BibTex RIS Cite

An Investigation of Pre-Service Mathematics Teachers’ Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes’ Instruction Issues

Year 2013, Volume: 12 Issue: 4, 913 - 926, 01.12.2013

Abstract

The purpose of this study was to investigate the nature of changes in pre-service mathematics teachers’ views and reflections about instructional issues in elementary mathematics classes as they progress in teacher education program. For this aim, 19 preservice mathematics teachers, making their observations in their cooperating schools for 3 months, wrote and submitted their reports. The reports were analyzed via content analysis. The results indicated that although there was commonality in the views and reflections of pre-service mathematics teachers’ about instructional issues in elementary mathematics classes, there were differences in their knowledge in the way they perceive instruction as they progressed through their education

Matematik Öğretmen Adaylarının İlköğretim Matematik Sınıflarının Öğretim Konuları Hakkındaki Görüş ve Düşüncelerinin İncelenmesi

Year 2013, Volume: 12 Issue: 4, 913 - 926, 01.12.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ilköğretim matematik sınıflarının öğretim konuları hakkındaki görüş ve düşüncelerindeki değişikliğin doğasını incelemektir. Bu amaçla, 3 ay boyunca okullarda gözlem yapan 19 ilköğretim matematik öğretmen adayı birer rapor yazmış ve teslim etmiştir. Raporlar içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çalışma sonuçları, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ilköğretim matematik sınıflarının öğretim konularındaki görüş ve düşüncelerinde ortaklık olmasına rağmen, matematik öğretimi hakkındaki düşüncelerinde bazı değişiklikler olduğunu göstermiştir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA33AP26KM
Journal Section Article
Authors

Sümeyra Doğan This is me

Mine Işıksal This is me

Yusuf Koç This is me

Publication Date December 1, 2013
Submission Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 12 Issue: 4

Cite

APA Doğan, S., Işıksal, M., & Koç, Y. (2013). Matematik Öğretmen Adaylarının İlköğretim Matematik Sınıflarının Öğretim Konuları Hakkındaki Görüş ve Düşüncelerinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(4), 913-926.