Mesleki eğitim, toplumun ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını yetiştirmeyi amaçlar. Bu amaç kapsamında Türkiye’de birçok kurum bünyesinde farklı programlar yürütülmektedir. Mesleki eğitim merkezlerinde yürütülen “işletmede mesleki eğitim” bu programlardan biri olup öğrencilere mesleki bilgi ve becerileri, ağırlıklı olarak, işletmede kazandırmayı hedefler. Programın pratik eğitimi ön planda tutan yapısı, öğrencilerin sadece mesleki gelişimlerini değil, mesleki dil öğrenimlerini etkilemektedir. Mesleki dil öğreniminde okulun ve teorik eğitimin rolünün azaldığı bu programda öğrencilere iş ortamını merkeze alan yöntem ve süreçler sunulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, mesleki eğitim merkezlerinde yürütülen “işletmede mesleki eğitim” programına kayıtlı öğrencilerin mesleki dil öğrenim durumlarını ve süreçlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma olarak planlanmış, veriler doküman incelemesiyle toplanmış ve betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmada, ders kitapları, ders çizelgeleri, öğretim programları, Millî Eğitim Bakanlığı yayın ve istatistiki verilerinden hareketle mesleki eğitim merkezlerinde yürütülen “işletmede mesleki eğitim” programına kayıtlı öğrencilerin mesleki dil öğrenme durum ve süreçlerini ortaya konulmuştur. Ortaya konulan yöntem ve süreçlerin eksik ve geliştirilmesi gereken yönleri araştırmanın son bölümünde tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Eğitimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |