Çalışmanın amacı, Ağrı Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü dördüncü sınıf öğrencileri ile Ağrı ilinde görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin Türkçe Dersi (1-5. Sınıflar) Öğretim Programında öngörülen metin işleme sürecine ilişkin bilgi düzeylerini karşılaştırmaktır. Araştırma, nicel veri toplama tekniklerinden yararlanılarak gerçekleştirilen tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. 43 sınıf öğretmeni ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü dördüncü sınıfa devam eden 152 öğrencinin metin işleme sürecine ilişkin bilgi düzeylerini belirlemek üzere " Türkçe Dersi Metin İşleme Sürecine İlişkin Bilgi Testi" kullanılmıştır. Öğrenciler ve sınıf öğretmenlerinin bilgi testindeki başarıları metin işleme sürecinin aşamalarına göre ayrı ayrı ortalama puanlar verilerek tablo halinde gösterilmiş, karşılaştırmalar için ilişkisiz örneklemler için t testi yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin metin işleme sürecinin tamamına ilişkin puan ortalaması 61.2 iken dördüncü sınıf öğrencilerinin puan ortalaması 58.5’tir. Testin tamamından alınan toplam puan dikkate alındığında öğretmenlerin öğrencilerden daha başarılı oldukları sonucu ortaya çıkmaktadır
Türkçe Öğretim Programı metin işleme süreci sınıf öğretmeni sınıf öğretmeni adayı Türkçe dersi
The aim of this study is to compare the knowledge levels of primary school teachers in Ağrı Education Faculty/Department of Primary Education and primary school teacher about the process of teaching a text in Turkish Education Curriculum (1 to 5 grades). This research was carried out utilizing quantitative data collection techniques, it is a descriptive study based on the screening model. In this research, 43 primary school teachers and 152 fourth grade students ongoing Department of Primary School Teaching was applied knowledge test in order to determine the level of their knowledge about the process of teaching of the text. The average success level of the teachers regarding the whole process of teaching a text is 61.2. The average success level of teacher candidates (student teachers of department of elementary education ongoing fourth grade) regarding the whole process of teaching a text is 58.5. In the analysis of the knowledge levels about text working process of teacher candidates (student teachers of department of elementary education ongoing 4. grade); it was found that teachers have been more successful than the teachers candidates
Turkish Education Curriculum process of teaching a text primary school teachers teacher candidates teaching of Turkish
Other ID | JA33AP56FV |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 4 |