BibTex RIS Cite

Edirne Kent Merkezindeki Bazı İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından Mevcut Durumunun Belirlenmesi

Year 2013, Volume: 10 Issue: 1, 59 - 71, 01.03.2013

Abstract

The school gardens are defined as schools' external environment where the children are able to develop their social, physical, emotional and intellectual skills. Therefore, it is important that the planning and design of these places supply with children's physical, social and psychological needs. In this study, a sample of 10 elementary school playground in the city center of Edirne was carried out physical, cultural, and current situation analysis and the efficiency of school gardens have been produced. The current situation of the elementary school gardens was determined according to principles of landscape design, in this way proposals have been given to solve the existing problems

Edirne Kent Merkezindeki Bazı İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından Mevcut Durumunun Belirlenmesi

Year 2013, Volume: 10 Issue: 1, 59 - 71, 01.03.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

B. Karakaya

T. Kiper This is me

Publication Date March 1, 2013
Submission Date November 2, 2014
Published in Issue Year 2013 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Karakaya, B., & Kiper, T. (2013). Edirne Kent Merkezindeki Bazı İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından Mevcut Durumunun Belirlenmesi. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 10(1), 59-71.
AMA Karakaya B, Kiper T. Edirne Kent Merkezindeki Bazı İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından Mevcut Durumunun Belirlenmesi. JOTAF. March 2013;10(1):59-71.
Chicago Karakaya, B., and T. Kiper. “Edirne Kent Merkezindeki Bazı İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından Mevcut Durumunun Belirlenmesi”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 10, no. 1 (March 2013): 59-71.
EndNote Karakaya B, Kiper T (March 1, 2013) Edirne Kent Merkezindeki Bazı İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından Mevcut Durumunun Belirlenmesi. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 10 1 59–71.
IEEE B. Karakaya and T. Kiper, “Edirne Kent Merkezindeki Bazı İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından Mevcut Durumunun Belirlenmesi”, JOTAF, vol. 10, no. 1, pp. 59–71, 2013.
ISNAD Karakaya, B. - Kiper, T. “Edirne Kent Merkezindeki Bazı İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından Mevcut Durumunun Belirlenmesi”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 10/1 (March 2013), 59-71.
JAMA Karakaya B, Kiper T. Edirne Kent Merkezindeki Bazı İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından Mevcut Durumunun Belirlenmesi. JOTAF. 2013;10:59–71.
MLA Karakaya, B. and T. Kiper. “Edirne Kent Merkezindeki Bazı İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından Mevcut Durumunun Belirlenmesi”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 1, 2013, pp. 59-71.
Vancouver Karakaya B, Kiper T. Edirne Kent Merkezindeki Bazı İlköğretim Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarım İlkeleri Açısından Mevcut Durumunun Belirlenmesi. JOTAF. 2013;10(1):59-71.