Research Article
BibTex RIS Cite

Presentation Context Of Art And New Media Art: Levent İskenderoğlu “One Photos Thousand Stories” YouTube Channel Example

Year 2022, Volume: 21 Issue: 4, 2135 - 2144, 19.10.2022
https://doi.org/10.21547/jss.1118546

Abstract

Developing technologies, thanks to the feature of facilitating human life, take more place in our lives every day. New media under the influence of developing technologies takes place of the traditional media by providing the audience aspect of being accessible to very large audiences, the opportunity of synchronization as a result of the audience reaching as much as they want as an interactive environment. It can be said that the new media, as an important medium of representation, does not require large budgets for artists as much as traditional exhibitions and gives the opportunity for presenting the works of overlooked artists to the audience. However, this explanation cannot be the only approach to the incarnation of art on this new media ground. It is not the lack of traditional facilities that attract artists to this field with their tremendous sense of curiosity, but the attractiveness of this new form of performing art. In this study, “One Photograph, Thousand Stories” YouTube channel of art history expert and art critic Levent İskenderoğlu, which is one of the new media art examples created by the use of new media in the context of both artistic production and presentation, was analyzed using case study and description method.

References

  • Abanoz, E. (2018). Yöndeşmenin haber endüstrisindeki etkisi: haber ajansı çalışanları üzerine bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 287-303.
  • Alper, A. (2012). Sosyal ağlar. Ankara. Pegasus Yayıncılık.
  • Alioğlu, N. (2011). Yeni medya sanatı ve estetiği. İstanbul. Papatya Yayınları.
  • Aytekin, Ç., Gül, O. ve Görgen, A. N. (2016). İkinci ekran kuramı bağlamında geleneksel medya-sosyal medya yöndeşmesi: sosyal medyada reyting ölçümleme üzerine bir araştırma. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi. 17-42.
  • Baranseli, E. S. (2017). Bir protesto aracı olarak sanat, yeni medya etkisi ve Banksy örneği. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 7 (16), 264-280.
  • Barrett, T. (2017). Fotoğrafı eleştirmek imgeleri anlamaya giriş. İstanbul. Hayalperest Yayınları.
  • Binark, M. (2007). Yeni medya çalışmaları. Ankara. Dipnot Yayınları.
  • Burgess, J. Green, J. (2010). YouTube online video and participatory culture. Cambridge. UK. Polity Press.
  • Castells, M. (2009). Communication power. New York. Oxford University Press Inc.
  • Chau, C. (2010). YouTube as a participatory culture. New Directions for Youth Development. 128, 65-74.
  • Clarke, G. (2017). Güzel sanatların bir dalı olarak fotoğraf. İstanbul. Hayalperest Yayınları.
  • Çetinkaya, A., Şahin, Ö. E., Arslan, A. ve Kırık, A. M. (2015). Televizyon izleme davranışına sosyal medya ve ikincil ekran kullanımının etkileri. Sosyal Bilimler Dergisi. 2 (4), 151-168.
  • Eco, U. (1991). Alımlama göstergebilimi, S. Rifat, Çev. İstanbul. Düzlem Yayınları.
  • Erkayhan, Ş. ve Çaşkurlu B. M. (2014). Teknoloji ve sanatın etkileşimi: yeni medya sanat Türkiye’de güncel durum ve öneriler. Sanat Tasarım Dergisi. Sayı 14, 45-62.
  • Fuchs, C. (2017). Social media: a critical introduction. 2nd Ed., New York. Sage Publications.
  • Hall, S. (1997). The work of representation. Stuart Hall, representation: cultural representation and singfying practices. İngiltere. Open University.
  • İskenderoğlu, L. (2009). Sanat ölmedi. Sanat ve İnsan Dergisi. 1 (1), 1-2.
  • Kahraman, A. (2020). Yeni medya çağında akıllı telefonlarda fotoğraf. Fine Arts. 15 (4), 233-241.
  • Okmeydan, S. B. (2021). YouTube çağında çocuk olmak: çocuk YouTuber’ların ürettikleri içeriklere yönelik bir araştırma. Proceedings Book of World Children Conference II (ss. 354-370). 21-23 Mayıs. KKTC: Özay Günsel Çocuk Üniversitesi.
  • Öztekin, H. (2015). Yeni medyada nefret söylemi: ekşi sözlük örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 (2), 238-262.
  • Polat, H. (2018). Geleneksel medyada temsil sorunu: alternatif bir mecra olan yeni medya. Karadeniz Dergisi. 38 (38), 45-60.
  • Sağlamtimur, Z. Ö. (2017). Yeni medya sanatı ve fotoğraf. Sanat ve Tasarım Dergisi. 7 (2), 82-100.
  • Selçuk, E. (2020). Sanatta dönüşüm ve şeyler. Sanat ve İnsan Dergisi. 4 (2), 86-101.
  • Spradley, J. (2011). The millennial manifesto: how 80’s babies can save the world? Erişim Adresi: https://www.huffpost.com/entry/a-millennial-manifesto-jobs_b_956053.
  • Şen, E. U. (2020). Fotoğrafta bir sanat akımı olarak Minimalizm. Sanat ve İnsan Dergisi. 4 (1), 50-57.
  • Tunalı, İ. (2006). Estetik. İstanbul. Remzi Kitabevi.
  • Yetişken, E. (2010). http://www.ebruyetisken.com/sular-artik-tersine-akiyor. Erişim Tarihi: 31.01.2021

