The present study aims to evaluate the
effects of differentiated curriculum with blended learning method on gifted
students’ critical thinking abilities. For this aim, we developed a unit plan
about state of matter for 10th grades. This differentiated unit took into
account the special academic needs of the gifted learners and used blended
learning methods.
in this study, pre-and post-test were used
as part of experimental design. The study was conducted with a total number of
34 gifted 10th grades students who enrolled in a charity high school in
Istanbul.17 of these students were assigned to experimental group and 17 of
them were assigned to a waiting list control group. While the differentiated
curriculum with blended learning in chemistry was administered to the
experimental group, the regular curriculum without any differentiation was
administered to the control group.
Raven Matris Test and Cornell Critical
Thinking Test X were used in order to collect the data. These tests were
administered as pre- and posttest to all students in the experimental and
control groups. The data was analyzed by using appropriate program and t-Test
was used as part of analysis. According to the findings of the study, it has
been observed that differentiated curriculum with blended learning method
increases critical thinking abilities of the gifted students.
blended learning chemistry education gifted student critical thinking
Bu araştırmada, karma öğrenme yöntemi ile
farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin
eleştirel düşünme becerilerine etkisi incelenmektedir. Bu amaçla 10.sınıf Kimya
dersinin “Maddenin Hallleri” ünitesiyle üstün zekâlı öğrencilerin ihtiyaçları
dikkate alınarak ve karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış bir ünite
programı oluşturulmuştur.
Çalışma, İstanbul ilinde, bir vakıf okulunun
fen lisesi bölümünün, 10. sınıfına devam eden 17’si deney grubunda, 17’si de
kontrol grubundaki toplam 34 öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Deney ve
kontrol gruplarının her ikisindeki tüm öğrencilerin üstün zihin düzeyinde
performans gösterdikleri uzmanlar tarafından daha önce tanılanmıştır. Deney
grubundaki öğrencilere “Maddenin Halleri” ünitesi 8 hafta boyunca kendileri
için geliştirilmiş karma öğrenme yöntemiyle farklılaştırılmış öğretim ortamında
uygulanırken aynı üniteyi kontrol grubundaki öğrenciler, öğretmenin ders
işleyiş sürecine araştırmacı tarafından herhangi bir müdahalenin yapılmadığı öğretim
ortamında işlemeye devam etmişlerdir.
Araştırma
kapsamındaki verilerin toplanması için Raven İleri Düzeyde İlerleyen Matrisler
Testi ve Cornell Eleştirel Düşünme Beceri Testi Düzey X kullanılmıştır. Adı
geçen test deney ve kontrol grubundaki tüm öğrencilere öntest ve sontest olarak
verilmiştir. Elde edilen veriler uygun bir programla analiz edilmiş ve analizde
t-testi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, karma öğrenme
yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli
öğrencilerin, eleştirel düşünme becerilerini arttırdığı gözlenmiştir
karma öğrenme kimya eğitimi üstün zekâlı öğrenci eleştirel düşünme
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |