MEB ile Ulaştırma Bakanlığının yürüttüğü FATİH Projesi eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla okul öncesi, ilköğretim ile ortaöğretim düzeyindeki okulların tüm dersliklerine LCD panel etkileşimli tahta ve internet ağ altyapısı sağlanmasını ve her öğretmene ve öğrenciye tablet bilgisayar verilmesi hedeflenmektedir. Bu araştırma, öğretmenlerin FATİH Projesine ilişkin farkındalıklarını ve beklentilerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini İstanbul’un Bakırköy, Arnavutköy, Sultangazi ve Beylikdüzü ilçelerindeki MEB’e bağlı resmî ve özel ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, 2012 yılının Ekim ayında İstanbul’un yukarıda sayılan dört ilçesinde MEB’e bağlı resmî ve özel ilköğretim ve ortaöğretim okulunda görev yapmakta olan 3225 öğretmenin yaklaşık %10’una karşılık gelen 319 öğretmen oluşturmaktadır.. Araştırmada nicel betimsel yöntem tercih edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin FATİH Projesi hakkındaki farkındalıkları zayıf, beklentileri Projeden beklentileriyle orantılandığında düşüktür
The Fatih Project, run by Ministry of Education and Ministry of Transportation, aims to achieve equal opportunities in education by providing all classes of primary and secondary education schools with boards integrated with LCD screen and internet network infrastructure and giving every student and every teacher a tablet. This study aims to reveal teachers’ awareness, attitudes and expectations related to Fatih Project. The target population of the study is the teachers in state and private, primary and secondary schools in four districts of Istanbul; Bakırköy, Arnavutköy, Sultangazi and Beylikdüzü. The sample of the study consists of 319 teachers, which equals to 10% of 3225 teachers who are teaching in state and private, primary and secondary schools in those four districts in September, 2012. Descriptive quantitative method is used in the research. The results showed that teachers’ awareness regarding Fatih Project is weak, and their expectations are low compared with the expectations from the Project
Other ID | JA33BK79UD |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 13 Issue: 4 |