Sanatın Sunum Bağlamı ve Yeni Medya Sanatı: Levent İskenderoğlu “Bir Fotoğraf Bin Öykü” YouTube Kanalı Örneği

Year 2022, Volume: 21 Issue: 4, 2135 - 2144, 19.10.2022
https://doi.org/10.21547/jss.1118546

Abstract

Gelişen teknolojiler, insan hayatını kolaylaştırma özelliği sayesinde, hayatımızda her geçen gün daha çok yer edinmektedir. Teknolojik gelişmelere koşut olarak gelişen yeni medya; çok büyük kitlelere ulaşılabilir olma yönüyle kitlesizleşme sağlaması, izleyicilerin istediği zaman istediği kadar ulaşabilmesi neticesinde eş zamanlılık imkânı tanıması ve en karakteristik özelliği olan etkileşimli bir ortam olması sebebiyle geleneksel medyanın yerini almaktadır. Geleneksel sergiler kadar büyük bütçeler gerektirmemesi ve çeşitli sebeplerle küratörlerin ilgisi dışında kalan sanatçıların yapıtlarını izleyicilere sunma fırsatı vermesi gibi özellikleri nedeniyle yeni medya sanatçılara önemli bir temsil ortamı sağlama açısından büyük bir önem taşımaktadır. Ancak bugün sanatın bu yeni medya zemininde vücut bulması yalnızca böyle açıklanamaz. O muazzam merak duyguları ile sanatçıları bu alana çeken çoğu kez geleneksel imkanların eksikliği değil de sanat eseri icra etmenin bu yeni biçiminin çekiciliğidir. Bu çalışmada yeni medyanın hem sanatsal üretim pratiği hem de sunum bağlamında kullanılmasıyla oluşan yeni medya sanatı örneklerinden birini oluşturan, sanat tarihi uzmanı ve sanat eleştirmeni Levent İskenderoğlu’nun “Bir Fotoğraf Bin Öykü” YouTube kanalı örnek durum analizi ve betimleme yöntemi kullanılarak incelenmiştir.

