı zamanda hedeflenen becerileri de kazandırmaktır. Çoğu uygulamaya dayanan etkinliklerin işleyişinde öğrenci merkezlilik ön planda olacağından çocuklar süreçte de aktif katılımcı rolünde olacaktır. Dolayısıyla yapılan etkinlikler kalıcılık açısından da fayda sağlayacaktır.
iyi çalışmalar dilerim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 26, 2021 |
Acceptance Date | April 12, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |