Bu çalışmada,
Türkiye’deki perakende sektöründe hizmet veren halka açık üç firmanın kurumsal
itibarları ve finansal göstergeleri, niceleyici çalışma ile incelenmiştir. Bu
kapsamda, kurumsal itibar katsayısını oluşturan unsurlar araştırılarak
ağırlıkları tespit edilmiş, finansal yapı, finansal performans, nakit akışları
ve firma değerine yönelik bazı finansal göstergeler hesaplanmış ve böylece
kurumsal itibar katsayısı ile finansal göstergeler arasındaki ilişki tanımlanmıştır.
Fombrun’un RQ modeli altı boyutta incelenirken, A marketin tek boyut altında, C
market ve B market ise iki boyut altında toplandığı görülmüştür. En yüksek
kurum itibarı katsayısına A market sahiptir. Finansal göstergeleri yüksek olan
B market hem en düşük piyasa değerine hem de en düşük kurumsal itibar
katsayısına sahiptir. Dolayısıyla, finansal göstergelerin tek başına kurum
itibarının yüksek çıkması için yeterli olmadığı görülmüştür. A market ve C
marketin finansal göstergeleri B marketin altında olmasına rağmen toplumdaki
itibar algıları yüksek olduğu için piyasa değerleri de yüksektir. Sonuç
itibariyle, firmaların piyasa değerinin yüksek olması için kurumsal
itibarlarının da yüksek olması gerekmektedir.
In this study, corporate reputation and financial indicators of three
public retail firms are both examined through quantitative analysis. Within
this scope, inspecting dimensions constituting the corporate reputation
quotient, their weights are assessed and financial indicators relating to
financial position, financial performance, cash flows and firm value are all
calculated. And so, the relationship between corporate reputation is
determined. While Fombrun’s RQ model is examined in six dimensions, A market
and other two firms are determined unidimensional and two-dimensional,
respectively. A market has the highest corporate reputation quotient. B market
have both the lowest corporate reputation quotient and firm value. Accordingly,
it can be said that high financial indicators are not unique component on
forming corporate reputation quotient. A market and C market have higher firm
value than B market, since their reputation perception in society is high, even
if their financial indicators are lower than B market. Therefore, we can
conclude that high corporate reputation quotient is needed for high firm
value.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Communication |
Authors | |
Publication Date | January 22, 2019 |
Submission Date | October 18, 2018 |
Acceptance Date | January 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 1 |