Research Article
BibTex RIS Cite

An Analysis on Leisure Attitudes and Organizational Commitment of Student Community Members

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 417 - 430, 31.12.2022
https://doi.org/10.25307/jssr.1076738

Abstract

The aim of this research is to determine the leisure time attitudes and organizational commitment of students who are members of student communities. The population of the research consists of student communities of Muğla Sıtkı Koçman University, and the sample consists of 362 member students who participate in the study voluntarily. “The Personal Information Form”, “Leisure Attitude Scale” which was adapted into Turkish by Akgül and Gürbüz (2011) and "Organizational Commitment Scale” which was adapted into Turkish by Ergün and Çelik (2019) were used as data collection tools. In the study, the t-test was used to determine the difference between the two independent variables and One-Way ANOVA to determine the difference between more than two variables. In addition, the correlation test was used to determine the relationship between the variables. The findings of the study showed that women had higher cognitive attitude sub-dimension scores than men. The “cognitive attitude” sub-dimension score of the students studying in the field of health sciences was higher than the students studying in the sciences. It was observed that the “forced commitment” of the male members participating in the research was higher than the female members. Positive relationships were found among the cognitive, affective, and behavioural attitudes of the member students towards leisure and their calculative and moral commitment. In addition, a negative relationship was found in the cognitive and affective sub-dimension and the alienative commitment sub-dimension. As a result, it can be said that the awareness of the students participating in the student communities about leisure time increased during the university education and training period, and it contributes to their encouragement towards personal development, socialization, and volunteering activities.

References

  • Akgül, B. M. (2011). Farklı kültürlerdeki bireylerin boş zaman aktivitelerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi: Ankara- Londra Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Akgül, B. M., ve Gürbüz, B. (2011). Boş zaman tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(1), 37-43.
  • Akova, O., ve Bayhan, İ. (2015). Örgütsel bağlılık ve rekreasyonel imkanlar arasındaki ilişki: Antalya'da konaklama işletmelerinde çalışanlar üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmaları Dergisi, 8(38), 789-805.
  • Aktaş, D., Ceylan, E., Eskiyurt, R., ve Özkan, B. (2017). Sağlıklı yaşam için bir adım: Öğrenci kulüp etkinliği. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 5(13), 127-148.
  • Akyüz, H., ve Türkmen, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 1), 340-357.
  • Ayhan, B., & Özel, B. (2020). Examining the relationship between leisure attitude and life satisfaction levels of university students. International Journal of Sport Culture and Science, 8(3), 154-166. https://doi.org/10.14486/IntJSCS.2020.605
  • Balcı, V., ve İlhan, A. (2006). Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin rekreatif etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 11-18. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000117
  • Bosna, O. Ş., Bayazıt, B., ve Yılmaz, O. (2018). Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklere katılımlarına engel olan faktörlerin incelenmesi (Üsküdar Üniversitesi Örneği). CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 200-211. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.364082
  • Bölükbaş, S., ve Büyükipekci, S. (2020). Kop Bölgesi üniversiteleri turizm fakültesi öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine bakış açılarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 341-357. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.691936
  • Denkel, M., Sağıroğlu, İ., Taşkın, C., ve Ayar, H. (2020). Öğrencilerin boş zaman aktivitelerine yönelik tutum düzeylerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(5), 2297-2307. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44042
  • Doğu, D.Y. (2019). Sivil toplum kuruluşlarında örgüte ve işe bağlılığın çalışan performansı üzerindeki etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Durmaz, H. (2020). Gençlerin serbest zaman etkinliklerine yönelik tutumları ile doyum ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki: manisa gençlik merkezleri örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Rekreasyon Anabilim Dalı, Manisa.
  • Ekici, S., Hacıcaferoğlu, B., ve Çalışkan, K. (2017). Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı spor örgütlerinde çalışan yöneticilerin örgütsel bağlılık ve örgütsel sinizm düzeylerinin incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 40-57.
  • Ergün, H., ve Çelik, K. (2019). Örgütsel bağlılık ölçeği Türkçe uyarlaması. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (34), 113-121. https://doi.org/10.30794/pausbed.409781
  • Erkan, M., Yalız-Solmaz, D., ve Güven, G. (2021). Covid-19 pandemi döneminde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin boş zaman tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 189-201.
  • Eskici, M., ve Aktaş, R. (2014). Üniversite öğrencilerinin öğrenci kulüplerine yönelik görüşleri. Asya Öğretim Dergisi, 2(1), 31-40.
  • Gerdes, H., & Mallinckrodt, B. (1994). Emotional, social, and academic adjustment of college students: A longitudinal study of retention. Journal of Counseling & Development, 72(3), 281-288. https://doi.org/10.1002/j.1556-6676.1994.tb00935.x
  • Gökyürek, B. (2016). An analysis of leisure attitudes of the individuals participating in dance activities and the relationship between leisure attitude and life satisfaction. International Journal of Environmental and Science Education, 11(10), 3285-3296.
  • Gül, A., Keleş, E., ve Uzun, Ö. F. (2016). Süleyman Demirel Üniversitesi öğretim elemanları ve öğrencilerinin yerleşke içindeki rekreasyonel talep ve eğilimleri. Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi, 1(1), 26-43. https://doi.org/10.30785/mbud.282560
  • Gürer, B., Adiloğulları, İ., ve Caymaz, E. (2012). Akut gönüllülerinin örgütsel bağlılık düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 290-297.
  • Gürkan, G. Ç. (2006). Örgütsel Bağlılık: Örgütsel iklimin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi ve Trakya Üniversitesi’nde örgüt iklimi ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin araştırılması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Edirne.
  • Hall, D. A. (2006). Participation in a campus recreation program and its effect on student retention. Recreational Sports Journal, 30(1), 40-45. https://doi.org/10.1123/rsj.30.1.40
  • Henchy, A. (2011). The influence of campus recreation beyond the gym. Recreational Sports Journal, 35(2), 174-181. https://doi.org/10.1123/rsj.35.2.174
  • Işık, M., ve Erdoğan, A. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal sorun çözme becerileri sürecinde öğrenci topluluklarının rolü: Süleyman Demirel Üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 240-256. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.677860
  • Karadeniz, F., Müftüler, M., ve Gülbeyaz, K. (2019). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman aktivitelerine yönelik tutum ve engellerinin incelenmesi (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 1(2), 21-36.
  • Kim, S., Sung, J., Park, J., & Dittmore, S. W. (2015). The relationship among leisure attitude, satisfaction, and psychological well-being for college students. Journal of Physical Education and Sport, 15(1), 70-76. https://doi.org/10.7752/jpes.2015.01012
  • Kuzu, Ö. H. (2021). Student clubs at universities: A Content analysis on diversity. Journal of Qualitative Research in Education, (27), 52-73. https://doi.org/10.14689/enad.27.4
  • Moore, E., Warta, S., & Erichsen, K. (2014). College students' volunteering: Factors related to current volunteering, volunteer settings, and motives for volunteering. College Student Journal, 48(3), 386-396.
  • Murathan, T., Türker, A., & Murathan, F. (2019). Investigation of university students attitudes toward leisure time activities (Ardahan University Sample). Turkish Journal of Sport and Exercise, 21(1), 162-169. https://doi.org/10.15314/tsed.473228
  • Milton, P. R., Williamson, L. M., Brubaker, K., & Papania, M. (2020). Recreate and retain: How entrance into a campus recreation facility impacts retention. Recreational Sports Journal, 44(2), 89-98. https://doi.org/10.1177/1558866120964818
  • Nazilah, A., Rozmi, I., & Fauziah, I. (2016). The influence of demographic, motivation, satisfaction and situational factor on organizational commitment among college student volunteers. Advanced Science Letters, 22(5-6), 1564-1567. https://doi.org/10.1166/asl.2016.6681
  • Öksüz, G. (2019). Eğitim fakültesi öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklere katılım düzeylerinin incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Balıkesir.
  • Penley, L. E., & Gould, S. (1988). Etzioni's model of organizational involvement: A Perspective for understanding commitment to organizations. Journal of Organizational Behavior, 9(1), 43-59. https://doi.org/10.1002/job.4030090105
  • Pittaway, L., Rodriguez-Falcon, E., Aiyegbayo, O., & King, A. (2011). The role of entrepreneurship clubs and societies in entrepreneurial learning. International Small Business Journal, 29(1), 37-57. https://doi.org/10.1177/0266242610369876
  • Porter, L. W., Steers, R. M., Mowday, R. T., & Boulian, P. V. (1974). Organizational commitment, job satisfaction, and turnover among psychiatric technicians. Journal of applied psychology, 59(5),603-609. https://doi.org/10.1037/h0037335
  • Ragheb, M. G., & Beard, J. G. (1982). Measuring leisure attitude. Journal of leisure Research, 14(2), 155-167. https://doi.org/10.1080/00222216.1982.11969512
  • Rona, M. S., & Erol, A. E. (2020). İnvestigation of leisure time attitude of university students according to some parameters (Example of Northern Cyprus). Asian Journal of Education and Training, 6(3), 479-484. https://doi.org/10.20448/journal.522.2020.63.479.484
  • Turan, İ., Duysak, A., ve Kuğuoğlu, İ. H. (2017). Üniversite öğrenci topluluklarının toplumsallaşmada yeri ve önemi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 203-217.
  • Tütüncü, Ö., Aydın, İ., Küçükusta, D., Avcı, N., ve Taş, İ. (2011). Üniversite öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine katılımını etkileyen unsurların analizi, Spor Bilimleri Dergisi, 22(2), 69-83.
  • Uygur, A. (2015). Bir araştırma ile örgütsel bağlılık ve işe bağlılık. Barış Kitap.
  • Üstün, Ü. D., ve Aktaş-Üstün, N. (2020). Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklerin faydaları hakkındaki farkındalıklarının incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7, 38-48. https://doi.org/10.33468/sbsebd.128
  • Yıldıran, M. K. (2019). Üniversite öğrencilerinin boş zaman tutum düzeylerinin boş zamanda sıkılma algısını belirlemedeki rolünün incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kırıkkale.

