Research Article
BibTex RIS Cite

ANTALYA İLİNDEKİ KAMU PERSONELİ OLARAK ÇALIŞAN USTA ÖĞRETİCİLERİN MESLEKİ MOTİVASYON, İŞ TATMİNİ VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DÜZEYLERİ

Year 2025, Volume: 7 Issue: 17, 54 - 70, 05.05.2025
https://doi.org/10.46236/jovosst.1629718

Abstract

Araştırmanın amacı, kamu personeli olarak çalışan usta öğreticilerin mesleki motivasyon, iş doyumu ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkileri ve etki düzeylerini incelemektir. Veriler, anket yöntemiyle Google Form, elektronik posta aracılığı toplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS 26 programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Geçerlilik, güvenirlik, regresyon ve varyans analizi yapılmıştır. Ayrıca, korelasyon analizi ve faktör analizi ile ilişkiler incelenmiş, elde edilen sonuçlar istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p < 0.05). Bulgulara göre, mesleki motivasyon iş doyumu üzerinde güçlü bir etkiye sahipken, iş doyumu da örgütsel bağlılıkla pozitif ilişki göstermektedir. Araştırma sonuçları, kamu personeli olarak çalışan, sözleşmeli usta öğreticilerin iş doyumlarının artması, usta öğreticilerin kuruma olan bağlılıklarını güçlendirmektedir. Bu durum, çalışanların işlerine olan bağlılıklarının arttıkça performanslarının da arttığı anlamına gelmektedir. Usta öğreticilerin iş tatminlerinin artması, onların eğitim süreçlerine daha fazla odaklanmalarını ve görevlerini daha verimli yerine getirmelerini sağlamaktadır. Görevlerini daha verimli hale getiren usta öğreticiler, eğitim kalitesinin artmasına ve kamuya daha verimli katkı sağlamasına neden olabilmektedirler. Ayrıca, iş doyumunun artışı, usta öğreticilerin daha motive olmalarına da yardımcı olmaktadır. Motivasyonu yükselen usta öğreticiler, mesleki gelişimlerine daha fazla odaklanır ve eğitim süreçlerini daha etkili hale getirmek için çaba gösterirler.

References

  • Akbaş, V. (2008). Halk Eğitimi Merkezlerinde Eğitimci Personel Adaylarının Seçim Süreci ve Seçim Sonrası Eğitimci Personelin İş Doyum Düzeyleri. (Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü)
  • Akkamış, O. (2010). İlköğretim I. ve II. Kademe Öğretmenlerinin İş Doyumu Üzerine Bir Değerlendirme. (Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü)
  • Arnolds, C. A., & Boshoff, C. (2002). Compensation, esteem valence and job performance: An empirical assessment of alderfer’s ERG theory. The International Journal of Human Resource Management, 13(4), 697–719. https://doi.org/10.1080/09585190210125868
  • Aslan, O., E., (2019). Devlet, Bürokrasi ve Kamu Personel Rejimi. 3. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara.
  • Aspin, D., Chapman, J., Hatton, M., & Sawano, Y. (2001). International Handbook Of Lifelong Learning. Springer Science+Business Media, B.V.
  • Atalay, F., (2025). Mesleki Motivasyon, İş Doyumu, Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Antalya İli Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Usta Öğreticiler Üzerine Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ekonomi ve Yönetim Anabilim Dalı)
  • Balcı, M. C., & Yıldız, A. (2022). Yaşam boyu eğitimden yaşam boyu öğrenmeye: Faure ve Delors raporları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 56, 149-174.
  • Bandalos, DL (2002). "Allocating ıtems to multiple factors in explanatory factor analysis: guidelines for basic rules." Journal of Educational Measurement, 39(1), 17-31.
  • Bassett‐Jones, N., & Lloyd, G. C. (2005). Does herzberg’s motivation theory have staying power? Journal Of Management Development, 24(10), 929–943.
  • Çevik, S. N. (2022). Paradigma değişimi olarak yeni kamu yönetimi ve çıkmazları karşısında arayışlar. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(4), 441-450. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.1027878
  • Demirel, D. (2015). Üçüncü yol politikalarında yeni kamu yönetiminin izleri. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(1). https://doi.org/10.16951/iibd.94717
  • Devlet Memurları Kanunu, 12056 Sayılı Resmî Gazete, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?Mevzuat No=657&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5, 23.07.1965, (Son erişim tarihi: 22 Şubat 2005)
  • Gherheș, V., Stoian, C. E., Fărcașiu, M. A., & Stanici, M. (2021). E-learning and face-to-face learning: Analyzing students' preferences and behaviors. Sustainability, 13(8), 4381.
  • Goulet, L. R., & Frank, M. L. (2002). Organizational commitment across three sectors: Public, non-profit, and for-profit. Public Personnel Management, 31(2), 201-210. https://doi.org/10.1177/009102600203100206
  • Göksu, S., Ok, O., Uyduran, İ. M., Karakaş, N., & Yalçin, A. (2023). Determination of the factors affecting the job motivation of secondary school teachers. The Journal of Academic Social Resources, 8(51), 3120-3133. https://doi.org/10.29228/asrjournal.71133
  • Güler, B., A., (2020). Kamu Personeli Sistem ve Yönetim. 3. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara.
  • Günbayı, İ., & Sorm. (2018). Sosyal araştırma tasarımını yönlendirmede sosyal paradigmalar: İşlevsel, yorumlayıcı, radikal hümanist ve radikal yapısal paradigmalar. Uluslararası Eğitimde Yeni Eğilimler ve Bunların Etkileri Dergisi, 9(2), 57-76.
  • Gürbüz, A. (2019). Yeni kamu işletmeciliğine eleştirel bir bakış. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 34-41.
  • Hernández, AB, Gorjup, MT ve Cascón, R. (2010). İş oyunlarında eğitmenin rolü: Yüz yüze ve çevrimiçi eğitimin karşılaştırılması. Uluslararası Eğitim ve Gelişim Dergisi, 14(3), 169–179. doi:10.1111/j.1468-2419.2010.00350.x
  • Herzberg, F. (1959). The Motivation to Work. New York: Wiley.
  • Işıkgöz, M. E., Esentaş Deveci, M., & Güzel Gürbüz, P. (2022). Beden eğitimi öğretmenlerinin pedagojik bilgi ve beceri düzeylerinin incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 62-79.
  • Kağıtcıoğlu, M., (2019). Kamu Personel Hukukunda Geçici Personelin Hukuksal Statüsünün Dönüşümü. On İki Levha Yayıncılık, İstanbul.
  • Karabacak, S. (2020). Halk eğitimi merkezlerinde kalite algısı. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 154-195.
  • Karabağ Köse, E., Karataş, E., Küçükçene, M., & Taş, A. (2021). Öğretmen mesleki motivasyonu ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması: Çevrimiçi ve kâğıt kalem uygulamalarının karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51, 479-498. https://doi.org/10.9779/pauefd.707619
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya, H. E. (2015). Public education centers in Turkey. International Journal of Sport Culture and Science, 3(3), 268-277. https://doi.org/10.14486/IJSCS289.
  • Kayar, N., (2022). Kamu Personel Yönetimi. 12. Baskı, Ekin Yayınevi, Bursa.
  • Kerman, U. (2006). Türkiye'de Devletin Küçültülmesi Sorunu. (Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı)
  • Kıvrak, E. (2007). Avrupa Birliği ve Türkiye’de Yaşam Boyu Öğrenme Politikaları ve İstihdam İlişkisinin Değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü)
  • Kirkman B.L., Rosen B., Tesluk P.E., Gibson C.B. (2004). The impact of team empowerment on virtual team performance: The moderating role of face-to-face interaction. Academy of Management Journal, 47, 175–192.
