Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATING THE PERCEPTION OF MARKETING COMMUNICATION IN POLITICAL MARKETING FROM A GENERATIONAL PERSPECTIVE

Yıl 2023, , 25 - 39, 12.10.2023
https://doi.org/10.46236/jovosst.1296160

Öz

The objective of this study is to examine whether there are disparities in the perception of marketing communication in political marketing among female voters based on different generations. This research distinguishes itself from previous studies in the field by focusing on assessing the perceptions of female voters according to their generational cohorts. To achieve this aim, a research model was proposed using a scale derived from existing literature, aligning it with the study's objective. The collected data was analyzed using the SPSS 22 statistical package, employing descriptive statistics to ascertain the socio-demographic characteristics of the participants. Various statistical analyses, including reliability testing, the KMO test, factor analysis, correlation analysis, ONEWAY ANOVA, and post hoc tests, were conducted on the dataset. The results of the factor analysis revealed the presence of three distinct factors, consisting of different sets of items, labeled as “Marketing Communication,” “Advertisement,” and “Political Product.” Based on the conducted analyses, it was concluded that the Baby Boomer generation may exhibit a higher sensitivity compared to other generations towards various advertising channels such as print and digital media, political leaders, and party rallies.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Akbıyık, F. (2014). Yerel Seçimlerde Uygulanan Siyasal Pazarlama Uygulamalarının Seçmenler Üzerindeki Etkisi: Isparta İli Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4 (1), 203-212.
  • Anderson, D.R., Sweeney, D.J., & Williams, T.A. (2011). Statistics For Business and Economics, (11th Edition). The USA, South-Western Cengage Learning.
  • Ara, F., & Northcote, J. (2020). Women’s Participation in Bangladesh Politics, The Gender Wall and Quotas. South Asia Research, 40(2), 266–281. https://doi.org/10.1177/0262728020915562.
  • Bayraktaroğlu, G. (2002). Geleneksel Pazarlamada Politik Pazarlamanın Yeri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 4, Sayı:3, 58-84.
  • Blais, A., & Levine, J. (2006). Introduction: Political marketing and democracy. In A. Blais & J. Levine (Eds.). Elections and democracy: Representation and accountability (pp. 1-19). Palgrave Macmillan.
  • Bongrand, M. (1992). Politikada Pazarlama. Çev: Fatoş Ersoy, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Boyraz, E. (2017). Seçmen Kimdir, Ne İster? Yerel Seçimlerde Seçmen Pazarının Bölümlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 31 2017 Sayı: 1. ss.1-27.
  • Çağlar, N. (2011). Kadının Siyasal Yaşama Katılımı ve Kota Uygulamaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. C.3, S.4. s.56-79.
  • Campbell, R. (2006). Gender and the vote in Britain. London: ECPR.
  • Çavuşoğlu, H., & Pekkaya, M. (2015). Siyasal Propaganda Araçlarının Seçmen Tercihine Etkisi: Zonguldak Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, ARALIK 2015, 10(3), 91- 115.
  • Cwalina, W., Falkowski, A., & Newman, B. I. (2015). Marketing Theoretical and Strategic Foundations. Taylor and Francis Group, Routledge, New York.
  • Damlapınar, Z. & Balcı, Ş. (2005). Seçmenin Zihnindeki Aday İmajını Belirleyen Etkenler: 28 Mart 2004 Yerel Seçimleri Alan Araştırması. Selçuk İletişim Dergisi, 4(1), 58‐79.
  • Demirtaş, M. C. (2010). Seçmen Tercihlerinin Siyasal Pazarlama Karması Açısından Analizi: İzmir İlinde Bir Uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Demirtaş, M.C & Orçun, Ç. (2015). Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17 (28): 41-48.
  • Doğan, A. & Göker, G. (2021). Siyasal İletişim Araştırmaları. Güncellenmiş 2. Baskı, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Dolan, K. (1998). Voting For Women in The Year of The Women. Am. J. Polit. Sci., 42 (1) (1998), pp. 272-293.
  • Dolan, K. (2001). Electoral Context, Issues and Voting For Women in The 1990s. Woman Politic., 23 (1) (2001), pp. 21-36
  • Dolan, K. (2004). Voting for Women: How the Public Evaluates Women Candidates. Westview Press, Boulder, CO.
