Türkiye’de son yıllarda sosyal bilgiler öğretimi alanında köklü değişiklikler yapılmaktadır. Özellikle 2005 yılında uygulamaya başlanan ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programı bu değişikliklerin en önemli göstergelerinden biridir. 2005 sosyal bilgiler öğretim programı birden fazla duyu organını işe koşarak yaparak-yaşayarak öğrenmeyi sağlayan sosyal bilgiler laboratuvarlarının kullanımını önermektedir. Bu araştırmanın amacı ilköğretim sosyal bilgiler dersinde laboratuvar (özel sınıf) kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini ortaya koymaktır. Araştırma, 2008–2009 eğitim öğretim yılında Konya ili merkez Meram ve Selçuk ilçelerinde yer alan Meram Mehmet Karacığanlar İlköğretim Okulu ve Selçuklu Mareşal Mustafa Kemal İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda araştırmada gerçek deneysel yöntem türlerinden biri olan öntest-sontest-kontrol gruplu desen (ÖSKD) kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler bağımsız ve bağımlı gruplar için t testleri aracılığıyla SPSS 15.0 programında çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler laboratuvarlarının (özel sınıflarının) geleneksel sınıflara göre öğrencilerin sosyal bilgiler dersindeki başarıları üzerinde daha etkili olduğu tespit edilmiştir
In Turkey, fundamental changes have been done for social studies education in recent years. In particular, primary school social studies curricula, started to implement in 2005, is one of the most indicators of these changes. 2005 social studies curricula suggest usage of social studies laboratories that provides learning by doing and using more than one sense. The aim of this study is to examine the effects of usage of laboratory (private classroom) on the academic achievement of students in social studies course. This study was carried out with 7th graders in Meram Mehmet Karacığanlar Primary School and Selçuklu Mareşal Mustafa
Kemal Primary School located in the center of Konya during 2008-2009 academic years. In
this context, 2x2 pre-test-post-test randomized control-group design, one of the
experimental methods, was used in the study. The collected data were analyzed with
independent sample and paired-sample t tests in SPSS 15.0. The results of the study showed
that social studies laboratories (private classrooms) are more effective than the classical
(traditional) classrooms on students’ academic achievements in social studies courses.
Other ID | JA33GY96ED |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Submission Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 1 |