Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Kutsal Alanlar, Coğrafi İşaretler, Kültür ve İnanç Rotalarının İnanç Turizmi Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 13, 26 - 43, 04.01.2024
https://doi.org/10.46236/jovosst.1375676

Öz

Turizm, dünyada önemli bir hareketlilik sağlayan olayların bütünüdür. Turizmin pek fazla alt alanı mevcuttur. Bu alt alanlardan biri inanç turizmidir. İnanç turizmi uluslararası ve ulusal arenalarda büyük bir potansiyele sahip olmakta ve önem teşkil etmektedir. Bu bilgiler ışığında inanç turizmi kapsamında geleneksel derleme çeşidinde bir çalışma yapmak istenmiştir. Bu çalışmanın gerçekleştirilmesindeki amaç, kutsal alanların, coğrafi işaretlerin, kültür ve inanç rotalarının inanç turizmi açısından değerlendirilmesini sağlamaktır. Çünkü inanç turizmi çok geniş bir etki alanına sahiptir. Kutsal alanlar, coğrafi işaretler, kültür ve inanç rotaları da inanç turizmi kapsamında önemlidir. Sonuç olarak; kutsal alanlar, coğrafi işaretler, kültür ve inanç rotaları inanç turizmi kapsamında büyük potansiyel ve öneme sahip olmakta, psikolojik, sosyolojik, turistik, ekonomik, dini, inançsal, kültürel, tarihi, çevresel, mimari ve benzeri açılardan etkileşimler meydana getirmektedir.

Kaynakça

  • Acar, Y. (2018). Türkiye’deki Coğrafi İşaretli Ürünlerin Destinasyon Markalaması Kapsamında Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(2), 163-177.
  • Akın, C. (2016). İnanç Turizminde Dünya ve Türkiye Destinasyonu, Cemal AKIN, https://cemalakin.wordpress.com/2016/04/26/inanc-turizminde-dunya-ve-turkiyedestinasyonu/, Erişim Tarihi: 29.10.2021.
  • Akın, E. B. (2006). Coğrafi İşaret Olarak Tescil Edilmiş Malatya Kayısısının Teknolojik Özelliklerinin Saptanması ve Gıda Güvenliği Açısından Araştırılması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altun, E. ve Çınar, K. (2019). İnanç Turizmi Kapsamında Mevlana Müzesi’ni Ziyaret Eden Turistlerin Seyahat Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma. Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 1(1), 14-42.
  • Arslan, F. (2023). Gastronomi Turizmi Açısından Coğrafi İşaretli Ürünlerin Algılanma Düzeyi: Antalya Örneği. International Journal of Contemporary Tourism Research, 7(1), 1-8.
  • Arslan, M. (2011). Paranormalizm ve Din, Paranormal İnancın Sosyolojisi. İstanbul: İstanbul Matbaacılık.
  • Aulet, S. ve Duda, T. (2020). Tourism Accessibility and its Impact on the Spiritual Sustainability of Sacred Sites. Sustainability, 12(22), 1–19.
  • Avcı, E. (2011). İzmir’in İnanç Turizmi Potansiyelinin Seyahat Acentaları Açısından Değerlendirilmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Avcı, M. (2015). Türk Dünyası Coğrafyasının Manevi İkliminde Hz. Pir Şeyh Şaban-ı Veli ve Kastamonu. K. Oktay, M. Avcı, C. Tanrısever, A. Aydoğdu ve H. Pamukçu (Ed.). 1. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 19-21 Kasım 2015, Kastamonu, 61-70.
  • Aydın, M. (2017). Jerusalem: The Religious Background of a City which Longs for Peace. Türk İslâm Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi, 12(24), 9–18.
  • Aydın, S., Emiroğlu, K., Türkoğlu, Ö. ve Özsoy, E. D. (2005). Küçük Asya’nın Bin Yüzü. Ankara. Dost Kitabevi Yayınları.
  • Ayhan, G. ve Çağlıyan, A. (2021). Tunceli İlinde Alevi İnanç Turizmi Rotaları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 583-606.
  • Barakazı, M. (2019). Turizm Çeşitliliğinin Gelişmesi Açısından Şanlıurfa Coğrafi İşaretlerinin Değerlendirilmesi. International Social Sciences Studies Journal, 5(43), 4665-4674.
