Rü’yetullâh, inançla ilgili bir mesele olup ilk dönemden itibaren İslam âlimleri tarafından tartışmaya konu olmuştur. Yazar, bu çalışmada ilgili meseleyi Cehmiyye’ye nisbet ederek ele almakta ve rü’yetullâhın ahirette gerçekleşeceğini Kur’ân’dan ve sünnetten hareketle ortaya koymaya çalışmaktadır. Yazar, prensip olarak Kur’ân’da ve sünnette zikredilen sıfatların kabul edilmesi gerektiğini ve buralarda yer almayan sıfatlar hususunda tekellüfe girmenin doğru olmadığını belirtir. Bunu da aklın, Allah’ın varlığı ve sıfatlarıyla ilgili konuları idrak etmede yetersiz olmasıyla, dinî konularda taammukun yanlış olduğuyla ve ilimde rusûh sahibi olan âlimler gibi ilimlerinin bittiği yerde durmaları gerektiğiyle temellendirmeye çalışır. Zira “nasıl oldu?” sorusu, sonradan varolanlar ilgili olup ezelî varlığın keyfiyetiyle ilgili bilgi ancak O’nun tarafından bilinir.
Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, thk. Şu‘ayb el-Arnaût v.dğr., Beyrut: Müessesetü’r-risâle, 1421/2001.
Ahmed b. Hanbel, er-Redd ‘alâ’l-Cehmiyye ve’z-zenâdika, thk. Sabrî b. Selâme, Dâru’s-sebât, ts..
Âmidî, Seyfüddîn Ali b. Muhammed, Ebkârü’l-efkâr fî usûliddîn, thk. Ahmed Muhammed el-Ahdî, Kâhire: Matba‘atü Dâri’l-kütüb ve’l-vesâiki’l- kavmiyye, 1424/2004.
Dârimî, Osman b. Sa‘îd, er-Redd ‘alâ’l-Cehmiyye, thk. Bedr b. Abdillâh, Kuveyt: Dâru İbni’l-Esîr, 1416/1995.
Ebû Hanîfe, el-Fıkhu’l-ekber, Arap Emirlikleri: Mektebetü’l-furkân, 1419/1999.
Eş‘arî, Ebû’l-Hasan Ali b. İsmail, el-İbâne ‘an usûli’d-diyâne, thk. Fevkiyye Hüseyn Mahmûd, Kâhire: Dâru’l-ensâr, 1397.
Eş‘arî, Makâlâtü'l-İslâmiyyîn ve ihtilafü'l-musallîn, thk. Hellmut Ritter, Wiesbaden: Franz Steiner Verlag, 1400/1980.
Gazzâlî, Kavâ‘idü’l-‘akâid, thk. Musa Muhammed Ali, Lübnân: Âlemü’l- kütüb, 1405/1985.
İbn Batta, Ubeydullâh b. Muhammed el-Ukberî, el-İbânetü’l-kübrâ (er-Red ‘alâ’l-Cehmiyye bölümü), thk. Velîd b. Muhammed v.dğr., Riyad: Dârurrâye, 1418.
İbn Mende, er-Redd ‘alâ’l-Cehmiyye, thk. Ali Muhammed Nâsır, Pakistan: el- Mektebetü’l-eseriyye, ts..
İbn Rüşd, Ebû’l-Velîd, el-Keşf ‘an menâhici’l-edille fî ‘akâidi’l-mille, thk. M. Âbid el-Câbirî, Beyrut: Merkezü Dirâsâti’l-vahdeti’l-arabiyye, 1998. en-Nisâ 4/115.
İbn Teymiyye, Takıyyüddîn Ahmed b. Abdülhalîm, Beyânu telbîsi’l-Cehmiyye fî te’sîsi bida‘ihimi’l-kelâmiyye, thk. Yahya b. Muhammed el-Hüneydî v.dğr., Riyad: Mecma‘ü’l-Melik Fehd, 1426.
İbn Teymiyye, el-Fetva’l-Hamaviyye, thk. Hamd b. Abdilmuhsin, Riyad: Dârü’s-Sümay‘î, 1425/2004.
İbn Teymiyye, et-Tis‘îniyye, thk. Muhammed b. İbrâhîm el-Aclân, Riyad: Mektebetü’l-me‘ârif, 1420/1999.
İbn Teymiyye, Mecmû‘u’l-fetâvâ, nşr. Abdurrahman b. Muhammed b. Kâsım, Riyad: Mecma‘ü’l-Melik Fehd, 1416/1995.
İbn Teymiyye, el-Fetâva’l-kübrâ, Beyrut: Dâru’l-kütübi’l-ilmiyye, 1408/1987.
Kâdî Abdülcebbâr, Şerhu’l-usûli’l-hamse, nşr. İlyas Çelebi, İstanbul: Türkiye Yazma Eserleri Başkanlığı, 2013.
Kâdî İyâz, İbn Musa el-Yahsûbî, Tertîbü’l-medârik ve takrîbu’l-mesâlik li ma‘rifeti a‛lâmi mezhebi Mâlik, thk. Muhammed Sâlim, Beyrut: Dâru’l- kütübi’l-ilmiyye, 1418/1998.