Amaç: Bu çalışma, kliniklerde uygulama yapan hemşirelik öğrencilerinin temel hemşirelik girişimlerini gerçekleştirme durumları ve yeterlilik düzeylerini belirlemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte olan çalışma Hemşirelik bölümünde öğrenim gören 381 öğrenci ile yürütüldü. Çalışma verileri öğrencilere “Kişisel Bilgi Formu” ve “Temel Hemşirelik Girişimleri Tanımlama Formunun” yönlendirilmesi ile elde edildi.
Bulgular: Öğrencilerin %70.1’inin klinik staja hazır hissettiği ve %86.1’inin klinikte uygulama yaparken olumsuz deneyim yaşamaktan korktuğu belirlendi. Öğrencilerin %50.1’inin klinik uygulamadaki teorik bilgisinin, %28.9’unun ise klinik becerileri gerçekleştirebilme durumlarının yeterli olduğu tespit edildi. Çalışmada, 41 hemşirelik girişiminden 30’unda dördüncü sınıf öğrencilerinin uygulamaları gerçekleştirme oranları ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksektir (p<0.05). Hemşirelik girişimleri arasında öğrencilerin %93.7’sinin vücut sıcaklığının ölçümünde, %92.4’ünün solunum ve nabız ölçümünde, %92.1’inin ise kan basıncı ölçümü uygulamalarında kendilerini en çok yeterli gördüğü saptandı. Öğrencilerin%50.9’u nazogastrik sonda yerleştirme, %49.6’sı nazogastrik sonda ile beslemeve %47’si kalp masajı uygulamaları kendilerini en çok yetersiz gördüğü hemşirelik girişimleridir.
Sonuç ve Öneriler: Öğrenci hemşirelerin hastanede vital bulguların ölçümü, anamnez alma ve parenteral ilaç uygulamaları gibi sık uygulama fırsatı yakaladıkları konularda kendilerini yeterli, üriner kateter ve nazogastrik sonda takma gibi daha az uygulama fırsatı yakaladıkları uygulamalarda ise yetersiz gördükleri bulundu. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin kendilerini yetersiz hissettiği uygulamaların belirlenmesi için çalışmalar yapılması, öğrencilerin yeterliliklerini artırıcı teorik eğitim ve laboratuvar uygulamalarının artırılması, aktif öğrenme yöntemleri kullanılması, sınıf geçmede yeterlilik sınavları yapılması, portfolyolar oluşturulması, kliniklerde rehber hemşire eğitiminin desteklenmesi ve akran eğitimlerinin yapılması önerilmektedir.
Aim: This study aimed to evaluate the nursing interventions performed by nursing students and their competency levels in clinical practice.
Method: This descriptive and comparative study was carried out with 381 nursing students who agreed to participate. The data were collected using the "Personal Information Form" and the "Nursing Interventions Self-Assessment Form". Collected data were evaluated via frequency, percentages, mean tests, and the chi-square test.
Results: The results showed that 50.1% of the students had enough theoretical knowledge in clinical practice, and 28.9% were able to perform clinical skills. The rate of fourth-grade students performing 30 of 41 nursing interventions was statistically significantly higher than the second and third-grade students (p<0.05). Among the nursing interventions, 93.7% of the students felt competent in body temperature measurement, 92.4% in assessing respirations and radial pulse, and 92.1% in blood pressure measurement. 50.9%, 49.6%, and 47% felt incompetent in nasogastric tube insertion, nasogastric tube feeding, and performing chest compressions practices, respectively.
Conclusion and Suggestions: The study revealed that student nurses felt competent in interventions that they frequently practice like measurement of vital signs, taking patients’ health history and parenteral medication, and incompetent in interventions like urinary catheter insertion and nasogastric tube insertion that they have fewer practice opportunities at hospitals. it is recommended to conduct further studies to determine the practices that nursing students feel incompetent, increase the theoretical education and laboratory practices that improve the competency levels of students, use active learning methods, prepare proficiency exams to pass classes, create portfolios, support the training provided by supervisor nurses in clinics and conduct peer training activities.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Publication Date | August 29, 2022 |
Submission Date | March 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0).