Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Öğrencilerinde Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Örnekleri

Yıl 2021, , 197 - 207, 26.05.2021
https://doi.org/10.53047/josse.889645

Öz

Okullarda Türkçe öğretimi dört temel çerçevede yapılmaktadır. Temel dil becerileri diye ifade edilen dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerileri ana dil öğretiminde çok önemlidir. Dolayısıyla bu becerilerin geliştirilmesine yönelik çalışmaların hassasiyetle yürütülmesi gerekmektedir. Özelikle ilkokul yılları, öğrencilerin akademik olarak ana dil öğrenimine ilk başladıkları yıllar olması yönüyle, temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmaların en yoğun yapılması gereken dönemdir. Temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin tasarlanması ve derslerde uygulanmasının ilkokul yaş grubunda amaca ulaşmada işlevsel olacağı düşünülmektedir. Araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinde temel dil becerilerinin geliştirilmesi kapsamında çeşitli etkinlikler tasarlamak ve bu yönde bir farkındalık oluşturmaktır. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerine dair onar tane olmak üzere toplamda kırk etkinlik tasarlanmıştır. Etkinliklerden her biri ilgili olduğu becerinin geliştirilmesine katkı sunacak nitelikte tasarlanmıştır. Bu sayede amaca ulaşmada öğrencileri sürece daha fazla dâhil etmek ve eğlenirken aynı zamanda hedeflenen becerileri de kazandırmaktır. Çoğu uygulamaya dayanan etkinliklerin işleyişinde öğrenci merkezlilik ön planda olacağından çocuklar süreçte de aktif katılımcı rolünde olacaktır. Dolayısıyla yapılan etkinlikler kalıcılık açısından da fayda sağlayacaktır.

Teşekkür

iyi çalışmalar dilerim.

Kaynakça

  • Arslan, M. (2017). Ana dili olarak Türkçe öğretimi ve temel dil becerilerinin gelişiminde karşılaşılan sorunlar. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (46), 63-77.
  • Batur, Z. & Erkek, G. & Kaplan, K., & Ercan, E. (2017). Türkçe eğitimi ve yabancı dil öğretiminde dört temel dil becerisinin edinimine ilişkin öğretmen görüşleri. Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 42-75.
  • Bay, Y. (2010). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma-yazma öğretiminin değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(1).
  • Cristensen, L. & Johnson, B. & Turner, L. (2020). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Doğan, Y. (2009). Konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik etkinlik önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (1), 185-204.
  • Güneş, F. (2017). Türkçe öğretiminde etkinlik yaklaşımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(1), 48-64.
  • Kurudayıoğlu, M., & Potur, Ö. (2015). Temel dil becerilerinin kazandırılması açısından tekerlemeler. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, (15).
  • Lüle Mert, E. (2014) Türkçenin eğitimi ve öğretiminde dört temel dil becerisinin geliştirilmesi sürecinde kullanılabilecek etkinlik örnekleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(1), 23-48.
  • MEB, (2019). Öğretim Programları. 08.01.2021 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı, Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yazar, İ. (2019). Türkçe öğretiminde ve temel dil becerilerinin kazanımında dijital teknoloji uygulamalarının yeri ve önemi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(64).
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Aykut Narin 0000-0001-8371-2182

Yayımlanma Tarihi 26 Mayıs 2021
Kabul Tarihi 12 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Narin, A. (2021). İlkokul Öğrencilerinde Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Örnekleri. Journal of Social Sciences And Education, 4(1), 197-207. https://doi.org/10.53047/josse.889645