  • Baran, Z. ve Karaca, Ş. (2021). Coğrafi İşaretin Sürdürülebilir Gastronomi Turizminde Önemi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 253-263.
  • Başer, F. ve Başçı, A. (2012). İnanç Turizmi Kapsamında Aziz Pavlus Evinin Önemi ve Tanıtım Faaliyetlerine İlişkin Ziyaretçi Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 423-443.
  • Batman, O. (2017). Sorularla Helâl Turizm/Helâl Turizm Nedir Veya Ne Değildir? K. Oktay ve H. Pamukçu (Ed.). 1. International Halal Tourism Congress, 7-9 Nisan 2017, Antalya, 30-32.
  • Belber, B. G. ve Güneren, E. (2022). İnanç, Gastronomik Öğeler ve Destinasyon Pazarlaması İlişkisi. Y. Oğan (Ed.). Gastronomi Alanında Tematik Araştırmalar II (9-19). Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Bilgilier, H. A. S. ve Cem, S. (2023). Kültürel Etkinlikler ve Dijitalleşme Sürecinin Yansımaları. International Journal of Social Humanities Sciences Research, 10(93), 572-589.
  • Boz, M. (2018). Kültür Rotaları. Ş. Aydın ve M. Boz (Ed.). Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II (387-400). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Burnaz, E. (2022). Yerel Turizm Paydaşlarının Coğrafi İşaretli Ürün Kullanımı: Trabzon İli Örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (e-gifder), 10(2), 1157-1178.
  • Ceylan, Y. ve Samırkaş Komşu, M. (2020). Coğrafi İşaretli Ürünlerin Bölgesel Turizmin Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi: Siirt İli Örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, (Special Issue 5), 59-75.
  • Ciolli, C. (2018). 7 Famous Pilgrimages Around the World that You Can Walk or Cycle. https://www.afar.com/magazine/7-famous-pilgrimages-around-the-world-that-you-can-walk-or-cycle, Erişim Tarihi: 05.10.2023.
  • Civelek, M. (2020). Amasya İlindeki İbadethanelerin İnanç Turizmi Potansiyeli Açısından Değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 137-151
  • Culture Routes Society (2020a). Abraham’s Path Maps. https://cultureroutesinturkey.com/abraham-path/maps/, Erişim Tarihi: 05.10.2023.
  • Culture Routes Society (2020b). St. Paul Trail. https://cultureroutesinturkey.com/st-paul-trail/, Erişim Tarihi: 05.10.2023.
  • Ćurčić, N. ve Bjeljac, Ž. (2017). Carnivals and Street Festivals as a Potential New Destination for Cultural Tourism in Serbia. New Spaces in Cultural Tourism, 1(2), 112-125.
  • Çam, O. ve Avcı, M. (2020). İnanç Turizmi Faaliyetlerine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması: Kastamonu Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 259-270.
  • Çam, O. ve Çelik, C. (2021). İnanç Turizmi Etkinlikleri Kapsamında Bir Değerlendirme: Cadılar Bayramı. Tourism and Recreation, 3(2), 118-131.
  • Çam, O. ve Çelik, C. (2022). Evaluation of Bocuk Night within the Framework of Faith Tourism Events. Journal of Applied Tourism Research, 3(1), 37-56.
  • Çam, O. ve Çelik, C. (2023). Turizm ve Batıl İnançlar. Kafdağı, 8(1), 113-151.
  • Çam, O. ve Çılgınoğlu, H. (2020a). Kastamonu İli Turizm Potansiyeli ve İnanç Turizminin Şehirdeki Yeri ve Önemi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 76-90.
  • Çam, O. ve Çılgınoğlu, H. (2020b). İnanç Turizmi Merkezi Olarak Mevlana Müzesi ile Şeyh Şaban-ı Veli Külliyesi’nin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 342-357.
  • Çavuş, A. (2013). İnanç Turizmi İşleviyle Gelişmekte Olan Haçka Yaylası. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 215-229.
  • Çavuş, A. ve Zere, S. (2019). Yerel Halkın İnanç Turizmi Algısı: Giresun İli Örneği. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (63), 143-162.
  • Çekal, N ve Doğan, E. (2022). Sürdürülebilir Gastronomide Standart Reçete ve Coğrafi İşaretlerin Önemi. Turizm Çalışmaları Dergisi, 4(1), 49-60.
