Hizmet işletmeleri de, mal üreten diğer işletmeler gibi müşteri sürekliliği ve rekabet üstünlüğü kapsamında insan kaynaklarına son yıllarda daha fazla önem vermeye başlamışlardır. Özellikle tüketici ile yoğun temas kurulan ve algılanan hizmet kalitesinin tekrar aynı işletmenin seçiminde önemli olduğu otelcilik sektöründe, işgörenler önemli roller üstlenmektedir. Bu açıdan düşünüldüğünde etkin bir önderlik anlayışı, hizmet sektöründe yer alan otel işletmelerine kritik üstünlükler sağlayabilir. Adana ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinde gerçekleştirilen bu araştırmada, Algılanan Önderlik Davranış Ölçeği uygulanmıştır. Betimleyici faktör analizi sonucunda ilgili işletmelerde araçsal, katılımcı ve destekleyici önderlik davranışlarının sergilendiği tespit edilmiştir. Yapılan testler sonucunda ise, işgörenlerin bazı demografik özellikleri kapsamında anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 15 |