Öğrenci Toplulukları Üyelerinin Boş Zaman Tutumları ve Örgütsel Bağlılıklarının İncelenmesi

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 417 - 430, 31.12.2022
https://doi.org/10.25307/jssr.1076738

Abstract

Bu araştırma, öğrenci toplulukları üyesi öğrencilerin boş zaman tutumları ve örgütsel bağlılıklarını belirlemek amacı taşımaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi öğrenci topluluklarına bağlı üye öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise, araştırma evreni içerisinden gönüllü katılım sağlayan 362 üye öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu, Akgül ve Gürbüz (2011) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan “Boş Zaman Tutum Ölçeği” ile Ergün ve Çelik (2019) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, iki bağımsız değişken arasındaki farkın ortaya konmasında T-Testi ve ikiden fazla değişkenler arası farkın belirlenmesinde ise One-Way ANOVA testleri yapılmıştır. Ayrıca değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesinde ise Korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, kadınların erkeklere göre bilişsel tutum alt boyut puanının daha yüksek olduğu görülmektedir. Sağlık bilimleri alanında öğrenim gören öğrencilerin fen bilimlerinde öğrenim gören öğrencilere göre bilişsel tutum alt boyut puanının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan erkek üyelerin kadın üyelere göre zoraki bağlılıklarının daha yüksek olduğu görülmektedir. Üye öğrencilerin boş zamana yönelik tutumları bilişsel, duyuşsal ve davranışsal alt boyutlar ile örgütsel bağlılık alt boyutlarından çıkarcı ve ahlaki alt boyut ile pozitif yönde ilişki görülürken, bilişsel ve duyuşsal alt boyut ile zoraki bağlılık alt boyutunda ise negatif yönde ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak, öğrenci topluluklarına katılarak faaliyette bulunan öğrencilerin üniversite eğitimi ve öğretimi döneminde boş zamana yönelik farkındalıklarının arttığı, kişisel gelişim, sosyalleşme ve gönüllülük faaliyetlerine yönelmelerine katkı sağladığı söylenebilir.

References

  • Akgül, B. M. (2011). Farklı kültürlerdeki bireylerin boş zaman aktivitelerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi: Ankara- Londra Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Akgül, B. M., ve Gürbüz, B. (2011). Boş zaman tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(1), 37-43.
  • Akova, O., ve Bayhan, İ. (2015). Örgütsel bağlılık ve rekreasyonel imkanlar arasındaki ilişki: Antalya'da konaklama işletmelerinde çalışanlar üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmaları Dergisi, 8(38), 789-805.
  • Aktaş, D., Ceylan, E., Eskiyurt, R., ve Özkan, B. (2017). Sağlıklı yaşam için bir adım: Öğrenci kulüp etkinliği. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 5(13), 127-148.
  • Akyüz, H., ve Türkmen, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 1), 340-357.
  • Ayhan, B., & Özel, B. (2020). Examining the relationship between leisure attitude and life satisfaction levels of university students. International Journal of Sport Culture and Science, 8(3), 154-166. https://doi.org/10.14486/IntJSCS.2020.605
  • Balcı, V., ve İlhan, A. (2006). Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin rekreatif etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 11-18. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000117
  • Bosna, O. Ş., Bayazıt, B., ve Yılmaz, O. (2018). Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklere katılımlarına engel olan faktörlerin incelenmesi (Üsküdar Üniversitesi Örneği). CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 200-211. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.364082
  • Bölükbaş, S., ve Büyükipekci, S. (2020). Kop Bölgesi üniversiteleri turizm fakültesi öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine bakış açılarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 341-357. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.691936
  • Denkel, M., Sağıroğlu, İ., Taşkın, C., ve Ayar, H. (2020). Öğrencilerin boş zaman aktivitelerine yönelik tutum düzeylerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(5), 2297-2307. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44042
  • Doğu, D.Y. (2019). Sivil toplum kuruluşlarında örgüte ve işe bağlılığın çalışan performansı üzerindeki etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Durmaz, H. (2020). Gençlerin serbest zaman etkinliklerine yönelik tutumları ile doyum ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki: manisa gençlik merkezleri örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Rekreasyon Anabilim Dalı, Manisa.
  • Ekici, S., Hacıcaferoğlu, B., ve Çalışkan, K. (2017). Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı spor örgütlerinde çalışan yöneticilerin örgütsel bağlılık ve örgütsel sinizm düzeylerinin incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 40-57.
  • Ergün, H., ve Çelik, K. (2019). Örgütsel bağlılık ölçeği Türkçe uyarlaması. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (34), 113-121. https://doi.org/10.30794/pausbed.409781
  • Erkan, M., Yalız-Solmaz, D., ve Güven, G. (2021). Covid-19 pandemi döneminde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin boş zaman tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 189-201.
  • Eskici, M., ve Aktaş, R. (2014). Üniversite öğrencilerinin öğrenci kulüplerine yönelik görüşleri. Asya Öğretim Dergisi, 2(1), 31-40.
  • Gerdes, H., & Mallinckrodt, B. (1994). Emotional, social, and academic adjustment of college students: A longitudinal study of retention. Journal of Counseling & Development, 72(3), 281-288. https://doi.org/10.1002/j.1556-6676.1994.tb00935.x
  • Gökyürek, B. (2016). An analysis of leisure attitudes of the individuals participating in dance activities and the relationship between leisure attitude and life satisfaction. International Journal of Environmental and Science Education, 11(10), 3285-3296.
  • Gül, A., Keleş, E., ve Uzun, Ö. F. (2016). Süleyman Demirel Üniversitesi öğretim elemanları ve öğrencilerinin yerleşke içindeki rekreasyonel talep ve eğilimleri. Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi, 1(1), 26-43. https://doi.org/10.30785/mbud.282560
  • Gürer, B., Adiloğulları, İ., ve Caymaz, E. (2012). Akut gönüllülerinin örgütsel bağlılık düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 290-297.
  • Gürkan, G. Ç. (2006). Örgütsel Bağlılık: Örgütsel iklimin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi ve Trakya Üniversitesi’nde örgüt iklimi ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin araştırılması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Edirne.
  • Hall, D. A. (2006). Participation in a campus recreation program and its effect on student retention. Recreational Sports Journal, 30(1), 40-45. https://doi.org/10.1123/rsj.30.1.40
  • Henchy, A. (2011). The influence of campus recreation beyond the gym. Recreational Sports Journal, 35(2), 174-181. https://doi.org/10.1123/rsj.35.2.174
  • Işık, M., ve Erdoğan, A. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal sorun çözme becerileri sürecinde öğrenci topluluklarının rolü: Süleyman Demirel Üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 240-256. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.677860
  • Karadeniz, F., Müftüler, M., ve Gülbeyaz, K. (2019). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman aktivitelerine yönelik tutum ve engellerinin incelenmesi (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 1(2), 21-36.
  • Kim, S., Sung, J., Park, J., & Dittmore, S. W. (2015). The relationship among leisure attitude, satisfaction, and psychological well-being for college students. Journal of Physical Education and Sport, 15(1), 70-76. https://doi.org/10.7752/jpes.2015.01012
  • Kuzu, Ö. H. (2021). Student clubs at universities: A Content analysis on diversity. Journal of Qualitative Research in Education, (27), 52-73. https://doi.org/10.14689/enad.27.4
  • Moore, E., Warta, S., & Erichsen, K. (2014). College students' volunteering: Factors related to current volunteering, volunteer settings, and motives for volunteering. College Student Journal, 48(3), 386-396.
  • Murathan, T., Türker, A., & Murathan, F. (2019). Investigation of university students attitudes toward leisure time activities (Ardahan University Sample). Turkish Journal of Sport and Exercise, 21(1), 162-169. https://doi.org/10.15314/tsed.473228
  • Milton, P. R., Williamson, L. M., Brubaker, K., & Papania, M. (2020). Recreate and retain: How entrance into a campus recreation facility impacts retention. Recreational Sports Journal, 44(2), 89-98. https://doi.org/10.1177/1558866120964818
  • Nazilah, A., Rozmi, I., & Fauziah, I. (2016). The influence of demographic, motivation, satisfaction and situational factor on organizational commitment among college student volunteers. Advanced Science Letters, 22(5-6), 1564-1567. https://doi.org/10.1166/asl.2016.6681
  • Öksüz, G. (2019). Eğitim fakültesi öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklere katılım düzeylerinin incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Balıkesir.
  • Penley, L. E., & Gould, S. (1988). Etzioni's model of organizational involvement: A Perspective for understanding commitment to organizations. Journal of Organizational Behavior, 9(1), 43-59. https://doi.org/10.1002/job.4030090105
  • Pittaway, L., Rodriguez-Falcon, E., Aiyegbayo, O., & King, A. (2011). The role of entrepreneurship clubs and societies in entrepreneurial learning. International Small Business Journal, 29(1), 37-57. https://doi.org/10.1177/0266242610369876
  • Porter, L. W., Steers, R. M., Mowday, R. T., & Boulian, P. V. (1974). Organizational commitment, job satisfaction, and turnover among psychiatric technicians. Journal of applied psychology, 59(5),603-609. https://doi.org/10.1037/h0037335
  • Ragheb, M. G., & Beard, J. G. (1982). Measuring leisure attitude. Journal of leisure Research, 14(2), 155-167. https://doi.org/10.1080/00222216.1982.11969512
  • Rona, M. S., & Erol, A. E. (2020). İnvestigation of leisure time attitude of university students according to some parameters (Example of Northern Cyprus). Asian Journal of Education and Training, 6(3), 479-484. https://doi.org/10.20448/journal.522.2020.63.479.484
  • Turan, İ., Duysak, A., ve Kuğuoğlu, İ. H. (2017). Üniversite öğrenci topluluklarının toplumsallaşmada yeri ve önemi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 203-217.
  • Tütüncü, Ö., Aydın, İ., Küçükusta, D., Avcı, N., ve Taş, İ. (2011). Üniversite öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine katılımını etkileyen unsurların analizi, Spor Bilimleri Dergisi, 22(2), 69-83.
  • Uygur, A. (2015). Bir araştırma ile örgütsel bağlılık ve işe bağlılık. Barış Kitap.
  • Üstün, Ü. D., ve Aktaş-Üstün, N. (2020). Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklerin faydaları hakkındaki farkındalıklarının incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7, 38-48. https://doi.org/10.33468/sbsebd.128
  • Yıldıran, M. K. (2019). Üniversite öğrencilerinin boş zaman tutum düzeylerinin boş zamanda sıkılma algısını belirlemedeki rolünün incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kırıkkale.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine, Tourism (Other)
Journal Section Original Article
Authors

