Bu araştırmanın amacı birinci ve dördüncü sınıf fen ve teknoloji öğretmenliği öğrencilerinin Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından belirlenen özel alan yeterliklerinin hangisini “daha önemli” gördüklerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim öğretim yılı Ahi Evran ve Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan 58 birinci ve 58 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Fen ve Teknoloji Öğretmenliği Özel Alan Yeterlilikleri Değerlendirme Formu” hazırlanmıştır. Verilerin analizi sıralama yargılarına dayalı ölçekleme ile yapılmıştır. Sonuçlara göre, birinci sınıf öğrencileri açısından bir öğretmende bulunması gereken en önemli yeterlik alanı “Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilme” olarak belirlenirken dördüncü sınıf öğrencileri için “Öğretim sürecini program doğrultusunda planlama, ortamlar düzenleme, materyal hazırlama ve kaynaklardan yararlanma” olarak değişiklik göstermiştir
The aim of this search is determined which special subject standards that determined by Ministry Education is more important for first and fourth grade students of science and technology education. The study group of searching were consisted of 58 first grade and 58 fourth grade students who studied teaching programs at Education Faculty of University of Erciyes and Ahi Evran.
The Assessment Form of Special Subject Standards was prepared as a means of
data collection. Analysis of the data was made with scaling based on rank order
judgment. According to the results, the first special subject standards of a
teacher has in terms of first grade students is determined as "to develop
students' critical thinking skills", was showed changes as " planning the process
of teaching in accordance with program, organizing environments, preparing
material and use of resources".
Other ID | JA33AN54YJ |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 4 |