  • Erzen, M.Ü. (2011). Kadın Gözüyle Kadın Siyasetçiler. Derin Yayınları, İstanbul.
  • Fernández, J. J., & Valiente, C. (2021). Gender quotas and public demand for increasing women’s representation in politics: an analysis of 28 European countries. European Political Science Review, 13(3), 351–370. http://doi.org/10.1017/S1755773921000126.
  • Ferree, M. M. (1973). A woman for president? Changing responses: 1958-1972. Publ. Opin. Q., 38, pp. 390-399
  • Gegez, E. (2014). Pazarlama Araştırması (4. Baskı). Beta Yayıncılık.
  • Harmer, E., & Wring, D. (2013). Julie and the Cybermums: Marketing and Women Voters in the UK 2010 General Election. Journal of Political Marketing, 12:2-3, 262-273.
  • Harrop, M., & Miller, W. L. (1987). Elections and Voters: A Comparative Introduction. MacMillan Education Ltd., London.
  • Hayes, B.C. & McAllister, I. (2001). Women, electoral volatility and political outcomes in Britain. European Journal of Marketing, Vol. 35 No. 9/10, pp. 971-983.
  • Hershely, M. (1977). The politics of androgyny: sex roles and attitudes toward women in politics. Am. Polit. Q., 3 (1977), pp. 261-287.
  • Işık, M. 2005. Medya ve Demokrasi Paradoksu: Medya Yoluyla Demokrasinin Tehdit Edilmesi. Selçuk İletişim, 3 (4), 114-121.
  • Kaid, L. L., McKinney, M. S. & Tedesco, J. C. (2007a). Political information efficacy and young voters. American Behavioral Scientist, 50-9, 1093-1111. doi: 10.1177/0002764207300040 )
  • Kaid, L. L., Postelnicu, M., Landreville, K., Yun, H. J. & LeGrange, A. G. (2007b). The effects of political advertising on young voters. American Behavioral Scientist, 50-9, 1137-1151. doi: 10.1177/0002764207300039
  • Kalaycıoğlu, E. (1999). The Shaping of Party Preferences in Turkey: Coping with the Post-Cold War Era. New Perspectives on Turkey, No. 20, p. 47-76.
  • Karaçor, S., & Gözüm, P. (2012). Türkiye’de Seçmen Tercihlerinin Oluşmasında Seçim Kampanyaları ve Siyasal Pazarlamanın Rolü Üzerine Bir Araştırma. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 403-426.
  • Kışlalı, A.T. (2007). Siyaset Bilimine Giriş. İmge yayınları, İstanbul.
  • Limanlılar, M. (1991). Siyasal Pazarlama, Pazarlama Dünyası, 29 (5), 29-39.
  • Mueller, C. M. (1991). The Gender Gap and Women's Political Influence. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 515, 23-37. https://doi.org/10.1177/0002716291515001004.
  • Newman, B. I. (1994). Politics at the center: The selection and removal of party leaders in the Anglo parliamentary democracies. Political Studies, 42(2), X-X.
  • Newman, B. I., & Sheth, J. N. (1984). The gender gap in voter attitudes and behavior: some advertising implications. Journal of Advertising, Vol. 13 No. 3, 1984, pp. 4-16.
  • O’Cass, A. 1996. Political Marketing and The Marketing Concept. Europen Journal of Marketing, 30 (10/11), 37-53.
  • Öcal, H., Özmen, A., Topçu, B. & Yüksel, B. (2011). Siyasal Pazarlama Faktörlerinin Seçmen Eğilimleri Üzerindeki Etkileri: Afyonkarahisar İl Merkezinde Bir Uygulama. E-Journal of New World Sciences Academy Social Sciences, 3C0081, 6, (4), 400-421.
  • Okumuş, A. (2007). Pazarlama Anlayışında Siyasal Pazarlamanın Yeri ve Pazar konumlarına göre Siyasi partilerin Stratejik Analizi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:17, 157-172.
  • Orhunbilge, N. (2010). Çok Değişkenli İstatistik Yöntemler. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi Yayını.
  • Öztekin, A. (2016). Siyaset Bilimine Giriş. Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • Plutzer, E. & Zipp, J. (1996). Identity Politics, Partisanship and Voting For Women Candidates. Publ. Opin. Q., 60 (1), pp. 30-57.
