Bu çalışmada kimyasal bağlar konusunu
öğrenmelerinden sonra, ortaöğretim öğrencilerinin kimyasal bağ kavramını nasıl
algıladıkları, kimyasal bağı tanımlamada kullandıkları metaforları ile kimyasal
bağı ne ile özdeşleştirdikleri araştırılmıştır. Bu amaçla geliştirilen iki
aşamalı bir ölçme aracı kullanılarak, 184’ü kadın ve 113’ü erkek olmak üzere 5
farklı liseye devam eden toplam 297 onuncu sınıf öğrencisinden veri
toplanmıştır. İlk aşamada öğrencilerin algı ve metaforlarını belirlemek için kimyasal
bağı tanımları istenmiştir. İkinci aşamada öğrencilerin kimyasal bağ ile ilgili
benzeşimlerini belirlemek amacıyla üzerinde “kimyasal bağı ……. benzer,
çünkü…..” yazılı bir soru öğrencilere verilmiştir. Çalışma sonunda öğrencilerin
kimyasal bağ algılarının 5 başlık altında ve metaforlarının da 6 kavramsal
kategoride toplandığı belirlenmiştir. Öğrenciler tarafından yazılan
benzeşimlerin analizi sonucunda, bunların da 7 tema altında toplandığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Balıkesir Üniversitesi BAP Birimi
2018/144
Bu çalışma Balıkesir Üniversitesi BAP birimi tarafından 2018/144 nolu proje olarak desteklenmiştir. Yazarlar desteğinden dolayı Balıkesir Üniversitesi’ne teşekkür ederler
In
this study, after teaching the subject of chemical bonding how
secondary school students perceive the concept of the chemical bond,
which metaphors they use to define the chemical bond and what they
associate with the chemical bonding were investigated. Data were
collected from 297 tenth grade students attending 5 different high
schools, 184 female and 113 male, using a two-stage measurement tool
developed for this purpose. In order to determine the students'
perceptions and metaphors, in the first stage of the scale, students
were asked to define chemical bonding. In the second stage, A
question containing the statement “chemical bond is like…….
because ……” was given to the students to obtain their analogies
about chemical bond. At the end of the study, it was determined that
the chemical bond perceptions of the students were collected under 5
themes and their metaphors were collected in 6 conceptual categories.
As a result of the analysis of the analogies provided by the
students, it was concluded that these were collected under 7 themes.
2018/144
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2018/144 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |