T ales have an active role in the reproduction of stereotypes, dominant thinking, norms of society, implicit codes and cultural elements. Tales that appeal to children between 2-5 years age group contribute also to their socialization with visual materials they offer. Today, the number of cartoons using tales which contribute to children’s psycho-social development and entertain them is increasing. Parents contribute to the socialization process of children by buying them cartoon tales and showing these to their children. In this context, investigation of transmission of the codes built on gender through cartoons is important for the discovery of implicit codes of masculine domination. The goal of this research project is to constitute to the examination in which ways gender codes have been processed and resolved in the “Cinderella: Cinderella,” “Snow White and the Seven Dwarfs” .The study has tried to reveal in which way gender organizations have been formatted by examining the representation of feminity in “Cinderella: Cinderella,” “Snow White and the Seven Dwarfs” fairy tales using the method of content analysis. It can be assumed that gender codes are learned at an early age, and in childhood they are narrated many times. Also the “Cinderella: Cinderella” and “Snow White and the Seven Dwarfs” fairy tales’ research findings are important in terms of proving how the masculine-feminine identity code is structured in society
M asal, içinde bulunduğu toplumun normlarının, stereotiplerinin, baskın düşüncelerinin, örtük kodlarının ve kültürel unsurlarının yeniden üretiminde etken bir rol üstlenmektedir. 2-5 yaş arası çocuk grubuna hitap eden bu masallar, sundukları görsel materyaller ile çocukların sosyalizasyonlarına katkı sağlamaktadır. Günümüzde çocukların psiko-sosyal gelişimlerine katkıda bulunmak ve onları eğlendirmek amacıyla görselliğin daha etkin bir şekilde kullanıldığı masalları konu alan çizgi filmlerin sayıları gittikçe artmaktadır. Ebeveynler bu çizgi film masallarını çocuklarına satın alarak ve izleterek çocuklarının toplumsallaşma sürecine katkıda bulunmaktadırlar. Bu bağlamda toplumsal cinsiyete ilişkin inşa edilmiş kodların, masalları konu alan çizgi filmler üzerinden aktarımının incelenmesi eril tahakkümün örtük kodlarının keşfedilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu araştırmanın konusunu toplumsal cinsiyet kodlarının bir aktarım aracı olarak kullanıldığı “Külkedisi: Sindirella” ve “Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler” adlı çizgi filmlerde toplumsal cinsiyet kodlarının hangi biçimlerde işlendiği ve çözümlendiğinin incelenmesi oluşturmaktadır. Çalışmada “Külkedisi: Sindirella”, “Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler” masallarında yapılandırılan kadınlık temsillerinin irdelenerek, toplumsal cinsiyet organizasyonunun ne şekilde biçimlendirildiğinin içerik analizi yöntemiyle ortaya konulmaya çalışılmıştır. Toplumsal cinsiyete ilişkin kodların erken yaşlarda öğrenildiğini kabul edersek; çocukluk döneminde bizlere de defalarca anlatılan ve aynı zamanda bu araştırmanın da konusu olan “Kül Kedisi: Sindirella” ve “Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler” adlı masallarda çocuklara sunulan ve toplumdaki eril-dişil kimlik kodlarının en baştan nasıl şekillendirildiğini ortaya koyması açısından bu araştırma bulguları önem arz etmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 2 |