  • Sanbonmatsu, K. (2002). Gender Stereotypes and Vote Choice. Am. J. Polit. Sci., 46 (1), pp. 20-34.
  • Shama, A. (1976). The Marketing Of Political Candidates. Journal of The Academy of Marketing Science, 4(4), 764-777.
  • Shantha P. R. (2019), Gender Dynamics-Changing Role of Women Voters in India. IRE Journals I Volume 2 Issue 7.)
  • Studlar, D. & Welch, S. (1986). British Public Opinion Toward Women in Politics West. Polit. Q., 39, pp. 138-154. Tekeli, Ş. (1981). Kadınlar ve Siyasal, Toplumsal Hayat, Birikim Yayınları Yerli Araştırmalar Dizisi. İstanbul.
  • Uslu Divanoğlu, S. (2008). Seçim Kampanyalarında Siyasal Pazarlama Karması Elemanlarının Yeri ve Önemi. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 1(2), 105-118.
  • Uslu Divanoğlu, S. (2017) Siyasal Pazarlama Süreci İçerisindeki Seçim Kampanyalarında Pazarlama Karması Elemanlarının Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. Turkish Studies International Periodical for the Languages,
  • Literature and History of Turkish or Turkic Volume 12/29, p. 569-586. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12799.
  • Verba, S., Schlozman, K. L., & Brady, H. E. (1995). Voice and equality: Civic voluntarism in American politics. Harvard University Press.
  • Yaser, N., Mahsud, N., & Chaudhry, I. A. (2011). Effects of exposure to electronic media political content on voters’ voting behavior. Berkeley Journal of Social Science, 1(4), 1-22.

SİYASAL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE PAZARLAMA İLETİŞİMİ ALGISININ KUŞAKLAR AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2023, , 25 - 39, 12.10.2023
https://doi.org/10.46236/jovosst.1296160

Öz

Bu çalışmanın amacı, farklı nesiller temelinde kadın seçmenler arasında siyasi pazarlamada pazarlama iletişimi algısında farklılıkların olup olmadığını incelemektir. Bu araştırma, kadın seçmenlerin algılarını kuşaklara göre değerlendirmesiyle önceki çalışmalardan farklılaşmaktadır. Bu amaca ulaşmak için, mevcut literatürden türetilen bir ölçek kullanılarak bir araştırma modeli önerilmiş ve bu model, çalışmanın amacıyla uyumlu hale getirilmiştir. Toplanan veriler, katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini belirlemek için tanımlayıcı istatistikler kullanılarak SPSS 22 istatistik paketi kullanılarak analiz edilmiştir. Veri seti üzerinde güvenirlik testi, KMO testi, faktör analizi, korelasyon analizi, ONEWAY ANOVA ve post hoc testleri de dahil olmak üzere çeşitli istatistiksel analizler yapılmıştır. Faktör analizi sonuçları, farklı öğe setlerinden oluşan ve “Pazarlama İletişimi,” “Reklam” ve “Siyasi Ürün” olarak adlandırılan üç ayrı faktörün varlığını ortaya koymuştur. Ayrıca, çalışma, Baby Boomer kuşağının diğer kuşaklarla kıyasla basılı ve dijital medya, siyasi liderler ve parti mitingleri gibi çeşitli reklam kanallarının etkisine karşı daha yüksek bir duyarlılık sergileyebileceğini göstermiştir.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akbıyık, F. (2014). Yerel Seçimlerde Uygulanan Siyasal Pazarlama Uygulamalarının Seçmenler Üzerindeki Etkisi: Isparta İli Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4 (1), 203-212.
  • Anderson, D.R., Sweeney, D.J., & Williams, T.A. (2011). Statistics For Business and Economics, (11th Edition). The USA, South-Western Cengage Learning.
  • Ara, F., & Northcote, J. (2020). Women’s Participation in Bangladesh Politics, The Gender Wall and Quotas. South Asia Research, 40(2), 266–281. https://doi.org/10.1177/0262728020915562.
  • Bayraktaroğlu, G. (2002). Geleneksel Pazarlamada Politik Pazarlamanın Yeri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 4, Sayı:3, 58-84.
  • Blais, A., & Levine, J. (2006). Introduction: Political marketing and democracy. In A. Blais & J. Levine (Eds.). Elections and democracy: Representation and accountability (pp. 1-19). Palgrave Macmillan.