  • Çeliker, D. ve Dulupçu, M. A. (2017). Sürdürülebilirlik ve Yenileşim Açısından Turistik Hediyelik Eşyalar Konusunda Yenileştirilmiş Tasarımlar. Atatürk İletişim Dergisi, (12), 187-204.
  • Çetinkaya, Y. (2019). İnanç Turizmi Destinasyonu Olarak Kastamonu Hz. Pir Şeyh Şaban-ı Veli Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu. Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı (ÇEKÜL) (2015). Kültür Rotaları Planlama Rehberi. http://www.tarihikentlerbirligi.org/wpcontent/uploads/rotarehberipress.pdf, Erişim Tarihi: 10.12.2019.
  • Çılgınoğlu, H. (2020). İnanç Turizmi Kapsamında Helal Turizminin Benzer ve Farklı Yönlerine Dair İncelemeler. S. Öztürk (Ed.). Sosyal ve Beşerı Bilimlerde Teori ve Araştırmalar II (1. Basım) (161-172). Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Çikolar, E. (2023). Kırgızistan’da İnanç ve Kültür Turizmi: Özgen Şehri. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 12(1), 94-113.
  • Dalton, R. H. (2010). Sacred Places of the World: A Religious Journey Across the Globe (Revised Edition). Abhishek Publication.
  • Develi, H. (2019). Modern Toplumda Batıl İnançlar ve New Age Akımı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Dikici, E. ve Sağır, A. (2012). Antalya’da İnanç Turizminin Sosyolojik Çözümlemesi: Demre-Myra Örneği. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(22), 35-43.
  • Doğan, R. (2022). Turizm Destinasyonlarının ve İnanç Turizminin Geliştirilmesinde Etkili Olan Unsurların Ölçülmesi Kastamonu Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Doğaner, S. (2009). Din ve Turizm: Türkiye’de İnanç Turizmi. E. Eğribel ve U. Özcan (Ed.). Türkiye’de Toplum Bilimlerinin Gelişimi -II- Anglo Amerikan Etkisi (338-350). Kitapevi Yayınları.
  • Doğaner, S. (2013). Türkiye Kültür Turizmi. İstanbul: Doğu Kitabevi.
  • Dumortier, B. (2011). Dinler Atlası: İnançlar, İbadetler ve Ülkeler (3. Baskı). NTV Yayınları.
  • Durlu Özkaya, F., Sünnetçioğlu, S. ve Can, A. (2013). Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi Hareketliliğinde Coğrafi İşaretlemenin Rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(1), 13-20.
  • Eralp, Z. (1983). Genel Turizm. Ankara: Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu Basımevi.
  • Fırat, M. Y. ve Erbaş, A. E. (2023). Sarnıç temalı kültür rotası oluşturulması; İstanbul Tarihi Yarımadası Örneği. Journal of Awareness, 8(1), 89-103.
  • Fleischer, A. (2000). The Tourist Behind the Pilgrim in the Holy Land. Hospitality Management, 19, 311-326.
  • Genç, S. (2021). Coğrafi İşaret Nedir, Neden Önemlidir? https://www.kisikates.com.tr/blog/cografi-isaret-nedir-neden-onemlidir-862, Erişim Tarihi: 16.12.2022.
  • Gökdeniz, A. (1996). Uluslararası Turizm Hareketleri İçerisinde Dinsel Amaçlı Seyahatler ve Türkiye. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1), 101-103.
  • Graf, M. ve Popesku, J. (2016). Cultural Routes as Innovative Tourism Products and Possibilities of their Development. International Journal of Cultural and Digital Tourism, 3(1), 24-44.
  • Griffin, K. ve Raj, R. (2017). The Importance of Religious Tourism and Pilgrimage: Reflecting on Definitions, Motives and Data. International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, 5(iii), i-ix.
  • Gül, A., Aydemir, Ç., Gökal, M. ve Akın, T. (2020). CBS Ortamında Kültür Rotalarının Belirlenmesi; Isparta İli Örneği. GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies (AIST), 3(2), 1-20.
  • Gündoğan, S. (2021). Sürdürülebilir Kültürel Miras Kapsamında İnanç Turizmi Rotası Oluşturulması: Trakya Bölgesi Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Güzel, F. Ö. (2010). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Yeni Bir Dinamik: İnanç Turizmi. Vizyoner Dergisi, 2(2), 87-100.
