Telekomünikasyon
sektörü sürekli artan müşteri sayısı ile dinamik bir yapı haline gelmiştir. Bu
yapı içerisinde, çalışanların göstereceği performans şirketlerin hedeflerine
ulaşmasında önemli bir yere sahiptir. Çalışanların alt üst ilişkisi içerisinde
birbirlerinden bekledikleri yaklaşımların doğru algılanması şirket
performansını olumlu yönde etkileyecektir. Günümüzde şirketlerin başarıyı
yakalamasında çalışanlar arasındaki iletişimin her alanda net olması oldukça
önemlidir.
Telekomünikasyon
sektörü sürekli artan müşteri sayısı ile dinamik bir yapı haline gelmiştir. Bu
yapı içerisinde, çalışanların göstereceği performans şirketlerin hedeflerine
ulaşmasında önemli bir yere sahiptir. Çalışanların alt üst ilişkisi içerisinde
birbirlerinden bekledikleri yaklaşımların doğru algılanması şirket
performansını olumlu yönde etkileyecektir. Günümüzde şirketlerin başarıyı
yakalamasında çalışanlar arasındaki iletişimin her alanda net olması oldukça
önemlidir.
Bu araştırma çalışan
performans değerleme sürecinde 360 derece performans değerleme sistemini
kullanan bir telekomünikasyon şirketinde yapılmıştır. Değerlendirmede 360
derece performans değerleme için sekiz temel yaklaşım olan iletişim, liderlik,
işin yönetimi, üretim ve iş sonuçları, değişime uyabilmek, ilişkiler,
başkalarının yetiştirilmesi ve personelin geliştirilmesi yetkinlikleri esas
alınmıştır. Çalışma kapsamında yönetici ve yöneticilere bağlı çalışanlara sekiz
temel yaklaşımın birbirleri ile ikili karşılaştırmaları istenmiş ve
karşılaştırma baz alınarak AHP yöntemi ile yetkinliklerin ağırlıkları
hesaplanmıştır. Analiz sonucunda yöneticiler açısından çalışanların sahip
olması gereken en önemli yetkinliğin "değişimlere uyabilmek",
çalışanlar açısından ise yöneticilerin sahip olması gereken en önemli
yetkinliğin ise "liderlik" olduğu saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Business |
Authors | |
Publication Date | July 11, 2018 |
Submission Date | December 31, 2017 |
Acceptance Date | July 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 3 |