Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen bilgisi ve Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konularındaki kimya bilgilerini günlük hayattaki olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 285 - 302, 30.09.2021
https://doi.org/10.37995/jotcsc.987852

Öz

Fen bilgisi ve Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konularındaki kimya bilgilerini günlük hayattaki olaylarla ilişkilendirebilme düzeylerini incelemek amacıyla Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi 4. sınıfta öğrenim gören 13 Fen bilgisi öğretmenliği ve 40 Sınıf öğretmenliği öğrencisi ile betimsel bir araştırma yürütülmüştür. Öğrencilere ısı, sıcaklık, kaynama ve hal değişimi kavramları ile ilgili açık uçlu 6 soru yöneltilmiştir. Günlük hayatta sıklıkla karşılaşabileceğimiz örnek olaylar sunulmuştur ve bu olayların nedenlerinin açıklanması istenmiştir. Araştırma sonuçları Fen bilgisi ve Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin kimya bilgilerini günlük hayattaki olaylarla ilişkilendirebilme düzeylerinin birbirlerine yakın olduğu ve yeterli düzeyde olmadığı gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Afacan, Ö., Aydoğdu, M., Akgül, E. M., & Taşar, M. (2012). İlköğretim öğrencilerinin fen-teknoloji-toplum-çevre (fttç) ilişkisini algılama düzeylerinin tespiti (Kırşehir İli Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 124-137.
  • Akgün, A., Tokur, F., & Duruk, Ü. (2016). Fen öğretiminde öğrenilen kavramların günlük yaşamla ilişkilendirilmesi: Su kimyası ve su arıtımı. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 6(1), 161-178.
  • Cajas, F. (1999). Public understanding of science: Using technology to enhance school science in everyday life. International Journal of Science Education, 21(7), 765-773.
  • Canpolat, E., Hasan, Ateş & Ayyıldız, K. (2019). Fen bilimleri öğretmen adaylari kimya bilgilerini günlük yaşamlariyla ne kadar ilişkilendirebiliyor?. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (38), 66-84.
  • Dewey, J. (1956). The school and society & the child and the curriculum. Dover Publications, Inc.: Mineola, New York.
  • Gilbert, J. K. (2006). On the nature of “context” in chemical education. International journal of science education, 28(9), 957-976.
  • Koçak Kösece, E. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin fiziksel ve kimyasal değişim konusunu günlük hayatla ilişkilendirmeleri.(Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Korkmaz, H., & Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(20).
  • Millî Eğitim Bakanlığı MEB. (2017). İlköğretim ve Ortaöğretim Öğretim Programlarının Güncellenmesi. Erişim adresi: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_01/13152934_basYn_aYklamasY_13012017.pdf
  • Şenocak, E., & Sözbilir, M. (2005). Öğrencilerin kimya günlük yaşamdaki uygulamalarına yönelik bilgi düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 94-103.
  • Yadigaroğlu, M., Demircioğlu, G., & Demircioğlu, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 795-812.
  • Yıldırım, N. & Birinci Konur, K. (2014) Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirebilmelerine yönelik gelişimsel bir araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies, 30, 305-203.

Levels of Science and Classroom Teaching Students' Ability to Relate Chemistry Knowledge on Heat and Temperature with Events in Daily Life

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 285 - 302, 30.09.2021
https://doi.org/10.37995/jotcsc.987852

Öz

Kaynakça

  • Afacan, Ö., Aydoğdu, M., Akgül, E. M., & Taşar, M. (2012). İlköğretim öğrencilerinin fen-teknoloji-toplum-çevre (fttç) ilişkisini algılama düzeylerinin tespiti (Kırşehir İli Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 124-137.
  • Akgün, A., Tokur, F., & Duruk, Ü. (2016). Fen öğretiminde öğrenilen kavramların günlük yaşamla ilişkilendirilmesi: Su kimyası ve su arıtımı. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 6(1), 161-178.
  • Cajas, F. (1999). Public understanding of science: Using technology to enhance school science in everyday life. International Journal of Science Education, 21(7), 765-773.
  • Canpolat, E., Hasan, Ateş & Ayyıldız, K. (2019). Fen bilimleri öğretmen adaylari kimya bilgilerini günlük yaşamlariyla ne kadar ilişkilendirebiliyor?. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (38), 66-84.
  • Dewey, J. (1956). The school and society & the child and the curriculum. Dover Publications, Inc.: Mineola, New York.
  • Gilbert, J. K. (2006). On the nature of “context” in chemical education. International journal of science education, 28(9), 957-976.
  • Koçak Kösece, E. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin fiziksel ve kimyasal değişim konusunu günlük hayatla ilişkilendirmeleri.(Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Korkmaz, H., & Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(20).
  • Millî Eğitim Bakanlığı MEB. (2017). İlköğretim ve Ortaöğretim Öğretim Programlarının Güncellenmesi. Erişim adresi: https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_01/13152934_basYn_aYklamasY_13012017.pdf
  • Şenocak, E., & Sözbilir, M. (2005). Öğrencilerin kimya günlük yaşamdaki uygulamalarına yönelik bilgi düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 94-103.
  • Yadigaroğlu, M., Demircioğlu, G., & Demircioğlu, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 795-812.
  • Yıldırım, N. & Birinci Konur, K. (2014) Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirebilmelerine yönelik gelişimsel bir araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies, 30, 305-203.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma makaleleri
Yazarlar

Cem Büyükekşi 0000-0003-3820-4036

Soner Yavuz 0000-0002-7141-1734

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 27 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 17 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Büyükekşi, C., & Yavuz, S. (2021). Fen bilgisi ve Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konularındaki kimya bilgilerini günlük hayattaki olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi, 6(2), 285-302. https://doi.org/10.37995/jotcsc.987852