  • Bongrand, M. (1992). Politikada Pazarlama. Çev: Fatoş Ersoy, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Boyraz, E. (2017). Seçmen Kimdir, Ne İster? Yerel Seçimlerde Seçmen Pazarının Bölümlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 31 2017 Sayı: 1. ss.1-27.
  • Çağlar, N. (2011). Kadının Siyasal Yaşama Katılımı ve Kota Uygulamaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. C.3, S.4. s.56-79.
  • Campbell, R. (2006). Gender and the vote in Britain. London: ECPR.
  • Çavuşoğlu, H., & Pekkaya, M. (2015). Siyasal Propaganda Araçlarının Seçmen Tercihine Etkisi: Zonguldak Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, ARALIK 2015, 10(3), 91- 115.
  • Cwalina, W., Falkowski, A., & Newman, B. I. (2015). Marketing Theoretical and Strategic Foundations. Taylor and Francis Group, Routledge, New York.
  • Damlapınar, Z. & Balcı, Ş. (2005). Seçmenin Zihnindeki Aday İmajını Belirleyen Etkenler: 28 Mart 2004 Yerel Seçimleri Alan Araştırması. Selçuk İletişim Dergisi, 4(1), 58‐79.
  • Demirtaş, M. C. (2010). Seçmen Tercihlerinin Siyasal Pazarlama Karması Açısından Analizi: İzmir İlinde Bir Uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Demirtaş, M.C & Orçun, Ç. (2015). Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17 (28): 41-48.
  • Doğan, A. & Göker, G. (2021). Siyasal İletişim Araştırmaları. Güncellenmiş 2. Baskı, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Dolan, K. (1998). Voting For Women in The Year of The Women. Am. J. Polit. Sci., 42 (1) (1998), pp. 272-293.
  • Dolan, K. (2001). Electoral Context, Issues and Voting For Women in The 1990s. Woman Politic., 23 (1) (2001), pp. 21-36
  • Dolan, K. (2004). Voting for Women: How the Public Evaluates Women Candidates. Westview Press, Boulder, CO.
  • Erzen, M.Ü. (2011). Kadın Gözüyle Kadın Siyasetçiler. Derin Yayınları, İstanbul.
  • Fernández, J. J., & Valiente, C. (2021). Gender quotas and public demand for increasing women’s representation in politics: an analysis of 28 European countries. European Political Science Review, 13(3), 351–370. http://doi.org/10.1017/S1755773921000126.
  • Ferree, M. M. (1973). A woman for president? Changing responses: 1958-1972. Publ. Opin. Q., 38, pp. 390-399
  • Gegez, E. (2014). Pazarlama Araştırması (4. Baskı). Beta Yayıncılık.
  • Harmer, E., & Wring, D. (2013). Julie and the Cybermums: Marketing and Women Voters in the UK 2010 General Election. Journal of Political Marketing, 12:2-3, 262-273.
  • Harrop, M., & Miller, W. L. (1987). Elections and Voters: A Comparative Introduction. MacMillan Education Ltd., London.
  • Hayes, B.C. & McAllister, I. (2001). Women, electoral volatility and political outcomes in Britain. European Journal of Marketing, Vol. 35 No. 9/10, pp. 971-983.
  • Hershely, M. (1977). The politics of androgyny: sex roles and attitudes toward women in politics. Am. Polit. Q., 3 (1977), pp. 261-287.
  • Işık, M. 2005. Medya ve Demokrasi Paradoksu: Medya Yoluyla Demokrasinin Tehdit Edilmesi. Selçuk İletişim, 3 (4), 114-121.
  • Kaid, L. L., McKinney, M. S. & Tedesco, J. C. (2007a). Political information efficacy and young voters. American Behavioral Scientist, 50-9, 1093-1111. doi: 10.1177/0002764207300040 )
  • Kaid, L. L., Postelnicu, M., Landreville, K., Yun, H. J. & LeGrange, A. G. (2007b). The effects of political advertising on young voters. American Behavioral Scientist, 50-9, 1137-1151. doi: 10.1177/0002764207300039
  • Kalaycıoğlu, E. (1999). The Shaping of Party Preferences in Turkey: Coping with the Post-Cold War Era. New Perspectives on Turkey, No. 20, p. 47-76.