Cengiz Kaya 0000-0003-2444-2615

Sümmani Ekici 0000-0002-9173-8021

Yavuz Öntürk 0000-0001-5472-8652

Early Pub Date December 3, 2022
Publication Date December 31, 2022
Acceptance Date November 19, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Kaya, C., Ekici, S., & Öntürk, Y. (2022). Öğrenci Toplulukları Üyelerinin Boş Zaman Tutumları ve Örgütsel Bağlılıklarının İncelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 417-430. https://doi.org/10.25307/jssr.1076738
AMA Kaya C, Ekici S, Öntürk Y. Öğrenci Toplulukları Üyelerinin Boş Zaman Tutumları ve Örgütsel Bağlılıklarının İncelenmesi. JSSR. December 2022;7(2):417-430. doi:10.25307/jssr.1076738
Chicago Kaya, Cengiz, Sümmani Ekici, and Yavuz Öntürk. “Öğrenci Toplulukları Üyelerinin Boş Zaman Tutumları Ve Örgütsel Bağlılıklarının İncelenmesi”. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7, no. 2 (December 2022): 417-30. https://doi.org/10.25307/jssr.1076738.
EndNote Kaya C, Ekici S, Öntürk Y (December 1, 2022) Öğrenci Toplulukları Üyelerinin Boş Zaman Tutumları ve Örgütsel Bağlılıklarının İncelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7 2 417–430.
IEEE C. Kaya, S. Ekici, and Y. Öntürk, “Öğrenci Toplulukları Üyelerinin Boş Zaman Tutumları ve Örgütsel Bağlılıklarının İncelenmesi”, JSSR, vol. 7, no. 2, pp. 417–430, 2022, doi: 10.25307/jssr.1076738.
ISNAD Kaya, Cengiz et al. “Öğrenci Toplulukları Üyelerinin Boş Zaman Tutumları Ve Örgütsel Bağlılıklarının İncelenmesi”. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7/2 (December 2022), 417-430. https://doi.org/10.25307/jssr.1076738.
JAMA Kaya C, Ekici S, Öntürk Y. Öğrenci Toplulukları Üyelerinin Boş Zaman Tutumları ve Örgütsel Bağlılıklarının İncelenmesi. JSSR. 2022;7:417–430.
MLA Kaya, Cengiz et al. “Öğrenci Toplulukları Üyelerinin Boş Zaman Tutumları Ve Örgütsel Bağlılıklarının İncelenmesi”. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol. 7, no. 2, 2022, pp. 417-30, doi:10.25307/jssr.1076738.
Vancouver Kaya C, Ekici S, Öntürk Y. Öğrenci Toplulukları Üyelerinin Boş Zaman Tutumları ve Örgütsel Bağlılıklarının İncelenmesi. JSSR. 2022;7(2):417-30.

26355    18836       18837       8748

Dergi indirme İstatistikleri 

indir.png