  • Harunoğulları, M. (2016). Kilis'in İnanç Turizmi Potansiyeli ve Kutsal Mekânları. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(21), 177-210.
  • İçöz, O. (2003). Seyahat Acenteleri ve Tur Operatörlüğü Yönetimi. Turhan Kitapevi.
  • Jay, T. ve Taylor, M. (2012). A Case of Champagne: A Study of Geographical Indifications. Corporate Governance Journal, 7(15), 1-32.
  • Kaçar, F. (2020). İnanç Turizmine Katılan Yabancı Turistlerin Seyahat Motivasyonu ve Mekân Algısı: Ayasofya Müzesi Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karabük Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Karabük.
  • Kan, M., Gülbuçuk, B. ve Küçükkongar, M. (2012). Coğrafi işaretlerin kırsal turizmde kullanılma olanakları. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(22), 93-101.
  • Karabaltaoğlu, Ş. (2019). İnanç turizmi destinasyonlarının yönetimi: Kastamonu Hz. Pir Şeyh Şaban-ı Veli Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Karacoşkun, M. D. (2004) Dini İnanç-Dini Davranış İlişkisine Sosyo-Psikolojik Yaklaşımlar. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, IV(2), 23-35.
  • Karataş, A. B. (2022). Hangi İnanç veya Din Dünyada Ne Kadar Yaygın? Webtekno, https://www.webtekno.com/hangi-din-dunyada-ne-kadar-yaygin-h121653.html, Erişim Tarihi: 12.10.2023.
  • Kaya, M. C. ve Kaya, E. (2022). Sümela Manastırı’nın İnanç Turizmi Potansiyeli Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 12(2), 46-61.
  • Kaynak, İ. H. (2010). İnanç Turizminin Medeniyetler Arası İş Birliğine Etkileri: Türkiye Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokul Dergisi, 13(1-2), 119-126.
  • Keleş Eriçok, A. (2019). Van Gölü Havzası’nda Kültür Rotası Önerisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (45), 173-199.
  • Kervankıran, İ. ve Eryılmaz, A. G. (2017). İnanç Turizmine Yönelik Ziyaretçi Algılarının Demografik Farklılıklar Açısından İncelenmesi: Konya Mevlana Müzesi Örneği. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (59), 276-296.
  • Kilde, J. H. (2008). Sacred Power Sacred Space, An Introduction to Christian Architecture and Worship. Oxford University Press.
  • Kozak, N, Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2009). Genel Turizm İlkeler – Kavramlar (Gözden Geçirilmiş Sekizinci Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2015). Genel Turizm, İlkeler – Kavramlar (18. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kömürcü, S. ve Günlü Küçükaltan, E. (2020). Etkinlik Turizmi ve İnanç Turizmi Paradoksu: Hac Seyahatlerinin Turizm Yazınındaki Yerini Belirlemeye Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz. OPUS International Journal of Society Researches, 15(24), 2720-2745.
  • Köseoğlu, M. (2023). Kültürel Rotalar Nasıl Sınıflandırılabilir? Multidisipliner Yaklaşımlarla Coğrafya Dergisi, 1(2), 85-96.
  • Krech, D. ve Crutchfield, R. (1980). Sosyol Psikoloji: Teori ve Problemler. (Çev: E. Güngör) İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Kunt, S., ve Gülcan, B. (2017). Türkiye İnanç Turizminde Zenginleşememiş Bir Ürün: Yedi Kiliseler. Journal of Recreation and Tourism Research, 4(Special Issue 1), 184-206.
  • Liro, J. (2021). Visitors’ Motivations and Behaviours at Pilgrimage Centres: Push and Pull Perspectives. Journal of Heritage Tourism, 16(1), 79-99.
  • Lourens, M. (2007). Route Tourism: A Roadmap for Successful Destinations and Local Economic Development. Development Southern Africa, 24(3), 475-490.
  • Mercan, Ş. O. ve Üzülmez, M. (2014). Coğrafi İşaretlerin Bölgesel Turizm Gelişimindeki Önemi: Çanakkale İli Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29(2), 67-94.
  • Murray, M. ve Graham, B. (1997). Exploring the Dialectics of Route Based Tourism: The Camino de Santiago. Tourism Managament, 18(8), 513-524.
