Project Citizen is a civic education curriculum used across the United States and internationally, yet research about its impact on students is undeveloped in the literature. This article reports the results of a preliminary study designed to answer the questions: What are students’ attitudes toward and perceptions of Project Citizen? How do their attitudes and perceptions compare to those of students who completed senior projects? Ten high school students and 23 first-year college students completed a questionnaire designed for this investigation. Our findings indicate that the high school students had positive perceptions of Project Citizen, and they self-reported an understanding and high levels of efficacy regarding civic responsibility. In contrast, the first-year college students had lower levels of efficacy regarding civic responsibility. Our findings suggest the importance of specific learning experiences to help students develop civic knowledge, skills, and dispositions and indicate the need for further research into civic programs such as Project Citizen.
Vatandaşlık Projesi, Amerika Birle?ik Devletleri genelinde ve uluslararası alanda uygulanan bir vatanda? eğitimi program? olmakla birlikte bu projenin ö?renci üzerindeki etkisi hakk?nda alanda yap?lan çalışma say?s? oldukça s?n?rl?d?r. Bu makale, ?u sorulara yan?t bulmak için tasarlanm?? bir ön çalışmad?r: Ö?rencilerin Vatanda? Projesine kar?? tutum ve alg?lar? nelerdir? Bu projeye kat?lan ö?rencilerle daha önceki projelere kat?lan ö?rencilerin tutum ve alg?lar? kar??la?t?r?ld???nda ortaya ç?kan sonuçlar nelerdir? 10 lise ö?rencisi ve 23 üniversite birinci Sınıf ö?rencisine bu çalışma kapsam?nda bir anket uygulanm??t?r. Çal??ma sonuçlar? lise ö?rencilerinin Vatandaşlık Projesine yönelik olumlu alg?lar? oldu?unu göstermektedir. Ayr?ca bu ö?renciler uygulaman?n sivil sorumlulukla ilgili üzerlerinde önemli bir etki ve konuyu anlama yetisi geli?tirdi?ini ifade etmi?lerdir. Buna kar??l?k, projenin birinci Sınıf üniversite ö?rencilerine yönelik sivil sorumluluk ilgili etkisini? s?n?rl? kald??? görülmü?tür. Sonuçlar, ö?rencilerin yurtta?l?k bilgi, beceri ve e?ilimlerini geli?tirmeye yard?mc? olmak için özel ö?renme deneyimlerinin önemli oldu?unu ve bu Vatandaşlık Projesi gibi sivil programlar?n daha fazla ara?t?r?lmas? gerekti?ini göstermektedir.
Assoc. Prof.Dr., Boise State University, sarafry@boisestate.edu GA., University of Wyoming, abentaha@uwyo.eduVatandalık Projesi, Amerika Birleşik Devletleri genelinde ve uluslararası alanda uygulanan bir vatandaş eğitimi program olmakla birlikte projenin öğrenci üzerindeki etkisi hakkında literatürde eksik kalan bir konudur. Bu makale, şu sorulara yanıt bulmak için tasarlanmış bir ön çalışmadır: Öğrencilerin Vatandaş Projesine karşı tutum ve algıları nelerdir? Bu projeye katılan öğrencilerle daha önceki projelere katılan öğrencilerin tutum ve algıları karşılaştırıldığında ortaya çıkan sonuçlar nelerdir? 10 lise öğrencisi ve 23 üniversite birinci sınıf öğrencisine bu çalışma kapsamında bir anket uygulanmıştır. Çalışma sonuçları lise öğrencilerinin Vatandaşlık Projesine yönelik olumlu algıları olduğunu göstermektedir. Ayrıca bu öğrenciler uygulamanın sivil sorumlulukla ilgili üzerlerinde önemli bir etki ve konuyu anlama yetisi geliştirdiğini ifade etmişlerdir. Buna karşılık, projenin birinci sınıf üniversite öğrencilerine yönelik sivil sorumluluk ilgili etkisiniş sınırlı kaldığı görülmüştür. Sonuçlar, öğrencilerin yurttaşlık bilgi, beceri ve eğilimlerini geliştirmeye yardımcı olmak için özel öğrenme deneyimlerinin önemli olduğunu ve bu Vatandaşlık Projesi gibi sivil programların daha fazla araştırılması gerektiğini göstermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Civic Education |
Authors | |
Publication Date | May 22, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 1 |