Kitle iletişim araçlarının etkileri ve çeşitliliği, gelişen teknolojiyle birlikte gün geçtikçe artmaktadır. Bu süreç içerisinde internet haberciliğinin yanı sıra okuyucuya en hızlı ulaşma ve etkileşim imkânı tanıyan sosyal medya platformları, bilgi kaynakları arasında yerini almıştır.
Kriz dönemlerinde halkın doğru ve güvenilir bilgiye ihtiyacı artarken kamu otoriteleri bu anlamda önemli haber kaynakları haline gelmektedir. Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi döneminde hastalıkla ilgili bilgi ihtiyacı artmış ve ülkelerin sağlık otoriteleri, halkın büyük ilgisini görmüştür. Türkiye’de de Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, salgın ile ilgili düzenli açıklamalarını Twitter üzerinden yapmış ve geniş kitlelere ulaşmıştır.
Bu çalışmada Fahrettin Koca’nın Türkiye’de ilk vakanın görüldüğü tarihten, 2 günlük ilk sokağa çıkma yasağına kadar olan dönemdeki Twitter paylaşımları incelenmiş, Koca’nın mesajlarında en çok hangi noktalara vurgu yaptığı, mesajlarının ne kadar etkileşim aldığı, dönem ve içerik olarak etkileşimlerde farklılaşma olup olmadığı Gündem Belirleme Kuramı çerçevesinde araştırılmıştır.
İncelenen dönemde Twitter kullanıcılarının önemli bir ihtiyacı ortaya çıktığı ve milyonlarca kişinin hızlı bir şekilde Bakan Koca’nın hesabını takibe aldığı görülmektedir. Pandemi döneminde gündemi belirleyen önemli bir kamusal aktör olan Koca’nın en çok “sağlık”, “Koronavirüs” ve “tedbir” kelimelerini kullandığı, en az kullandığı kelimelerin ise “maske”, “pandemi” ve “bulaşıcı” ve “sosyal mesafe” gibi kelimeler olduğu belirlenmiştir.
The effects and diversity of mass media are increasing day by day with emerging technology. In this process, the social media platforms that provide the fastest access and interaction to the reader as well as internet journalism cemented their place among the sources of information.
In times of crisis, public authorities become important news sources as the need for accurate and reliable information increases. During the COVID-19 pandemic which affected the whole world, the need for information about the disease increased and public interest in the health authorities of countries increased greatly. In Turkey, Health Minister Fahrettin Koca made regular statements about the pandemic via Twitter and reached a wide audience.
In this study, Twitter shares of Fahrettin Koca has examined after the first case in Turkey and it was investigated which points the Koca emphasized most in his messages, how much interaction his messages received and whether there was differentiation in interactions as period and content within the framework of the Agenda-Setting Theory.
It is seen that a significant need of Twitter users has emerged in the research period and millions of people have quickly followed Minister Koca's account. It has been determined that Koca uses the words "health", "Coronavirus" and "precaution", while the least used words are words such as "mask", "pandemic" and "infectious" and "social distance".
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Communication |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2020 |
Submission Date | July 26, 2020 |
Acceptance Date | August 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: COVID-19 Special Issue |