Öz: Öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve yanlış kavramaları ile ilgili bilgi birikimleri alan eğitimi bilgisi (AEB)'nin bileşenlerinden biri olan öğrencilerin feni anlamalarının bir alt boyutudur ve bir öğretmenin sahip olması gereken önemli bir bilgi türüdür. Bu nedenle çalışmada, deneyimli kimya öğretmenlerinin yanlış kavramalar konusundaki AEB’leri incelenmiştir. Durum çalışması modeline göre tasarlanmış bu çalışmada veriler gözlem, görüşme ve ders planı yolu ile toplanmıştır. Çalışmada 25 yıldan daha fazla öğretim deneyimine sahip üç kimya öğretmeni yer almıştır. Çalışma sonunda deneyimli kimya öğretmenlerinin; yanlış kavramaların doğası, kaynakları ve nasıl önlenmesi gerektiği konusunda sahip oldukları AEB'lerinin kısmen gelişmş olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Mesleki deneyimin, lisansüstü eğitimin ve çalıştaylara katılma gibi faktörlerin öğretmenlerin AEB gelişimine olan etkisinin de incelendiği çalışma sonucunda, öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapmaları ve farklı hizmet içi eğitim aktivitilerine katılmanın AEB gelişimlerine etkisinin mesleki deneyime göre nispeten daha fazla olduğu belirlenmiştir.
Bölüm | Araştırma makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |