Bu çalışmanın konusu Covid-19 virüsüne karşı hava taşımacılığında alınan önlemlerdir. Araştırmanın amacı, Covid-19 salgını sürecinde hava taşımacılığında müşteriler ve insan kaynağı için ne tür önlemler alındığını ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak adına ikincil veri kaynaklarından olan belge incelmesinden yararlanılmıştır. Konuyla ilgili olarak elde edilen veriler tümevarımsal biçimde analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ortaya çıkan önlemler, yolculara yönelik ve çalışanlara yönelik olmak üzere iki ana temada tartışılmıştır. Yolculara yönelik önlemler üç kategoriden oluşmaktadır. Bunlar havalimanına gelmeden önce alınan önlemler, havalimanında alınan önlemler ve uçak içinde alınan önlemlerdir. Çalışanlara yönelik önlemler ise iki alt kategoriyle açıklanmaktadır. Bunlar yerde görevli personele yönelik önlemler ve uçuş görevlilerine yönelik önlemlerdir.
Bu araştırmayla çerçevesi çizilen önlemler, havacılık işletmelerinin bu krizin üstesinden gelebilmesinde kritik öneme sahiptir. Bu önlemler havacılık işletmelerinin hem yolcuların hem de çalışanların gözünde güvenilir oldukları yönünde bir imaj yaratacak ve itibarlarını kazanmalarına katkı sağlayacaktır. Hava taşımacılığında risklerin yönetilebildiği konusunda ikna olan müşteriler bilet satın alarak havalimanlarına ve havayollarına yolcu olarak değer katacaklardır. İnsan kaynaklarına yönelik önlemler ise çalışanların güvende hissetmelerine katkı sağlayarak; baskı altında hissetmeden, motive edilmiş bir şekilde çalışarak verimliliklerini sürdürmelerine katkı sağlayacaktır. Hem çalışanlar hem de müşteriler gözünde yaratılan bu fark, işletmelerin bu krizin üstesinden gelmelerine ve sürdürülebilirliklerine doğrudan katkı sağlayacaktır.
Yok.
The subject of this study is the measures taken in air transportation against Covid-19 virus. The aim of the research is to reveal what measures were taken for customers and human resources in air transportation during the Covid-19 virus. In order to achieve this goal, document analysis from secondary data sources was used. The data obtained on the subject were analyzed inductively. The measures that emerged as a result of the analysis were discussed in two main themes: for passengers and for employees. Precautions for passengers consist of three categories. These are the measures taken before arriving at the airport, the measures taken at the airport and the measures taken in the aircraft. Measures for employees are explained in two sub-categories. These are measures for personnel on the ground and measures for flight attendants.
The measures outlined in this research are critical in aviation’s companies' ability to overcome this crisis. These measures will create an image that aviation companies are reliable in the eyes of both passengers and employees and contribute to their reputation. Customers who are convinced that the risks can be managed in air transportation will add value to airports and airlines as passengers by purchasing tickets. Measures for human resources contribute to the employees to feel safe; It will contribute to maintain their productivity by working motivated without feeling under pressure. This difference created in the eyes of both employees and customers will directly contribute to businesses' overcoming this crisis and their sustainability.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Business |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2020 |
Submission Date | June 26, 2020 |
Acceptance Date | August 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: COVID-19 Special Issue |