  • Kuşaksız, A. (2011). Kadrosuz usta öğreticilerin sosyal güvenlik hakları. Yönetim ve Ekonomi Celal Bayar Üniversitesi Dergisi, 18(2), 24-35.
  • Landy, F. J., & Conte, J. M. (2010), Work In The 21st Century, An Introduction To Industrial And Organizational Psychology. USA: Wiley Inc.
  • Lee, S. W. (2018). Pulling back the curtain: Revealing the cumulative importance of high-performing, highly qualified teachers on students’ educational outcome. Educational Evaluation and Policy Analysis, 40(3), 359-381. https://doi.org/10.3102/0162373718769379
  • Locke, E. A., & Latham, G. P. (2002). Building a practically useful theory of goal setting and task motivation: A 35year odyssey. American Psychologist, 57(9), 705-717. https://doi.org/10.1037/0003-066x.57.9.705
  • Luthans, F., Norman, S. M., Avolio, B. J., & Avey, J. B. (2008). The mediating role of psychological capital in the supportive organizational climate-employee performance relationship. Journal of Organizational Behaviour, 28, 219-238.
  • Maslow, A. (1943). A theory of human motivation. Psychological Review, 50(4), 370-396. https://doi.org/10.1037/h0054346
  • Memur-Sen (2021). Sözleşmeli Kamu Görevlilerinin Sorun ve Beklentileri Araştırması. Memur Sen Akademi, Ankara
  • Meyer, J. P., & Allen, N. J. (1991). A Three-component conceptualization of organizational commitment. Human Resource Management Review, 1(1), 61-89. https://doi.org/10.1016/1053-4822(91)90011-z
  • Meyer, J. P., & Herscovitch, L. (2001). Commitment in the workplace toward a general model. Human Resource Management Review, 11, 299-326.
  • Meyer, J. P., Allen N. J., & Smith, C. A. (1993). Commitment to organizations and occupations: Extension and test of a three-component model. Journal of Applied Psychology, 78, 538-551.
  • Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği, 30388 Sayılı Resmî Gazete https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24507&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5, 11.04.2018, (Son erişim Tarihi: 22 Şubat 2025)
  • Örücü, E., & Sezen Kışlalıoğlu, R. (2014). Örgütsel bağlılık üzerine bir alan çalışması. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(22), 45-65.
  • Özer, M. A. (2019). Kamu hizmeti anlayışında değişim ve yeni sağ politikalar. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 8(20), 10-42. https://doi.org/10.31199/hakisderg.508783.
  • Özer, M. A., Erdem, E. (2022). Yeni kamu yönetimi ve yönetişim ekseninde yerelleşme ve değişen kamu hizmeti anlayışı. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 215-230. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.1076365
  • Özkal Sayan, İ., (2023). Kamu Personel Yönetimi Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • Özpehlivan, M. (2019). İş tatmini: Kavramsal gelişimi, bireysel ve örgütsel etkileri, yararları ve sonuçları. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 43-70.
  • Papatya, G. (2024). Bir Heterotopya olarak Hawthorne fabrikaları bölgesi: Tarihsel, işlevsel ve füturistik bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29(3), 189-210.
  • Rattray, J. ve Jones, MC (2007). Key elements of survey design and development. Journal of Clinical Nursing, 16(2), 234-243.
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2019). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Şekerci, R., & Karataş, S. (2019). The viewpoints of master trainers and staffed teachers working in informal education institutions on teacher leadership. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 4(2), 425-434. https://doi.org/10.21733/ibad.561732
  • Şekercioğlu, G. (2022). Bilimsel araştırmada değişken kavramı ve değişken türleri. https://igdirarge.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_03/1113324405_ DEGISKEN_TURLERI.pdf. (Son erişim tarihi: 03 Şubat 2025)
  • Taşdemir, S. (2022), İş Hukuku Açısından Özel Öğretim Kurumları Kanunu Kapsamında Çalışan Yönetici, Öğretmen, Uzman Öğretici ve Usta Öğreticilerle Yapılan Sözleşmelerin Değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi, Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü)
  • Uluğ, F. & Ağı S., (2021). Eğitim ve Öğretim Hizmet Alanı Personel Yönetim Sistemi. Türk Kamu Personel Yönetim Sistemi. Akademisyen Kitabevi, Ankara.
  • Üçüncü, K. (2016). İş tatmini ve motivasyon. https://www.scribd.com/document/ 607808742/%C4%B0%C5%9E-TATM%C4%B0N%C4%B0-VE-MOT% C4 % B0 VASYON (Son erişim tarihi.06 Şubat 2025).
  • Vogt, WP (1999). Determining the quality of responses: The effects of the survey format on response styles. Educational and Psychological Measurement, 59(1), 1-18.
  • Wasti, A. S. (2002). Affective and continuance commitment to the organization: test of an integrated model in the Turkish context. International Journal of Intercultural Relations, 26, 525-550.
  • Yıldırım, M. (2020). Kadrosuz Usta Öğreticilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Hayat Çapında Öğrenme Alışkanlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, (Nevşehir İli Örneği). (Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü)
  • Zencirci, İ. (1992), Ankara İlinde Usta Öğreticilerin Halk Eğitim İçerisindeki Yeri ve Sorunları. (Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü)
  • Zeynel, E., & Çarıkçı, İ. H. (2015). Mesleki motivasyonun, iş doyumu ve örgütsel bağlılık üzerine etkisi: Akademisyenler üzerine görgül bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(3),17-248.

