Matematik, ilköğretimden yükseköğretimin ilk yılına kadar öğretim sürecindeki en temel derslerden biridir. Bu nedenle matematik ülke çapında yapılan test niteliğindeki pek çok sınavda yer alan ve öğrencilerin sınav başarısında belirleyici olan derslerin başında gelmektedir. Bu çalışmada geniş ölçekli sınavlar olan OKS, SBS ve TIMSS’de yer alan matematik sorularının ‘MATH (Mathematical Assessment Task Hierarchy) Taksonomisi [MT]’ çerçevesinde bir analizi yapılmıştır. Çalışmada OKS, SBS ve TIMSS sınavlarından birer tanesi seçilerek, onların içerdiği matematik sorularına yönelik MT çerçevesinde yapılan karşılaştırmalı analizin bulgularını tartışılmaktadır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında ağırlıklı olarak SBS-6’da en fazla bilgi transferi, SBS-7’de rutin işlemler, SBS-8’de hem rutin işlemler hem de bilgi transferi, OKS’de yeni durumlara uyarlama ve TIMSS’de ise rutin işlemler düzeyinde bilgi içeren soruların yer aldığı görülmektedir
Mathematics is one of the main subjects all through the education process from elementary school to university. And because of this it is one of the main subjects in national exams such as OKS, SBS, YGS, and it is one of the most important courses in determining students’ success. In this research mathematics questions in the wide ranged exams OKS, SBS and TIMSS were analised acording to MATH (Mathematical Assessment Task Hierarchy) taxonomy. One of each of the exams OKS, SBS and TIMSS were taken and mathematics questions in them taken into consideration and a cross analysis was made using MATH taxonomy and the findings were discussed. The findings show that SBS-6 has more questions in the category of “knowledge transfer”, SBS-7 has more “routine prosedures”, SBS-8 has both “knowledge transfer” and “routine prosedures”, OKS has “adoptation to new situations” and TIMSS has “routine prosedures”
Other ID | JA33BD77TN |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2012 |
Submission Date | December 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 2 |