  • Nas, E. ve Kandemir, M. (2021). Hediyelik Eşyaların Bir Kültür Objesi Olarak Değerlendirilmesi: Konya Örneği. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 14(35), 1092-1103.
  • Nayak N. P. ve Prabhu, N. B. M. (2015). Socio-Economic Impacts on Pilgrimage Tourism with Reference to Udupi Sri Krishna Temple, Karnataka. The International Journal of Business & Management, 3(1), 41-50.
  • Oğuz, Z. (2016). Yerel Değerlerin Turizm Ürününe Dönüştürülmesinde Coğrafi İşaretlerin Kullanımı: Siirt İli Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mardin Artuklu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mardin. Okuyucu, A. ve Somuncu, M. (2013). Türkiye’de İnanç Turizmi: Bugünkü Durum, Sorunlar ve Gelecek. International Conference on Religious Tourism and Tolerance, 9-12 Mayıs 2013, Konya, 627-643.
  • Olcay, A. ve Albuz, N. (2016). İnanç Turizmi ve Türkiye’nin Tanıtımına Katkısı. M. Özdemir (Ed.). Uluslararası Tanıtımda Medya ve Türkiye (197-229) (1. Edition). Bursa: Dora Yayıncılık.
  • Orhan, H. C. ve Özdemir, F. (2021). Elazığ Coğrafi İşaretli Ürünlerinin Bölgesel Turizm Bakımından SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. Turizm Çalışmaları Dergisi, 3(2), 45-60.
  • Ormsby, A. A. ve Bhagwat, S. A. (2010). Sacred Forests of India: A Strong Tradition of Community-Based Natural Resource Management. Environmental Conservation, 37(3), 320–326.
  • Osmanlar, E. ve Menemenci Bahçelerli, N. (2021). Farklı Kültür ve İnançlara Sahip Destinasyonlarda Gastronominin Şekillenmesi: Kuzey Kıbrıs Örneği. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 707-719.
  • Özbay, N. (2021). ‘Guldar’ Domatesinin Coğrafi İşaret Almasına Yönelik Yürütülen Arazi ve Laboratuvar Çalışmaları. Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi, 8(2), 492-500.
  • Özgen, N. (2012). Siirt’in İnanç Turizmi Mekânları: Ziyaret (Veysel Karani) ve Tillo (Aydınlar) Örnekleri. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(27), 251-272.
  • Özgüç, N. (2011). Turizm Coğrafyası Özellikler Bölgeler. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Özkaya, D., F., Sünnetçioğlu, S. ve Can, A. (2013). Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi Hareketliliğinde Coğrafi İşaretlemenin Rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(1), 13-30.
  • Öztürk, E. (2022). TRC3 Bölgesi İçin İnanç Ve Kültür Turizmi Rotası Geliştirilmesine Dönük Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mardin Artuklu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mardin.
  • Paksoy, M. (2022). Kahramanmaraş İlinin Coğrafi İşaret Potansiyelinin Kırsal Turizm Açısından Değerlendirilmesi. International Journal of Social and Economic Sciences, 12(2), 55-61.
  • Sargın, S. (2006). Yalvaç’ta İnanç Turizmi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 1-18.
  • Sarıkaya Levent, Y. ve Uçar, M. (2018). Kültürel Rotalar Bağlamında Mersin İlinin İnanç Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. I. Uluslararası Akdeniz Sempozyumu. Mersin: Mer-Ak Mersin Akademi Yayınları. 321-340. Shackley, M. (2002). Space, Sanctity and Service; The English Cathedral as Heterotopias. International Journal of Tourism Research, 4(5), 345-352.
  • Sözal, O. E. (2018). İnanç Turizminin Turistik Destinasyon Pazarlamasındaki Yeri ve Önemi: Edirne Bahai Dini Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Suh, J. ve MacPherson, A. (2007). The Impact of Geographical Indication on the Revitalization of a Regional Economy: A Case Study of ‘Boseong’ Green Tea. Area, 39(4), 518-527.
  • Süslü, C., Eryılmaz G. ve Demir, E. (2020). Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gastronomi Kapsaminda Değerlendirilmesi: Mersin İli Örneği. Journal of Recreation and Tourism Research, 7(2), 135-149.
  • Şahiner, T. (2012). İnanç Turizmi Potansiyeli ve Halkın İnanç Turizmine Bakışı Açısından Karaman (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Eylem Planı 2007–2023. Yayın No: 3085. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.
  • Tatlı, E. ve Avcı, M. (2022). İnanç Turizminde Yunus Emre’nin Türk Dünyası Gençliğince Bilinirliğinin Değerlendirilmesi: Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1), 63-78.
  • Temizel, G. ve Sartayeva, Z. (2021). Kültürel Miras ve İnanç Turizmi Açısından Bir Değerlendirme: Tarihi İpek Yolu Şehri Taraz-Kazakistan. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 9(3), 2161-2185.
  • Tepe, S. (2008). Coğrafi İşaretlerin Ekonomik Etkileri (Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi). Türk Patent Enstitüsü, Markalar Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Terzi, S. (2020). İnanç Turizmi Kapsamında Destinasyon İmajı: Trabzon İli Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Teuber, R. (2011). Cosumers and Producers’ Expectation Towards Geographical Indication: Empirical Evidence for a German Case Study. British Food Journal, 113(7), 900-918.
  • Tiğiz, M. (2019). Süryanilerin İnanç Turizmine Katılım Motivasyonları: Mardin İli Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batman.
  • Toklu, S. ve Pekerşen, Y. (2019). Coğrafi İşaretli Gastronomik Bir Değer Olan Karaman Divle Obruğu Tulum Peynirinin Bölge Halkı Tarafından Algılanması. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(3), 2251-2273.
  • Turan, E. (2012). Türkiye’de Yabancı Turizm Talebini Artırmada İnanç Turizminin Yeri ve Önemi (Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi). T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Türk Patent ve Marka Kurumu (TPMK) (2021). Coğrafi İşaret. https://www.turkpatent.gov.tr/cografi-isaret, Erişim Tarihi: 22.10.2021.
  • Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) (2014). TÜRSAB İnanç Turizmi Raporu. http://www.tursab.org.tr/tr/tursabdan-haberler/genel-duyurular/tursabinanc-turizmi-raporu_11333.html, Erişim Tarihi: 14.03.2017.
  • Usta Bilgin, A. (2021). İstanbul’da Bir Kültür Rotası Örneği (Tasavvuf Mirası) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ünal, C. ve Çavuşoğlu McKenzie, Ç. ( 2022) The Role of Geographical Indications in Faith Tourism: the Case of the Route of the Seven Churches. M. Tuna, Ö. Köroğlu, G. Kaya, E. Hazarhun ve N. Yıldız (Ed.). Anatolian Landscape and Faith Tourism: Ancient Times to Present Conference Proceedings (3). 25-28 Ağustos 2022. Sarasota-Florida-USA: USF M3 Publishing.
  • Vukonic, B. (1996). Tourism and Religion. Tourism Social Science Series. New York: Pergamon.
  • Wall, G. ve Mathieson, A. (2006). Tourism: Change, Impacts, and Opportunities. London: Pearson Education. Yanar, A. (2012). Türkiye’de Geleneksel Turistik Hediyelik Eşyanın Sürdürülebilirliği (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz, M., Sormaz, Ü., Güneş, E. ve Yetimoğlu, S. (2017). Helâl Turizm ve Helâl Gıdanın “Türkiye’deki Durumu”. 1. International Halal Tourism Congress, 7-9 Nisan 2017, Antalya, 404-411.
  • Yüksel, Y. F. ve Baykal, F. (2022). An Overview of Religious Tourism and Analytical Approaches for İzmir. Eastern Geographical Review, 27(48), 1-18.
  • Zunal, O. (2023). İnanç Turizmine Antik Dönem’den Bir Örnek: Klaros Kutsal Alanı. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 6(8), 1080-1093.
Toplam 117 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Derleme Makaleleri
Yazarlar

Oguz Cam 0000-0003-3222-3367

Muharrem Avcı 0000-0002-0264-1181

Yayımlanma Tarihi 4 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 13 Ekim 2023
Kabul Tarihi 14 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Cam, O., & Avcı, M. (2024). Kutsal Alanlar, Coğrafi İşaretler, Kültür ve İnanç Rotalarının İnanç Turizmi Açısından Değerlendirilmesi. Türkiye Mesleki Ve Sosyal Bilimler Dergisi, 5(13), 26-43. https://doi.org/10.46236/jovosst.1375676