PROFESSIONAL MOTIVATION, JOB SATISFACTION, ORGANIZATIONAL COMMITMENT OF MASTER TRAINERS WORKING AS PUBLIC PERSONNEL: THE CASE OF ANTALYA PROVINCE

Year 2025, Volume: 7 Issue: 17, 54 - 70, 05.05.2025
https://doi.org/10.46236/jovosst.1629718

Abstract

The aim of the study is to examine the relationships and impact levels between professional motivation, job satisfaction and organizational commitment of master trainers working as public personnel. The data were collected by survey method, Google Form, e-mail. The analysis of the data was carried out using the SPSS 26 program. Validity, reliability, regression and variance analysis were performed. In addition, correlation analysis and factor analysis were used to examine the relationships and the results were found to be statistically significant (p < 0.05). According to the findings, while occupational motivation has a strong effect on job satisfaction, job satisfaction is also positively related to organizational commitment. The results of the research show that the increase in the job satisfaction of contracted master trainers working as public personnel strengthens the commitment of master trainers to the institution. This means that as employees' commitment to their work increases, so does their performance. The increase in job satisfaction of master trainers enables them to focus more on their training processes and perform their duties more efficiently. Master trainers, who make their duties more efficient, can increase the quality of education and contribute more efficiently to the public. In addition, the increase in job satisfaction also helps master trainers to be more motivated. Highly motivated master trainers focus more on their professional development and strive to make their training processes more effective.

