Kur’an’ın
tamamlanması, vahyin ve nübüvvetin tamamlanmasını gerektirir mi? Makalemizde bu
sorunun cevabını netleştirmeye çalıştık. Her haber, bir kişiyi peygamber yapmak
için yeterli gözükmemektedir. Nebi ve vahiy adlandırmasında ölçütümüz, nebinin
vahyi tebliğle sorumlu tutulması, vahyin de icaz içermesidir. Bu içeriğe sahip
olup da Kur’an dışı kalmış vahiy yoktur, olduğunu iddia etmek Kur’an vahyini
zayıflatabilir. Kısaca, halk arasında dolaşan sıhhati kuşkulu haberleri Kur’an
dışı vahiy olarak adlandırmak ne derece doğrudur? Makalemizde bu tür
problemlerin çözümüne yönelik argümanlar sergiledik. Hz. Peygamber, vahiy
kâtipleri tutarak vahyin yazılması ve korunması yönünde çaba sarf etmiştir. O
bu çabayı Kur’an dışı kalmış ve vahiy olduğu iddia edilen anlatılarda
göstermemiştir. Makalemizde doğruluğu tartışmalı olan bu tür problemler
üzerinde değerlendirmelerde bulunduk.
Subjects | Religious Studies |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 1 |
ISSN: 1309-2030 KADER Kelam Araştırmaları Dergisi