Fen eğitiminde okul dışı öğrenme ortamları
önemli bir yer almaktadır. Bu çalışmada öğretmen adaylarına farklı okul dışı
öğrenme ortamlarını tanıtmak ve bu ortamlarda gerçekleştirdikleri okul dışı
etkinlikleri ile ilgili görüşlerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Nitel
araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmaya seçmeli bir ders olan “Fen
Eğitiminde Okul dışı Etkinlikler”
dersini alan 31 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veriler sınıf
içi öğrenci ürünleri ve araştırmacı tarafından hazırlanan ders değerlendirme
formundan elde edilmiş ve betimsel analiz yapılarak değerlendirilmiştir.
Araştırmada
elde edilen başlıca sonuçlara göre; öğretmen adayları okul dışı öğrenme
ortamlarından en çok Sancak tepe bilim merkezini beğendiklerini ifade
etmişlerdir. Etkinlik yaptıkları okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili olarak
görerek–yaşayarak-eğlenerek ve kalıcı bir şekilde öğrenme gerçekleştirdiklerini
düşünmektedirler. Bu ortamlarda fen konularının nasıl öğrenilip öğretileceğine
dair kendi yaşantıları yoluyla deneyim sağladıklarını belirtmişlerdir. Daha
önce adını bile duymadıkları yerleri öğrendiklerini, kendileri için fen öğrenme
fırsatı yarattığını ve yeni bilgiler öğrendiklerini ifade etmişlerdir. Öğretmen
olmadan önce yaşadıkları bu deneyim sayesinde mesleki anlamda kendilerine daha
çok güven duyduklarını, mesleğe başladıklarında öğrencilerini de götürmek
istediklerini belirtmişlerdir. Öğretmen adayları ortak görüş olarak Fen
bilimleri dersi programındaki konulardan fizik ve biyoloji ile ilgili üniteleri
tercih edeceklerini belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen bulguların okul
dışı etkinliklerin planlanmasına ve uygulamasına ışık tutacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |