BibTex RIS Cite

Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği

Year 2007, Volume: 4 Issue: 3, 311 - 325, 01.09.2007

Abstract

References

  • Anonim. 2005.Tekirdağ Tarım İl Müdürlüğü, 2005 Su Ürünleri Verileri- Tekirdağ
  • Çelikkale, M.S., ve Ark. 1993. Av Araçları ve Avlanma Teknolojisi. KTÜ Sürmene Deniz Bilimleri Fak. Yay. No: 162
  • Çelikkale, M.S., ve Ark., 1999. Türkiye Su Ürünleri Sektörü. İstanbul Ticaret Odası Yay. No:2.
  • Gürbüz, M., 1993. Su Ürünleri Sempozyumu. TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası. 14-15 Ekim 1993. Ankara
  • Zengin, M., ve Ark. , 2004, Marmara Denizindeki Derin longirostris,Lucas Geliştirilmesi üzerine Bir Araştırma, T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal araştırmalar Genel Müdürlüğü, Su Ürünleri Merkez Araştırma Enstitüsü Müd., Trabzon.
  • Yurtsever,N.,1984. Deneysel ve İstatistik Metotlar. Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları. Genel Yayın No: 121. Teknik Yayın No:56 – Ankara

Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği

Year 2007, Volume: 4 Issue: 3, 311 - 325, 01.09.2007

Abstract

Bu araştırmada Tekirdağ İli deniz balıkçılığının sosyo-ekonomik durumunu belirleyip pazarlama sistemini ortaya koymak amacıyla ; Tekirdağ İli merkez ve sahil şeridindeki ilçe ve beldelerde faaliyette bulunan 263 adet balıkçı teknesi, boyları itibariyle sıralanmış ve yoğunlukları dikkate alınarak; 5-10 m,10-15 m ve 15 m‘den büyük tekneler olarak gruplara ayrılmıştır. ‖Tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemi ― ne göre de küçük gruptan 31 adet orta gruptan 18 adet ve büyük gruptan 5 adet olmak üzere toplam 54 adet balıkçı teknesiyle anket yapılmıştır. Anketlerde balıkçı teknelerinin teknik özellikleri, yardımcı tekne özellikleri, ağ donanım özelikleri, avcılık gereçleri , tekne sahibinin ve tayfaların sosyo ekonomik özellikleri, mevcut sorunlar ele alınmış ve yorumlanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda tekne büyüklük gruplarına göre tekne sahiplerinin sosyo-ekonomik yönden pek farklı olmadıkları görülmüş, sosyal güvencenin olmaması, Denizcilik Bakanlığının olmaması, balıkçılık ekipmanlarının pahalı olması, denetimlerin yetersiz olması pazarlama sisteminin gelişmemesi ve aşırı avlanmanın önüne geçilememesi gibi sorunlar tespit edilmiştir

References

  • Anonim. 2005.Tekirdağ Tarım İl Müdürlüğü, 2005 Su Ürünleri Verileri- Tekirdağ
  • Çelikkale, M.S., ve Ark. 1993. Av Araçları ve Avlanma Teknolojisi. KTÜ Sürmene Deniz Bilimleri Fak. Yay. No: 162
  • Çelikkale, M.S., ve Ark., 1999. Türkiye Su Ürünleri Sektörü. İstanbul Ticaret Odası Yay. No:2.
  • Gürbüz, M., 1993. Su Ürünleri Sempozyumu. TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası. 14-15 Ekim 1993. Ankara
  • Zengin, M., ve Ark. , 2004, Marmara Denizindeki Derin longirostris,Lucas Geliştirilmesi üzerine Bir Araştırma, T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal araştırmalar Genel Müdürlüğü, Su Ürünleri Merkez Araştırma Enstitüsü Müd., Trabzon.
  • Yurtsever,N.,1984. Deneysel ve İstatistik Metotlar. Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları. Genel Yayın No: 121. Teknik Yayın No:56 – Ankara
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

G. Güngör S. Ş. Özen H. Güngör This is me

Publication Date September 1, 2007
Submission Date November 2, 2014
Published in Issue Year 2007 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Güngör, G. G. S. Ş. Ö. H. (2007). Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 4(3), 311-325.
AMA Güngör GGSŞÖH. Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği. JOTAF. September 2007;4(3):311-325.
Chicago Güngör, G. Güngör S. Ş. Özen H. “Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı Ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 4, no. 3 (September 2007): 311-25.
EndNote Güngör GGSŞÖH (September 1, 2007) Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 4 3 311–325.
IEEE G. G. S. Ş. Ö. H. Güngör, “Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği”, JOTAF, vol. 4, no. 3, pp. 311–325, 2007.
ISNAD Güngör, G. Güngör S. Ş. Özen H. “Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı Ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 4/3 (September 2007), 311-325.
JAMA Güngör GGSŞÖH. Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği. JOTAF. 2007;4:311–325.
MLA Güngör, G. Güngör S. Ş. Özen H. “Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı Ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 3, 2007, pp. 311-25.
Vancouver Güngör GGSŞÖH. Marmara Denizi Balıkçılığının Sosyo-Ekonomik Yapısı ve Deniz Ürünleri Pazarlaması : Tekirdağ İli Sahil Şeridi Örneği. JOTAF. 2007;4(3):311-25.