Bu çalışmada, 2000-2023 yılları arasında Türkiye’de gerçekleşen okul öncesi eğitim programı alanında yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri incelenerek, araştırma eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada “okulöncesi eğitim programı” na yönelik çalışmalar ele alınmıştır. İncelenen tezler yayınlandığı yıl, konu alanı, yöntemi, deseni, veri toplama araçları, veri analizi teknikleri ve örneklem özellikleri açısından değerlendirilmiştir. Tezler doküman analizi yapılarak incelenmiş ve “Tez Sınıflama Formu” kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırmada YÖK Ulusal Tez Veri Tabanında yer alan okul öncesi eğitim programı ile ilgili tezler çalışma kapsamına alınmıştır. Buna göre araştırmanın kapsamını 65 yüksek lisans tezi ve 10 doktora tezi oluşturmaktadır. Çalışma 2000-2023 yılları ile sınırlandırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre incelenen tezlerin çoğunluğunun nicel ve öğretmen görüşlerinin incelenmesine yönelik olduğu belirlenmiştir.
Okul öncesi eğitim programı içerik analizi araştırma eğilimleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tarih Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Journal of Turkic Civilization Studies © 2022 by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International
Journal of Turkic Civilization Studies by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International