Araştırmanın amacı, kamu personeli olarak çalışan usta öğreticilerin mesleki motivasyon, iş doyumu ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkileri ve etki düzeylerini incelemektir. Veriler, anket yöntemiyle Google Form, elektronik posta aracılığı toplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS 26 programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Geçerlilik, güvenirlik, regresyon ve varyans analizi yapılmıştır. Ayrıca, korelasyon analizi ve faktör analizi ile ilişkiler incelenmiş, elde edilen sonuçlar istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p < 0.05). Bulgulara göre, mesleki motivasyon iş doyumu üzerinde güçlü bir etkiye sahipken, iş doyumu da örgütsel bağlılıkla pozitif ilişki göstermektedir. Araştırma sonuçları, kamu personeli olarak çalışan, sözleşmeli usta öğreticilerin iş doyumlarının artması, usta öğreticilerin kuruma olan bağlılıklarını güçlendirmektedir. Bu durum, çalışanların işlerine olan bağlılıklarının arttıkça performanslarının da arttığı anlamına gelmektedir. Usta öğreticilerin iş tatminlerinin artması, onların eğitim süreçlerine daha fazla odaklanmalarını ve görevlerini daha verimli yerine getirmelerini sağlamaktadır. Görevlerini daha verimli hale getiren usta öğreticiler, eğitim kalitesinin artmasına ve kamuya daha verimli katkı sağlamasına neden olabilmektedirler. Ayrıca, iş doyumunun artışı, usta öğreticilerin daha motive olmalarına da yardımcı olmaktadır. Motivasyonu yükselen usta öğreticiler, mesleki gelişimlerine daha fazla odaklanır ve eğitim süreçlerini daha etkili hale getirmek için çaba gösterirler.
The aim of the study is to examine the relationships and impact levels between professional motivation, job satisfaction and organizational commitment of master trainers working as public personnel. The data were collected by survey method, Google Form, e-mail. The analysis of the data was carried out using the SPSS 26 program. Validity, reliability, regression and variance analysis were performed. In addition, correlation analysis and factor analysis were used to examine the relationships and the results were found to be statistically significant (p < 0.05). According to the findings, while occupational motivation has a strong effect on job satisfaction, job satisfaction is also positively related to organizational commitment. The results of the research show that the increase in the job satisfaction of contracted master trainers working as public personnel strengthens the commitment of master trainers to the institution. This means that as employees' commitment to their work increases, so does their performance. The increase in job satisfaction of master trainers enables them to focus more on their training processes and perform their duties more efficiently. Master trainers, who make their duties more efficient, can increase the quality of education and contribute more efficiently to the public. In addition, the increase in job satisfaction also helps master trainers to be more motivated. Highly motivated master trainers focus more on their professional development and strive to make their training processes more effective.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Public Economy, Public Administration |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | May 5, 2025 |
| Publication Date | May 5, 2025 |
| Submission Date | January 30, 2025 |
| Acceptance Date | April 30, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 17 |