Research Article
BibTex RIS Cite

Konaklama İşletmelerinde Kurumsallaşmanın Örgütsel Yenilik Açısından Stratejik Rolü

Year 2017, Volume: 16 Issue: 2, 568 - 578, 27.04.2017
https://doi.org/10.21547/jss.296231

Abstract

Bu çalışma ile konaklama işletmelerinde üst
yönetimlerin örgütsel yenilik yönelimlerine etki eden kurumsallaşma
unsurlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında İstatistiki veri
elde etmek amacıyla oluşturulan anket formu, Nevşehir İli’nde faaliyet gösteren
3,4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde görev yapan üst düzey yöneticilere
uygulanmıştır. Yapılan korelasyon ve regresyon analizleri sonucu elde edilen
sayısal veriler incelendiğinde; örgütsel yenilik ile kurumsallaşma unsurları
arasında pozitif yönlü ilişkiler saptanmış olup, örgütsel yeniliğin
açıklanmasında kurumsallaşmayı oluşturan unsurlardan nesnellik ve tarafsızlık
ile şeffaflık boyutlarının herhangi bir anlamlı etkisi belirlenemezken,
formalleşme ve profesyonelleşme boyutunun yüksek düzeyde pozitif yönlü anlamlı
etkisi tespit edilmiştir. Sonuç olarak üst yönetimlerin, örgütsel yenilik
hedeflerini gerçekleşmeden önce, formalleşmiş ve profesyonel bir kurumsal
çerçeve dahilinde hareket etmeleri gerektiği önerilmektedir. 

References

  • Ak, G. (2010). Aile İşletmelerinde Kurumsallaşmanın İşletme Başarısına Olan Etkileri: Aydın İlinde Faaliyet Gösteren Aile İşletmeleri Örneği. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksoy, B. (2007). Bir Meslek Örgütünün Kurumsal Değişimdeki Yeri: Türkiye Sağlık Alanı Örneği. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aktan C., Vural İ. (2004). Rekabet Gücü ve Rekabet Stratejileri, Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu, Aralık.
  • Alpay, G., Bodur, M., Yılmaz, C., Çetinkaya, S. ve Arıkan, L. (2008). Performance implications of institutionalization process in familyownrd businesses: Evidence from an emerging economy. Journal of World Business, 43: 435-448.
  • Altun, Ş. (2008). A‟dan Z‟ye Türkiye‟den İnovasyon Manzaraları. İstanbul. Doğuş İletişim Yayıncılık. 6-7.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya. Sakarya Yayıncılık.
  • Antoncic, B. Hisrich, R. D. (2001), Intrapreneurship: Construct Refinement and Cross-Cultural Validation; Journal of Business Venturing, 16: 497-527.
  • Apaydın, F. (2008), “Kurumsallaşmanın Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Performansına Etkileri”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7): 121-145.
  • Aşan, C. (2010). Aile Şirketlerinin Performansında Kurumsallaşmanın ve Kültürün Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul: Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

The Strategic Role of Institutionalization for Accommodation Enterprises in Terms of Organizatıonal Innovation

Year 2017, Volume: 16 Issue: 2, 568 - 578, 27.04.2017
https://doi.org/10.21547/jss.296231

Abstract

The objective of this study is to determine the
factors for institutionalization that affect approaches of organizational innovation
for upper methods in the accommodation enterprises. A questionare form which is
designed to obtain statistical data in context with the research has been
conducted on the higher rank of managers on duty who work at accomodation
enterprises  with 3, 4 or 5 stars of quality,
in the province of Nevşehir, Turkey. 
After the numerical data that was obtained in the end of correlational
and regressional analyses was studied, it was found that there are positive
relations between organisational innovation and institutionalization factors.
Additionally, as for the description of the factors that constitute the
institutionalization for organisational innovation, there was no any meaningful
effect found by parameters of objectivity and neutrality, and transparency.
However, as for the parameter of formallization and professionalization, a
highly positive and meaningful effect was determined. As a result, it is
proposed that higher managements of enterprises should have a frame of action
with a formally-established  and
professional perspective before realizing their organisational innovation
objectives.

References

  • Ak, G. (2010). Aile İşletmelerinde Kurumsallaşmanın İşletme Başarısına Olan Etkileri: Aydın İlinde Faaliyet Gösteren Aile İşletmeleri Örneği. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksoy, B. (2007). Bir Meslek Örgütünün Kurumsal Değişimdeki Yeri: Türkiye Sağlık Alanı Örneği. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aktan C., Vural İ. (2004). Rekabet Gücü ve Rekabet Stratejileri, Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu, Aralık.
  • Alpay, G., Bodur, M., Yılmaz, C., Çetinkaya, S. ve Arıkan, L. (2008). Performance implications of institutionalization process in familyownrd businesses: Evidence from an emerging economy. Journal of World Business, 43: 435-448.
  • Altun, Ş. (2008). A‟dan Z‟ye Türkiye‟den İnovasyon Manzaraları. İstanbul. Doğuş İletişim Yayıncılık. 6-7.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya. Sakarya Yayıncılık.
  • Antoncic, B. Hisrich, R. D. (2001), Intrapreneurship: Construct Refinement and Cross-Cultural Validation; Journal of Business Venturing, 16: 497-527.
  • Apaydın, F. (2008), “Kurumsallaşmanın Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Performansına Etkileri”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7): 121-145.
  • Aşan, C. (2010). Aile Şirketlerinin Performansında Kurumsallaşmanın ve Kültürün Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul: Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
There are 9 citations in total.

Details

Subjects Tourism (Other)
Journal Section Tourism, Hospitality and Sports
Authors

AZİZ GÖKHAN Özkoç

EBRU Kemer

Publication Date April 27, 2017
Submission Date March 3, 2017
Acceptance Date April 24, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Özkoç, A. G., & Kemer, E. (2017). Konaklama İşletmelerinde Kurumsallaşmanın Örgütsel Yenilik Açısından Stratejik Rolü. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 568-578. https://doi.org/10.21547/jss.296231