References

  • Akbaş, V. (2008). Halk Eğitimi Merkezlerinde Eğitimci Personel Adaylarının Seçim Süreci ve Seçim Sonrası Eğitimci Personelin İş Doyum Düzeyleri. (Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü)
  • Akkamış, O. (2010). İlköğretim I. ve II. Kademe Öğretmenlerinin İş Doyumu Üzerine Bir Değerlendirme. (Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü)
  • Arnolds, C. A., & Boshoff, C. (2002). Compensation, esteem valence and job performance: An empirical assessment of alderfer’s ERG theory. The International Journal of Human Resource Management, 13(4), 697–719. https://doi.org/10.1080/09585190210125868
  • Aslan, O., E., (2019). Devlet, Bürokrasi ve Kamu Personel Rejimi. 3. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara.
  • Aspin, D., Chapman, J., Hatton, M., & Sawano, Y. (2001). International Handbook Of Lifelong Learning. Springer Science+Business Media, B.V.
  • Atalay, F., (2025). Mesleki Motivasyon, İş Doyumu, Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Antalya İli Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Usta Öğreticiler Üzerine Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ekonomi ve Yönetim Anabilim Dalı)
  • Balcı, M. C., & Yıldız, A. (2022). Yaşam boyu eğitimden yaşam boyu öğrenmeye: Faure ve Delors raporları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 56, 149-174.
  • Bandalos, DL (2002). "Allocating ıtems to multiple factors in explanatory factor analysis: guidelines for basic rules." Journal of Educational Measurement, 39(1), 17-31.
  • Bassett‐Jones, N., & Lloyd, G. C. (2005). Does herzberg’s motivation theory have staying power? Journal Of Management Development, 24(10), 929–943.
  • Çevik, S. N. (2022). Paradigma değişimi olarak yeni kamu yönetimi ve çıkmazları karşısında arayışlar. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(4), 441-450. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.1027878
  • Demirel, D. (2015). Üçüncü yol politikalarında yeni kamu yönetiminin izleri. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(1). https://doi.org/10.16951/iibd.94717
  • Devlet Memurları Kanunu, 12056 Sayılı Resmî Gazete, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?Mevzuat No=657&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5, 23.07.1965, (Son erişim tarihi: 22 Şubat 2005)
  • Gherheș, V., Stoian, C. E., Fărcașiu, M. A., & Stanici, M. (2021). E-learning and face-to-face learning: Analyzing students' preferences and behaviors. Sustainability, 13(8), 4381.
  • Goulet, L. R., & Frank, M. L. (2002). Organizational commitment across three sectors: Public, non-profit, and for-profit. Public Personnel Management, 31(2), 201-210. https://doi.org/10.1177/009102600203100206
  • Göksu, S., Ok, O., Uyduran, İ. M., Karakaş, N., & Yalçin, A. (2023). Determination of the factors affecting the job motivation of secondary school teachers. The Journal of Academic Social Resources, 8(51), 3120-3133. https://doi.org/10.29228/asrjournal.71133
  • Güler, B., A., (2020). Kamu Personeli Sistem ve Yönetim. 3. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara.
  • Günbayı, İ., & Sorm. (2018). Sosyal araştırma tasarımını yönlendirmede sosyal paradigmalar: İşlevsel, yorumlayıcı, radikal hümanist ve radikal yapısal paradigmalar. Uluslararası Eğitimde Yeni Eğilimler ve Bunların Etkileri Dergisi, 9(2), 57-76.
  • Gürbüz, A. (2019). Yeni kamu işletmeciliğine eleştirel bir bakış. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 34-41.
  • Hernández, AB, Gorjup, MT ve Cascón, R. (2010). İş oyunlarında eğitmenin rolü: Yüz yüze ve çevrimiçi eğitimin karşılaştırılması. Uluslararası Eğitim ve Gelişim Dergisi, 14(3), 169–179. doi:10.1111/j.1468-2419.2010.00350.x
  • Herzberg, F. (1959). The Motivation to Work. New York: Wiley.
  • Işıkgöz, M. E., Esentaş Deveci, M., & Güzel Gürbüz, P. (2022). Beden eğitimi öğretmenlerinin pedagojik bilgi ve beceri düzeylerinin incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 62-79.
  • Kağıtcıoğlu, M., (2019). Kamu Personel Hukukunda Geçici Personelin Hukuksal Statüsünün Dönüşümü. On İki Levha Yayıncılık, İstanbul.
  • Karabacak, S. (2020). Halk eğitimi merkezlerinde kalite algısı. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 154-195.
  • Karabağ Köse, E., Karataş, E., Küçükçene, M., & Taş, A. (2021). Öğretmen mesleki motivasyonu ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması: Çevrimiçi ve kâğıt kalem uygulamalarının karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51, 479-498. https://doi.org/10.9779/pauefd.707619
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya, H. E. (2015). Public education centers in Turkey. International Journal of Sport Culture and Science, 3(3), 268-277. https://doi.org/10.14486/IJSCS289.
  • Kayar, N., (2022). Kamu Personel Yönetimi. 12. Baskı, Ekin Yayınevi, Bursa.
  • Kerman, U. (2006). Türkiye'de Devletin Küçültülmesi Sorunu. (Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı)
  • Kıvrak, E. (2007). Avrupa Birliği ve Türkiye’de Yaşam Boyu Öğrenme Politikaları ve İstihdam İlişkisinin Değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü)
  • Kirkman B.L., Rosen B., Tesluk P.E., Gibson C.B. (2004). The impact of team empowerment on virtual team performance: The moderating role of face-to-face interaction. Academy of Management Journal, 47, 175–192.
  • Kuşaksız, A. (2011). Kadrosuz usta öğreticilerin sosyal güvenlik hakları. Yönetim ve Ekonomi Celal Bayar Üniversitesi Dergisi, 18(2), 24-35.
  • Landy, F. J., & Conte, J. M. (2010), Work In The 21st Century, An Introduction To Industrial And Organizational Psychology. USA: Wiley Inc.