References

  • Abanoz, E. (2018). Yöndeşmenin haber endüstrisindeki etkisi: haber ajansı çalışanları üzerine bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 287-303.
  • Alper, A. (2012). Sosyal ağlar. Ankara. Pegasus Yayıncılık.
  • Alioğlu, N. (2011). Yeni medya sanatı ve estetiği. İstanbul. Papatya Yayınları.
  • Aytekin, Ç., Gül, O. ve Görgen, A. N. (2016). İkinci ekran kuramı bağlamında geleneksel medya-sosyal medya yöndeşmesi: sosyal medyada reyting ölçümleme üzerine bir araştırma. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi. 17-42.
  • Baranseli, E. S. (2017). Bir protesto aracı olarak sanat, yeni medya etkisi ve Banksy örneği. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 7 (16), 264-280.
  • Barrett, T. (2017). Fotoğrafı eleştirmek imgeleri anlamaya giriş. İstanbul. Hayalperest Yayınları.
  • Binark, M. (2007). Yeni medya çalışmaları. Ankara. Dipnot Yayınları.
  • Burgess, J. Green, J. (2010). YouTube online video and participatory culture. Cambridge. UK. Polity Press.
  • Castells, M. (2009). Communication power. New York. Oxford University Press Inc.
  • Chau, C. (2010). YouTube as a participatory culture. New Directions for Youth Development. 128, 65-74.
  • Clarke, G. (2017). Güzel sanatların bir dalı olarak fotoğraf. İstanbul. Hayalperest Yayınları.
  • Çetinkaya, A., Şahin, Ö. E., Arslan, A. ve Kırık, A. M. (2015). Televizyon izleme davranışına sosyal medya ve ikincil ekran kullanımının etkileri. Sosyal Bilimler Dergisi. 2 (4), 151-168.
  • Eco, U. (1991). Alımlama göstergebilimi, S. Rifat, Çev. İstanbul. Düzlem Yayınları.
  • Erkayhan, Ş. ve Çaşkurlu B. M. (2014). Teknoloji ve sanatın etkileşimi: yeni medya sanat Türkiye’de güncel durum ve öneriler. Sanat Tasarım Dergisi. Sayı 14, 45-62.
  • Fuchs, C. (2017). Social media: a critical introduction. 2nd Ed., New York. Sage Publications.
  • Hall, S. (1997). The work of representation. Stuart Hall, representation: cultural representation and singfying practices. İngiltere. Open University.
  • İskenderoğlu, L. (2009). Sanat ölmedi. Sanat ve İnsan Dergisi. 1 (1), 1-2.
  • Kahraman, A. (2020). Yeni medya çağında akıllı telefonlarda fotoğraf. Fine Arts. 15 (4), 233-241.
  • Okmeydan, S. B. (2021). YouTube çağında çocuk olmak: çocuk YouTuber’ların ürettikleri içeriklere yönelik bir araştırma. Proceedings Book of World Children Conference II (ss. 354-370). 21-23 Mayıs. KKTC: Özay Günsel Çocuk Üniversitesi.
  • Öztekin, H. (2015). Yeni medyada nefret söylemi: ekşi sözlük örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 (2), 238-262.
  • Polat, H. (2018). Geleneksel medyada temsil sorunu: alternatif bir mecra olan yeni medya. Karadeniz Dergisi. 38 (38), 45-60.
  • Sağlamtimur, Z. Ö. (2017). Yeni medya sanatı ve fotoğraf. Sanat ve Tasarım Dergisi. 7 (2), 82-100.
  • Selçuk, E. (2020). Sanatta dönüşüm ve şeyler. Sanat ve İnsan Dergisi. 4 (2), 86-101.
  • Spradley, J. (2011). The millennial manifesto: how 80’s babies can save the world? Erişim Adresi: https://www.huffpost.com/entry/a-millennial-manifesto-jobs_b_956053.
  • Şen, E. U. (2020). Fotoğrafta bir sanat akımı olarak Minimalizm. Sanat ve İnsan Dergisi. 4 (1), 50-57.
  • Tunalı, İ. (2006). Estetik. İstanbul. Remzi Kitabevi.
  • Yetişken, E. (2010). http://www.ebruyetisken.com/sular-artik-tersine-akiyor. Erişim Tarihi: 31.01.2021
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Communication
Authors

Alahattin Kanlıoğlu 0000-0002-0785-9681

Egemen Umut Şen 0000-0001-7518-0737

Publication Date October 19, 2022
Submission Date May 18, 2022
Acceptance Date September 5, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 21 Issue: 4

Cite

APA Kanlıoğlu, A., & Şen, E. U. (2022). Sanatın Sunum Bağlamı ve Yeni Medya Sanatı: Levent İskenderoğlu “Bir Fotoğraf Bin Öykü” YouTube Kanalı Örneği. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), 2135-2144. https://doi.org/10.21547/jss.1118546