  • Karaçor, S., & Gözüm, P. (2012). Türkiye’de Seçmen Tercihlerinin Oluşmasında Seçim Kampanyaları ve Siyasal Pazarlamanın Rolü Üzerine Bir Araştırma. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 403-426.
  • Kışlalı, A.T. (2007). Siyaset Bilimine Giriş. İmge yayınları, İstanbul.
  • Limanlılar, M. (1991). Siyasal Pazarlama, Pazarlama Dünyası, 29 (5), 29-39.
  • Mueller, C. M. (1991). The Gender Gap and Women's Political Influence. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 515, 23-37. https://doi.org/10.1177/0002716291515001004.
  • Newman, B. I. (1994). Politics at the center: The selection and removal of party leaders in the Anglo parliamentary democracies. Political Studies, 42(2), X-X.
  • Newman, B. I., & Sheth, J. N. (1984). The gender gap in voter attitudes and behavior: some advertising implications. Journal of Advertising, Vol. 13 No. 3, 1984, pp. 4-16.
  • O’Cass, A. 1996. Political Marketing and The Marketing Concept. Europen Journal of Marketing, 30 (10/11), 37-53.
  • Öcal, H., Özmen, A., Topçu, B. & Yüksel, B. (2011). Siyasal Pazarlama Faktörlerinin Seçmen Eğilimleri Üzerindeki Etkileri: Afyonkarahisar İl Merkezinde Bir Uygulama. E-Journal of New World Sciences Academy Social Sciences, 3C0081, 6, (4), 400-421.
  • Okumuş, A. (2007). Pazarlama Anlayışında Siyasal Pazarlamanın Yeri ve Pazar konumlarına göre Siyasi partilerin Stratejik Analizi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:17, 157-172.
  • Orhunbilge, N. (2010). Çok Değişkenli İstatistik Yöntemler. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi Yayını.
  • Öztekin, A. (2016). Siyaset Bilimine Giriş. Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • Plutzer, E. & Zipp, J. (1996). Identity Politics, Partisanship and Voting For Women Candidates. Publ. Opin. Q., 60 (1), pp. 30-57.
  • Sanbonmatsu, K. (2002). Gender Stereotypes and Vote Choice. Am. J. Polit. Sci., 46 (1), pp. 20-34.
  • Shama, A. (1976). The Marketing Of Political Candidates. Journal of The Academy of Marketing Science, 4(4), 764-777.
  • Shantha P. R. (2019), Gender Dynamics-Changing Role of Women Voters in India. IRE Journals I Volume 2 Issue 7.)
  • Studlar, D. & Welch, S. (1986). British Public Opinion Toward Women in Politics West. Polit. Q., 39, pp. 138-154. Tekeli, Ş. (1981). Kadınlar ve Siyasal, Toplumsal Hayat, Birikim Yayınları Yerli Araştırmalar Dizisi. İstanbul.
  • Uslu Divanoğlu, S. (2008). Seçim Kampanyalarında Siyasal Pazarlama Karması Elemanlarının Yeri ve Önemi. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 1(2), 105-118.
  • Uslu Divanoğlu, S. (2017) Siyasal Pazarlama Süreci İçerisindeki Seçim Kampanyalarında Pazarlama Karması Elemanlarının Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. Turkish Studies International Periodical for the Languages,
  • Literature and History of Turkish or Turkic Volume 12/29, p. 569-586. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12799.
  • Verba, S., Schlozman, K. L., & Brady, H. E. (1995). Voice and equality: Civic voluntarism in American politics. Harvard University Press.
  • Yaser, N., Mahsud, N., & Chaudhry, I. A. (2011). Effects of exposure to electronic media political content on voters’ voting behavior. Berkeley Journal of Social Science, 1(4), 1-22.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları, İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ferdi Akbıyık 0000-0001-6138-0586

Nedret Çağlar 0000-0001-9769-056X

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 12 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Akbıyık, F., & Çağlar, N. (2023). EVALUATING THE PERCEPTION OF MARKETING COMMUNICATION IN POLITICAL MARKETING FROM A GENERATIONAL PERSPECTIVE. Türkiye Mesleki Ve Sosyal Bilimler Dergisi, 5. Yıl(12), 25-39. https://doi.org/10.46236/jovosst.1296160