  • Lee, S. W. (2018). Pulling back the curtain: Revealing the cumulative importance of high-performing, highly qualified teachers on students’ educational outcome. Educational Evaluation and Policy Analysis, 40(3), 359-381. https://doi.org/10.3102/0162373718769379
  • Locke, E. A., & Latham, G. P. (2002). Building a practically useful theory of goal setting and task motivation: A 35year odyssey. American Psychologist, 57(9), 705-717. https://doi.org/10.1037/0003-066x.57.9.705
  • Luthans, F., Norman, S. M., Avolio, B. J., & Avey, J. B. (2008). The mediating role of psychological capital in the supportive organizational climate-employee performance relationship. Journal of Organizational Behaviour, 28, 219-238.
  • Maslow, A. (1943). A theory of human motivation. Psychological Review, 50(4), 370-396. https://doi.org/10.1037/h0054346
  • Memur-Sen (2021). Sözleşmeli Kamu Görevlilerinin Sorun ve Beklentileri Araştırması. Memur Sen Akademi, Ankara
  • Meyer, J. P., & Allen, N. J. (1991). A Three-component conceptualization of organizational commitment. Human Resource Management Review, 1(1), 61-89. https://doi.org/10.1016/1053-4822(91)90011-z
  • Meyer, J. P., & Herscovitch, L. (2001). Commitment in the workplace toward a general model. Human Resource Management Review, 11, 299-326.
  • Meyer, J. P., Allen N. J., & Smith, C. A. (1993). Commitment to organizations and occupations: Extension and test of a three-component model. Journal of Applied Psychology, 78, 538-551.
  • Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği, 30388 Sayılı Resmî Gazete https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24507&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5, 11.04.2018, (Son erişim Tarihi: 22 Şubat 2025)
  • Örücü, E., & Sezen Kışlalıoğlu, R. (2014). Örgütsel bağlılık üzerine bir alan çalışması. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(22), 45-65.
  • Özer, M. A. (2019). Kamu hizmeti anlayışında değişim ve yeni sağ politikalar. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 8(20), 10-42. https://doi.org/10.31199/hakisderg.508783.
  • Özer, M. A., Erdem, E. (2022). Yeni kamu yönetimi ve yönetişim ekseninde yerelleşme ve değişen kamu hizmeti anlayışı. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 215-230. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.1076365
  • Özkal Sayan, İ., (2023). Kamu Personel Yönetimi Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • Özpehlivan, M. (2019). İş tatmini: Kavramsal gelişimi, bireysel ve örgütsel etkileri, yararları ve sonuçları. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 43-70.
  • Papatya, G. (2024). Bir Heterotopya olarak Hawthorne fabrikaları bölgesi: Tarihsel, işlevsel ve füturistik bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29(3), 189-210.
  • Rattray, J. ve Jones, MC (2007). Key elements of survey design and development. Journal of Clinical Nursing, 16(2), 234-243.
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2019). Örgütsel Davranış. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Şekerci, R., & Karataş, S. (2019). The viewpoints of master trainers and staffed teachers working in informal education institutions on teacher leadership. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 4(2), 425-434. https://doi.org/10.21733/ibad.561732
  • Şekercioğlu, G. (2022). Bilimsel araştırmada değişken kavramı ve değişken türleri. https://igdirarge.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_03/1113324405_ DEGISKEN_TURLERI.pdf. (Son erişim tarihi: 03 Şubat 2025)
  • Taşdemir, S. (2022), İş Hukuku Açısından Özel Öğretim Kurumları Kanunu Kapsamında Çalışan Yönetici, Öğretmen, Uzman Öğretici ve Usta Öğreticilerle Yapılan Sözleşmelerin Değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi, Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü)
  • Uluğ, F. & Ağı S., (2021). Eğitim ve Öğretim Hizmet Alanı Personel Yönetim Sistemi. Türk Kamu Personel Yönetim Sistemi. Akademisyen Kitabevi, Ankara.
  • Üçüncü, K. (2016). İş tatmini ve motivasyon. https://www.scribd.com/document/ 607808742/%C4%B0%C5%9E-TATM%C4%B0N%C4%B0-VE-MOT% C4 % B0 VASYON (Son erişim tarihi.06 Şubat 2025).
  • Vogt, WP (1999). Determining the quality of responses: The effects of the survey format on response styles. Educational and Psychological Measurement, 59(1), 1-18.
  • Wasti, A. S. (2002). Affective and continuance commitment to the organization: test of an integrated model in the Turkish context. International Journal of Intercultural Relations, 26, 525-550.
  • Yıldırım, M. (2020). Kadrosuz Usta Öğreticilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Hayat Çapında Öğrenme Alışkanlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, (Nevşehir İli Örneği). (Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü)
  • Zencirci, İ. (1992), Ankara İlinde Usta Öğreticilerin Halk Eğitim İçerisindeki Yeri ve Sorunları. (Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü)
  • Zeynel, E., & Çarıkçı, İ. H. (2015). Mesleki motivasyonun, iş doyumu ve örgütsel bağlılık üzerine etkisi: Akademisyenler üzerine görgül bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(3),17-248.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Economy, Public Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Feray Atalay 0000-0002-2975-7352

Oğuzhan Özaltın 0000-0002-8264-8358

Early Pub Date May 5, 2025
Publication Date May 5, 2025
Submission Date January 30, 2025
Acceptance Date April 30, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 7 Issue: 17

Cite

APA Atalay, F., & Özaltın, O. (2025). ANTALYA İLİNDEKİ KAMU PERSONELİ OLARAK ÇALIŞAN USTA ÖĞRETİCİLERİN MESLEKİ MOTİVASYON, İŞ TATMİNİ VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DÜZEYLERİ. Türkiye Mesleki Ve Sosyal Bilimler Dergisi, 7(17), 54-70. https://doi.org/10.46236/jovosst.1629718