Bu araştırmanın amacı, eğitim denetimi sürecinin daha etkili ve verimli bir şekilde gerçekleşmesine katkı sağlayabileceği düşünülen Ulusal Eğitim Denetimi Bilgi (NEIIN)’nın oluşturulması ve kullanılması konusunda bir öngörü oluşturmaktır. Denetim için gerekli olan verilerin toplanması ve analiz edilmesine katkı sağlaması açısından önemlidir. Araştırmanın katılımcıları Gaziantep’te görev yapan 20 Eğitim Müfettişinden oluşmaktadır. Katılımcıların seçiminde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmış ve gönüllülük esas alınmıştır. Araştırma verileri görüşme formu yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre eğitim müfettişleri denetim sürecinde NEIIN’nın ihtiyaç olduğunu ve kullanılmasının faydalı olacağını düşünmektedirler. NEIIN’da; okul, öğretmen, veli, okul yöneticileri ve öğrencilere ilişkin bilgilerin bulunması gerektiği ortaya çıkmıştır
The aim of this research is to provide a vision for the formation and usability of the National Educational Inspection Information Network (NEIIN) (Ulusal Eğitim Denetimi Bilgi Ağı/NEIIN), which is thought to be capable of contributing to a more efficient and effective execution of the educational inspection process. It is important since it contributes to the collection and analysis of the data required for the inspection. The participants of the research are 20 Educational Inspectors working in Gaziantep. In the selection of the participants, the easy-accessible case sampling was used and the selection was based on volunteerism. The research data have been collected through the interview form technique. The content analysis method was used in the analysis of data. The research results suggest that educational inspectors think that there is a need for NEIIN in the inspection process and it will be useful. It was also found out that NEIIN should include information about schools, teachers, parents, school managers and students
Other ID | JA32RG67BM |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Submission Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 2 |