Türkiye Cumhuriyeti Avrupa Birliği’ne tam üye olma yolunda ilerleyen aynı zamanda Gümrük Birliği üyesi bir ülkedir. Avrupa Birliği tam üye olmak için Türkiye Cumhuriyeti’nin Uyum Sürecinde taahhütte bulunduğu aynı zamanda en çok ticaret yaptığı ekonomik siyasi bir yapıdır. Avrupa Birliği mevzuatı ile ticari anlamda ve ekonomik anlamda yakınlaşma ve uyum çalışmaları mal lojistiğinde de görülmektedir. Lojistik uygulamaları; malların serbest dolaşımı için gerekli ağdır. Türkiye Cumhuriyeti’nin Ankara Antlaşması sonrası dolaylı vergilerin Birlik Müktesebatına uyum çalışmaları hem Ulusal Programda hem de düzenli yayınlanan İlerleme Raporlarında yer almaktadır. Bu çalışmada Endüstri 4.0 Sürecini yaşayan Avrupa Birliği’ne ticaret lojistiği uygulamalarından olan taşımacılık sektöründe uygulanan dolaylı vergilerin uyumu incelenmeye çalışılmıştır.
Türkiye Cumhuriyeti Avrupa Birliği’ne tam üye olma yolunda ilerleyen aynı zamanda Gümrük Birliği üyesi bir ülkedir. Avrupa Birliği tam üye olmak için Türkiye Cumhuriyeti’nin Uyum Sürecinde taahhütte bulunduğu aynı zamanda en çok ticaret yaptığı ekonomik siyasi bir yapıdır. Avrupa Birliği mevzuatı ile ticari anlamda ve ekonomik anlamda yakınlaşma ve uyum çalışmaları mal lojistiğinde de görülmektedir. Lojistik uygulamaları; malların serbest dolaşımı için gerekli ağdır. Türkiye Cumhuriyeti’nin Ankara Antlaşması sonrası dolaylı vergilerin Birlik Müktesebatına uyum çalışmaları hem Ulusal Programda hem de düzenli yayınlanan İlerleme Raporlarında yer almaktadır. Bu çalışmada Endüstri 4.0 Sürecini yaşayan Avrupa Birliği’ne ticaret lojistiği uygulamalarından olan taşımacılık sektöründe uygulanan dolaylı vergilerin uyumu incelenmeye çalışılmıştır.
Anahtar Sözcükler: Avrupa Birliği, Taşımacılık, Lojistik, Dolaylı Vergiler,Gümrük Birliği
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | Law |
Authors | |
Publication Date | July 29, 2021 |
Submission Date | December 28, 2020 |
Acceptance Date | July 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |