The health institutions stand with high probability to face with sectorial and institutional risks. While these institutions are trying to reduce the risks that they bear, to perform the public services and to compete in the industry, they make greater efforts in order to preserve their own reputation together with the industry’s reputation. As a commencement of an internal stakeholder and reputational main factors, health care employees play an important role on improving service quality. In this study it is aimed to determine the perceptional differences of the personnel of the health institutions who deliver the service and perform health service marketing through their work, with regard to relation between the industrial reputation and institutional reputation. The primary data is collected through face to face questionnaires that are made with the personnel of the hospitals located at the city central of the Afyonkarahisar province. As a result, it is observed that the institutional reputation perception of the health industry personnel is shaped in accordance with their industrial reputation perception furthermore there appears perception differences due to their occupation and age.
Sektörel ve Kurumsal açıdan sağlık kurumları, risklerle sürekli karşı karşıya kalma olasılığı yüksek olan kuruluşlardır. Hem üstlendikleri riski azaltma hem kamusal hizmeti gerçekleştirme hem de sektördeki rekabeti aşmaya çalışırken bu kurumlar, sektörle birlikte kendi itibarlarını korumaya çok daha fazla çaba harcarlar. Iç paydaş ve bir itibar ana unsuru başlangıcı olarak sağlık çalışanları, hizmet kalitesinin geliştirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada yaptıkları iş ile hizmet sunumunu ve sağlık hizmet pazarlamasını gerçekleştiren sağlık kurumları çalışanlarının sektörel itibarkurumsal itibar ilişkilerine yönelik algılama farklılıklarını tespit edilmesi amaçlandı. Birincil veriler, Afyonkarahisar mekezinde hastane çalışanları ile yüzyüze anketler yoluyla toplanmıştır. Bu çalışma ile sağlık çalışanlarının sektörel itibar algılamalarına gore kurumsal itibar algılamalarının şekillendiği, mesleki ve yaşlarına gore de algılamalarda farklılıkların oluştuğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 9 Issue: 34 |