Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim kimya ders
programı dikkate alınarak Kimya Araştırmaya İlgi ve
Performansa Yönelik, İşbirlikli Çalışma ve İletişime Yönelik ve Kimya Öğrenmeye
Katılıma Yönelik ortaöğretim öğrencilerinin motivasyonlarını belirleyen geçerli,
güvenilir ve güncel bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışmaya İzmir’de farklı
okullarda yer alan 336 öğrenci katılmıştır. Çalışma sonucunda, ortaöğretim
öğrencilerinin kimya dersine yönelik motivasyonlarını ölçen üç alt faktörden
oluşan güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Ölçeğin Cronbach’s alpha güvenirlik katsayısı 0.962dir. Ölçeğin
alt faktörlerinin güvenirlik katsayıları 0,951
ile 0,871 arasında, ölçeğin maddelerinin faktör yükleri 0,852 İle 0,492
arasında değişmektedir. Ölçek maddelerinin açıkladığı toplam varyans % 63,857
olarak bulunmuştur. Ölçeğin üç faktörlü yapısının doğrulayıcı faktör analizi
sonucu RMSEA değeri 0,09 olarak bulunmuştur. Sonuçlar ölçeğin güvenilir ve
geçerli bir araç olduğunu göstermiştir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 8, 2017 |
Submission Date | August 22, 2017 |
Acceptance Date | November 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |
This journal is licensed with Creative Commons Atıf 4.0 International License.