Küreselleşme ile birlikte üniversitelerin ulusal ve uluslararası alanda rekabete açılmaları; gerekli altyapı, eğitime uygun fiziki mekânlara sahip, toplumsallaşmaya katkı sağlayacak sosyal hizmet birimleri ve nitelikli öğretim elemanları olan bir üniversite imajı yaratmak kaçınılmaz olacaktır. Bu çalışmanın amacı Kilis 7 Aralık Üniversitesi’nin öğrenci açısından nasıl bir imaja sahip olduğunu ölçmek ve öğrencilerin kurumsal imaja yönelik algılamalarını ortaya çıkarmaktır. Ayrıca bu çalışmanın bir diğer amacı da, algılanan kurumsal imajın; örgütsel bağlılık, örgütsel vatandaşlık davranışı ve akademik başarı ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla, Kilis 7 Aralık Üniversitesi’nde eğitim gören toplam 435 üniversite öğrencisi üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Çalışmada kurumsal imaj; kalite, program, spor, genel görünüm ve altyapı, sosyal ortam, eğlence, barınma-beslenme, destek, öğrenci iletişim imajı; örgütsel bağlılık; duygusal, devamlılık ve normatif/zorunlu bağlılık; örgütsel vatandaşlık davranışı ise; özgecilik, nezaket, vicdanlılık, sivil erdem/örgütsel katılım ve centilmenlik boyutuyla; akademik başarı ise öğrencilerin genel not ortalamaları ile ele alınmıştır. Araştırma sonucunda, üniversitenin kurumsal imajı ile örgütsel bağlılık, örgütsel vatandaşlık davranışının boyutları ve öğrencilerin akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Fakat örgütsel bağlılık ile akademik başarı arasında bir ilişkinin bulunmadığı tespit edilmiştir
In order for university to compete at national and international levels, they need to create an image with high quality social and psychical facilities along with faculty and administrative staff. This study aims to measure the image of Kilis 7 Aralık University in the view of students and to reveal the students perceptıons of organızational image. Also another purpose of this study is to determine organızatıonal ımage is the relationship organizational commitment, organizational citizenship behavior and academıc success. For this purpose, a preliminary study was conducted on was studied a total of 435 unıversıty students at the Kilis 7 Aralık Unıversıty. While the organizational ımage; quality, schedule, sports, general appearance and infrastructure, social environment, entertainment, housingnutrition, support, student communication image; the organizational commitment; emotional commitment, continuity commitment, normative/necessity commitment; the organizational citizenship behavior was treated in terms of its altruism, courtesy, conscientiousness, civic virtue/organizational involvement, sportsmanship dimensions; academic success is overall grade point average of the students. Findings of the study revealed that there is a significant relationship between the subscales of organizational ımage of unıversıty and organizational commitment, organizational citizenship behavior of dımensıons and academıc successes of students. But, there is not a relationship between organizational commitment and academic success has been identified
Organizational Image Organizational Commitment Organizational Citizenship Behavior Academic Success
Other ID | JA33AM57NF |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 4 |