Yapılan bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre motivasyonel dindarlık düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya Adnan Menderes Üniversitesinin farklı fakültelerinde öğrenim gören 288 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin dindarlık düzeylerinin belirlenmesinde “Motivasyonel Dindarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analiz sürecinde SPSS 22.0 programında frekans analizi, Independent t test ve One Way ANOVA analizlerinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonunda üniversite öğrencilerinde motivasyonel dindarlık düzeyinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yaş grubu değişkenine göre ele alındığı zaman üniversite öğrencilerinin motivasyonel dindarlık düzeylerinin yaş gruplarına göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur (p>0.05). Cinsiyet değişkenine göre ele alındığı zaman ise öğrencilerin motivasyonel dindarlık düzeylerinin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir (p<0.05). Elde edilen bulgulara göre erkek öğrencilerin motivasyonel dindarlık düzeylerinin kadın öğrencilerden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak, üniversite öğrencilerinde motivasyonel dindarlık düzeyinin yüksek olduğu ve dindarlık düzeyi üzerinde cinsiyetin önemli bir belirleyici olduğu söylenebilir.
Yapılan bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre motivasyonel dindarlık düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya Adnan Menderes Üniversitesinin farklı fakültelerinde öğrenim gören 288 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin dindarlık düzeylerinin belirlenmesinde “Motivasyonel Dindarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analiz sürecinde SPSS 22.0 programında frekans analizi, Independent t test ve One Way ANOVA analizlerinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonunda üniversite öğrencilerinde motivasyonel dindarlık düzeyinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yaş grubu değişkenine göre ele alındığı zaman üniversite öğrencilerinin motivasyonel dindarlık düzeylerinin yaş gruplarına göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur (p>0.05). Cinsiyet değişkenine göre ele alındığı zaman ise öğrencilerin motivasyonel dindarlık düzeylerinin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir (p<0.05). Elde edilen bulgulara göre erkek öğrencilerin motivasyonel dindarlık düzeylerinin kadın öğrencilerden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak, üniversite öğrencilerinde motivasyonel dindarlık düzeyinin yüksek olduğu ve dindarlık düzeyi üzerinde cinsiyetin önemli bir belirleyici olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Sociology |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2021 |
Submission Date | April 7, 2021 |
Acceptance Date | September 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 4 |