Bu makalede motivasyonun eğitim ve öğretim acısından önemi tartışılmıştır. Konu öğretmenlerin sınıf içerisi etkinlikleri açısından ele alınmıştır. Öğretmenler motivasyon stratejilerini bilmeli ve bunu öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre sık sık, zamanında ve pozitif dönütler vererek hem öğrencilerin öğrenebileceklerine dair inançlarını arttırmalı hem de çalışılacak konu ya da materyalin anlamlı olmasına yardımcı olmalıdır.. Öğretmen motivasyon sağlamak amacıyla oluşturulacak ortamın özelliklerini de çok iyi bilmelidir.
In this article the importance of motivation for effective learning and teaching is discussed. The topic is approached from the perspectives of teacher’s activities in the classroom. Teachers should know the strategies and principles of motivation, their application according to the readiness level of students by giving frequent, early, positive feedback that supports a student’s belief that they can do well, or by helping students find personal meaning and value in the material. Furthermore, teachers should know the properties for creating the best motivating environment for students
Other ID | JA28GP68TB |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Submission Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 6 Issue: 1 |