Günümüz dünyasında kurumların başarılı ve güçlü olabilmeleri her geçen gün önemini artırmaktadır. Çünkü geçmişe göre artık iş dünyası küreselleşme ve imhacı rekabet ifadeleri ile anılmaktadır. Diğer bir deyişle kurumların mal ve hizmetlerini en fazla sayıda en düşük maliyetle ve en yüksek kalitede üretebilmelerinin önemi giderek artmaktadır. Ama bir kurumun üretim sürecinde başarılı olabilmesi için sadece güçlü bir sermayeye ve nitelikli bir teknolojik altyapıya sahip olması yetmez. Bunun yanı sıra güçlü bir kurumsal iletişim ortamına da sahip olması gerekmektedir. Diğer bir deyişle günümüzde kurumların başarı ve sonuç odaklı olan, çalışma motivasyonu yüksek, iletişim becerileri yüksek, güçlü takım ruhuna sahip çalışanlardan oluşması gerekmektedir. İletişim bu anlamda kurumlarda bir harç görevi üstlenmiştir. Buradan hareketle son yıllarda önemli bir akademik konu hâline gelen çalışanların iletişim kaygısı bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Kuramsal bir şekilde ele alınan bu çalışma, kurumlardaki çalışanların iletişim kaygılarının oluşmasında yöneticilerin iletişim yeterliliğinin etkisini vurgulamak üzere hazırlanmıştır. İletişim yeterliliği Wiemann tarafından “kişinin bir iletişim durumunda kendi bireysel hedeflerini başarılı bir şekilde gerçekleştirebilmesi için mevcut iletişim davranışları ve becerileri arasından doğru seçimi yapabilme yeteneği” olarak tanımlanmaktadır. İletişim kaygısı McCroske ile literatüre girmiş bir kavramdır ve “bireyin başka bir kişi ya da kişilerle, gerçek ya da olası iletişimiyle ilişkili korku ya da kaygı düzeyi” olarak tanımlanmıştır. Çalışmada ayrıca “iletişim yeterliliği” ve “iletişim kaygısı” anahtar kelimeleri ile YÖK Tez Tarama Sitesi’nde tarama yapılarak tespit edilen 51 tez betimsel analiz tekniği ile analiz edilerek çalışma ekseninde işlenen ana temaların çerçevesi de ortaya konmuştur.
İletişim Kaygısı İletişim Yeterliliği Örgütsel İletişim İletişim ve Kaygı Örgütlerde İletişim.
Makalede etik kurul iznine gerek yoktur.
In today's world, the importance of institutions being successful and strong increases day by day. Because, unlike in the past, the business world is now associated with globalization and destructive competition. In other words, it is increasingly important for institutions to be able to produce goods and services in the greatest number at the lowest cost and at the highest quality. But for an institution to be successful in the production process, it is not enough to have strong capital and a qualified technological infrastructure. In addition, it must have a strong corporate communication environment. In other words, today, institutions must consist of employees who are success and result oriented, have high work motivation, high communication skills and strong team spirit. In this sense, communication has served as a mortar in institutions. Based on this, the communication anxiety of employees, which has become an important academic issue in recent years, forms the basis of this study. This study, handled theoretically, was prepared to emphasize the effect of managers' communication competence on the formation of communication concerns of employees in institutions. Communication competence is defined by Wiemann as "the ability of a person to make the right choice among available communication behaviors and skills in order to successfully achieve his or her individual goals in a communication situation." Communication anxiety is a concept that entered the literature with McCroske and is defined as "an individual's level of fear or anxiety related to actual or potential communication with another person or persons." In the study, 51 theses identified by searching the YÖK Thesis Scanning Site with the keywords ‘communication competence’ and ‘communication anxiety’ were analysed with the descriptive analysis technique and the framework of the main themes processed on the axis of the study was also revealed.
Communication Anxiety Communication Competency Organizational Communication Communication and Anxiety Communication in Organisations.
Makalede etik kurul iznine gerek yoktur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication Studies |
Journal Section | Communication |
Authors | |
Publication Date | October 24, 2024 |
Submission Date | July 22, 2024 |
Acceptance Date | October 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 23 Issue: 4 |